AnonymDiskusjon Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Hei. Jeg er en gutt på 14 år. For første gang i livet mitt tror jeg at jeg har blitt forelsket. Og det er gjensidig - tror jeg. Jeg har liksom alltid vært gutten som siklet på de peneste jentene, men som han visste at han ikke fikk. Jeg var aldri noe mobbeoffer, heller en av de som holdt seg ganske nøytrale. Ikke en av nerdene og heller ikke en av de populære som fester hver helg og drikker og snuser eller røyker. Jeg kommer fra utlandet, og tidlig i barndommen min ble jeg mobbet for øynene mine. Det tok jeg veldig tungt og jeg begynte fort å gråte, men med tiden har jeg blitt en mye mer selvstendig person som heller vil fokusere på det positive. Det har aldri vært noe tema med kjæreste for meg. Jeg ser helt grei ut, men ikke noe kjekkas-utseende for å si det sånn. Så fort familie begynner å prate om ''Harr'u fått deg dame eller?'', prøver jeg å lure meg vekk så fort som mulig. Som sagt så er jeg en av de som vil ha det de vet dem ikke får, men for noen uker siden fikk jeg kontakt med ei jente som ser ut til å være interessert i meg. Jeg har aldri hatt noe kjæreste og er veldig dårlig til å flørte o.l. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Hvordan skal jeg gå fram? Hvordan skal jeg tolke signalene hennes på? Er hun virkelig interessert eller vil hun bare ha meg som venn? Trenger hjelp. Postet av anonym: ac38a6a493e63d23ff3bd0c2e512e995 Postet av anonym: ac38a6a493e63d23ff3bd0c2e512e995 Lenke til kommentar
tohenrik Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 hum, en ting jeg tenker når jeg leser posten din er at du pr nå har en greit avslappet oppfatning av deg selv som person, dette er slik jeg ser det bare positivt. Man har både folk som tror de er noe og folk som ikke tror de er noe og jeg mener ingen av de typene er tjent med verken det ene eller andre når det gjelder samhandling med andre mennesker jeg tror du kan väre tjent med å behandle denne relasjonen du har til denne vedkommende på samme måten, altså ikke legg for mye press/krefter i at dere må ha status som "sammen" selv mener jeg det beste du kan gjöre er å i förste omgang pröve å få til et godt vennskap også når dere begge mener det begynner å fungere bra eller at dere etterhvert blir bedre kjent og föler at dere stoler såppas på hverandre så kan man evt. sakte og forsiktig lufte om man evt skal oppgradere vennskapet til noe ytterligere det samme gjelder også dette med å flörte, ikke overspill dette. Jeg mener det er bedre å ha en god dialog generelt også heller nå og da komme med henvisninger mot denne type ting nå er definisjonen på å flörte ganske defus og jeg tenker kanskje på noe helt annet enn det du ser for deg, typisk eks vil jeg mene at hvis du kommenterer at vedkommende ser pen ut en dag, eller noe annet positivt så går dette for meg under vanlig hverdagslig prat. derimot hvis jeg hinter om at den posisjonen vedkommende har når hun lener seg over kontorpulten kunne passet bra hjemme i senga mi så går dette for meg under litt mer direkte flörting men jeg tror litt forsiktig fremgangsmåte er tingen. Husk siden dette er förste gangen så skal det väre lov å gjöre feil, har man allerede en god dialog forövrig tror jeg det er lettere å kunne rette på de evt. feilene man gjör eller situvasjonene man kan komme opp i. ingen blir automatisk en don juan, man må pröve og feile litt först Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 (endret) Du er ikke så veldig konkret men hvis det er hun som pleier å ta kontakt med deg først så er det tegn på interesse og interesse er tegn på at hun liker deg / vil bli mer kjent med deg. Bryr hun seg mye om deg så er det tegn på at hun liker deg. At hun liker deg er tegn på at hun har lyst til å bli sammen med deg. Jo mer det tyder på at hun liker deg jo mer sannsynlig er det for at det skjer noe. Pass på å hold kontakten med henne hvis du liker henne godt så kan det skje mye fint etterhvert. Trekker du deg unna så går hun til nestemann. Lykke til! : ) Tohenrik har rett i det han sier. Mange bra tips du får her! Men du er fortsatt ung og det er mest sannsynlig ikke første gangen du får deg kjæreste. Endret 12. august 2011 av trespiser Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 Hei igjen. TS her. Joda, jeg er forsåvidt enig i det dere skriver. Har et ganske avslappet forhold til meg selv, men når det kommer til ting jeg er helt uerfaren med blir jeg stressa og nervøs!! Jeg er så redd for at når jeg er med henne så skal det plutselig bli veldig klein stemning og ingen finner på noe å snakke om. Så langt har det jo gått veldig greit, og samtalen flyter fint men jeg kan bare ikke noe for at jeg blir nervøs når jeg er med henne. Jeg har ikke gitt henne så mye komplimenter ennå, fordi vi har ikke kjent hverandre så lenge. Når vi først har vært sammen, har det vært med andre også. Jeg er usikker på når jeg skal be hun ut med bare oss to som f.eks på kino, men jeg er redd for at hun ikke vil like meg og avvise meg. Så jeg får vel bare prøve å gå forsiktig frem. Beklager ekstremt rotete innlegg. Gadd ikke å være så nøyaktig på det. Postet av anonym: ac38a6a493e63d23ff3bd0c2e512e995 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå