117163 Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 har Problemer med en Toyota supra twin turbo. får ikke ladetrykk.. Rett før turboen opprinnelig skal koble inn så kommer det en ganske tydlig ULElyd. ( uuuuuuuuuu ) og får som sagt ikke noe respons fra turboene.. om man køre rolig og girer så går bilen som normalt.ingen ulelyd.. det kommer bare når man gir gass for at turboene skal koble inn. er det turboras eller lekkasje på eksosmanfoldpakning ? Noen ideer? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Dersom det lekker eksos mellom topp og turbo, så høres dette. Lekkasje her må være enorm for at kreftene skal dabbe av. Det kan være lekkasje mellom frisk luft ut fra turbo via ladeluftkjøler (dersom du har det) intercooler og til topp. Steinsprut i rør med et solid hull (over Ø 8 mm) fører til markant effekttap. Sammsynlighet for deffekte turboer er stor. Sjekk at turbo med fingrene at den snurrer fint rundt uten alt for mye slark. Jeg kjøpte ny tubo fra en på Finn.no som selger turboer for 3400 kroner. Koster 12000 hos forhandler. link til fnn.no Turboen jeg fikk så ubrukt ut (ikke overhalt) og fungerte. Pakningsflater var ikke maskinert og litt sliping måtte derfor til!?! Rask levering. Lenke til kommentar
117163 Skrevet 12. august 2011 Forfatter Del Skrevet 12. august 2011 (endret) mister som sagt all effekt.. så luter mot turboras Endret 12. august 2011 av 117163 Lenke til kommentar
Brian Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 (endret) Har turboene rasa, så skulle du vel helt egentlig ha fått en god del blårøyk også, hvis det lekker olje ut av lagrene iallefall. Jeg henger meg på lekkasje et sted fra turboen til innsuget. Dette er billig å begynne med, før du går for worst case som er turboras. Kan kansje være verdt å sjekke wastegaten også, mulig den er gåen og slipper alt gjennom, og da blir det ikke mye trykk. Endret 13. august 2011 av Brian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå