Populært innlegg monstererdigg Skrevet 12. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 12. august 2011 (endret) Hallo, jeg ser at denne delen av forumet nesten bare har om kristendommen. Det er forståelig mtp. det er et norskt land, og at det er en norsk nettside. Jeg vil bare gi litt viktig informasjon før dere leser; Satanismen som er den ekte satanismen her i dag blir kalt filosofisk satanisme, også kalt LaVeyansk Satanisme. Satanismen er ATEISTISK. Vi tror ikke på GUD, vi tror ikke på SATAN. Tilknytningen til kristendommen er kun symbolsk, det samme er satan. Han er bare et symbol. Han symboliserer mye rart, alle satanister har sine egne definisjoner av satans symbolikk, for meg symboliserer han FRIHET, MENNESKET SELV, & DE JORDISKE VERDIER. Så man er ateist selvom man er satanist. Man kan også sammenligne satanisme med humanismen, bare med en liten vri og man har et mer egoistisk livssyn. Jeg drev egentlig å skrev selv hva satanisme var, for å prøve å forklare til dere som faktisk ikke vet hva satanismen er, og er utrolig fordomsfulle mot oss satanister. Jeg, som 16 åring har det vanskelig for å ordlegge meg og forklare best mulig, så jeg siterer rett fra www.satanisk.com HVA ER SATANISME? "Satanismen er en myteomspunnen religion som av almennheten, media og ikke minst andre religioner ses på som et destruktivt element uten verken dybde eller mening utover et opprør mot det etablerte. Dette er fordommer totalt uten rot i sannheten. Det Norske Sataniske Samfunn ble etablert nøyaktig for å avlive disse fordommene og mytene og etablere satanismen som et sant alternativ til dagens religioner, livssyn og -filosofier som setter fornektelse og naivitet foran nytelse og refleksjon. Satanismen er en individorientert religion hvor den enkelte er sin egen herre og må selv ta ansvar for sine handlinger." INNFØRING I SATANISMEN "Satanismen er trolig den religion i verden det er knyttet mest myter og fordommer til. Disse mytene er basert på frykt for det ukjente, samt artister og medias fremstilling av satanismen som en ren motsetning til kristendommen og dens verdier. Dette er en vrangforestilling. Den ekte satanisten er et fornuftig, reflekterende og livsnytende menneske, men kan også være nådeløs og brutal ovenfor den der forsøker å skade han. Man kan si at satanismen alltid har eksistert så lenge det har fantes intelligent liv; det eneste nye er at denne livets og naturens filosofi har blitt samlet under ett navn: satanismen. At man valgte å kalle denne filosofien for akkurat satanismen er det flere grunner til. For det første må man se på den opprinnelige betydningen av ordet “satan”; på hebraisk betyr dette “anklager” eller “motstander”, altså er den Satan som omtales i den kristne bibel Guds motstander, men ikke nødvendigvis en avgud eller “ondt” vesen. Henvisningen til kristendommen er rent symbolsk og viser til det romantiske syn på den falne engel, Lucifer, som stod opp imot Gud og ikke ville godta èn allmektig gud. Satanismen anerkjenner ikke at det eksisterer noen overnaturlig kraft i form av guddommer, men denne konflikten ses på som symbolsk for den sataniske filosofi. Videre brukes “satan” i denne sammenhengen til å henvise til at satanisten er motstander av å underlegge et fritt dyr en fiktiv guds vilje og dersom Satan skulle personifiseres ville han representert en arketype på samme måte som Nietzsches overmenneske, Zarathustra. Altså: Satanismen har ikke noe med djeveldyrking, ofring eller vilkårlig ødeleggelse å gjøre og henvisningen til kristendommen er kun symbolsk, hvilket gjør at satanismen kan eksistere uavhengig av den. SATANISKE VERDIER "Sataniske verdier Satanismen har enkelte grunnverdier som reflekterer dens syn på eksistensen og menneskedyret. Disse verdiene kan oppsummeres som produktivitet, stolthet, refleksjon, nytelse og ansvarlighet. Man lever kun denne ene gangen, så å ikke gjøre det beste utav livet vil være en fornektelse som du og bare du taper på." DE 9 SATANISTISKE ERKLÆRINGENE 1. Satan representerer nytelse fremfor avhold! 2. Satan representerer vital eksistens fremfor tåkefylte drømmer! 3. Satan representerer ubesmittet visdom fremfor hyklerisk selvbedrag! 4. Satan representerer godhet mot dem som fortjener det, fremfor spilt kjærlighet til de uverdige! 5. Satan representerer hevn fremfor å snu det andre kinnet til! 6. Satan representerer ansvarlighet for den ansvarlige fremfor omtanke for psykiske vampyrer! 7. Satan representerer mennesket likt et annet dyr, noen ganger bedre, men ofte verre enn de som går på alle fire, et dyr som på grunn av sin “guddommelige åndelige og intellektuelle utvikling” er blitt det grusomste av alle dyr! 8. Satan representerer alle de såkalte synder, ettersom de alle fører til fysisk, mental eller følelsesmessig tilfredsstillelse! 9. Satan er den beste venn kirken noensinne har hatt, da han har holdt dem travelt opptatt i alle disse årene! DE 11 SATANISTISKE REGLER 1. Ikke gi dine meninger eller råd med mindre du blir spurt. 2. Ikke del dine bekymringer med andre med mindre du er helt sikker på at de vil høre det. 3. Når du er på en annens område, opptre med respekt eller la vær å dra dit. 4. Hvis en gjest på ditt område irriterer deg, skal du behandle han ondskapsfullt og nådeløst. 5. Ikke gjør seksuelle fremskritt uten å få klarsignal fra partneren. 6. Du skal ikke ta det som ikke tilhører deg, med mindre det er en byrde for eieren og han ber om å få det av sine skuldre. 7. Anerkjenn magiens kraft hvis du med hell har anvendt den for å oppnå hva du begjærer. Dersom du benekter magiens kraft etter å ha påkalt den med suksess, vil du miste alt du har oppnådd. 8. Ikke klag på ting det ikke er nødvendig å utsette deg selv for. 9. Ikke skad små barn. 10. Ikke drep ikke-menneskelige dyr med mindre du blir angrepet eller for å skaffe deg mat. 11. Når du beveger deg i åpent område skal du ikke plage noen. Dersom noen plager deg, skal du be han slutte. Dersom han ikke slutter, skal du ødelegge han. I satanismen har man også synder, som man for eksempel har i kristendommen. Men siden vi satanister ikke tror på noen gud, eller ikke tror på satan. Så vil det si at vi synder på oss selv. Man "sviker" seg selv. Her er de 9 syndene man kan begå som satanist: 1. Dumhet 2. Overdrevne forventninger 3. Ensporet innstilling 4. Selvbedrag 5. Flokkmentalitet 6. Manglende perspektiv 7. Glemsomhet – når en er fastlåst i fortidens forestillinger 8. Stolthet – når det fører til at en ikke er produktiv 9. Manglende estetisk sans Og helt til slutt nå, så vil jeg sitere (uten kursiv skrift for å lese det bedre) fra satanisk.com, spørsmål og svar: "Har kirkebrenning noe med satanisme å gjøre? NEI. Satanismen tar avstand fra å volde skade på andres eiendom, uavhengig av om den tilhører statskirken eller en privatperson. I følge satanismen skal man opptre med respekt på andres eiendom eller la være å ferdes dit. Erfaringsmessig er de som utfører skadeverk på kirker og kirkegårder som regel tilknyttet et rusmiljø, samt at de i mange tilfeller har høyreekstreme sympatier. Driver satanister med ofring? Nei. Satanister ser på seg selv som sin egen gud. Offer er tradisjonelt gjort for å tilfredsstille diverse guder i religioner. Når satanisten er sin egen gud, er derfor ikke offer nødvendig. Hva må jeg gjøre for å bli satanist? Satanist er ikke noe man BLIR. Enten er man satanist, eller så er man det ikke. En satanist gjenkjenner seg i prinsippene som beskrives i Den Sataniske Bibel. Har satanismen noe med rusmidler å gjøre? Nei. Satanismen tar ikke stilling til bruk av rusmidler, men vektlegger at man skal følge samfunnets lover. Dette innebærer blant annet at mange rusmidler ikke bør nytes av satanisten, f. eks. narkotika. Satanismen vektlegger likevel nytelse og ansvar for den ansvarlige, hvilket betyr at alkohol kan nytes med måtehold. Driver satanister med ritualer? Satanismen oppstiller fire typer ritualer: egen fremgang, empatiritualer, ødeleggelse av fiender og sex. Til tross for dette, er det relativt få satanister som ritualiserer aktivt. De mest kjente ritualene ble utført av Church of Satan mens Anton LaVey levde. ((NB: For å være satanist må man ikke utføre ritualer, det er noe man velger selv. Og ritualene som blir gjort pleier som regel å bli utført selv. (For eksempel samleie) Ritualene blir utført for å få psykisk tilfredsstillelse. Da kommer vi tilbake til det at man skal leve livet fullt ut og gjøre det beste ut av det. )) Hvor mange satanister finnes det i Norge? Anslag fra Asbjørn Dyrendal ved NTNU tyder på at det finnes et par hundre satanister i Norge. Antallet med interesse for satanisme er likevel vesentlig høyere, men som gruppe er bekjente satanister relativt marginal. Har satanismen noe med kristendommen å gjøre? Nei. Satanismen er religionskritisk, men er like kritisk til kristendommen som til islam og jødedommen. Koblingen til kristendommen er rent symbolsk, da f. eks. ved bruk av navnet Satan. Som filosofi eksisterer det derfor ingen avhengighetsforhold til andre religioner." Alt startet med at jeg ble nysgjerrig og tok en liten research om satanismen, når jeg fant ut mer og mer følte jeg meg utrolig enig i filosofien og føler at det meste satanismen dreier seg om og MENER er fullstendig sant! Jeg håper dere leste det meste her, og forhåpentligvis forstod det Hvis dere har noen spørsmål er det bare å fyre løs! Til dere kristne der ute, som nå vil kalle meg ond, kriminell, eller si vi satanister står ved djevelens høyre hånd: Neste gang dere skal rakke ned på en annen religion, vær så snill å sjekke Wikipedia neste gang, før dere kommer med ignorante påstander. Endret 13. august 2011 av monstererdigg 10 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 (endret) Tror du nettopp brøt regel nummer 1... Likte uansett den 9. synden! Endret 12. august 2011 av SKT 3 Lenke til kommentar
O3K Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 tl;dr: Den offisielle religionen Satanisme er en filosofisk religion. Faktiske djeveldyrkere er noe som noen kristne fant på i middelalderen. ITT: Det var lettere å få hekser brent om de samarbeidet med djevel selv. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Tror jeg kan begynne og kalle meg for en satanist nå. Lenke til kommentar
monstererdigg Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 (endret) Tror du nettopp brøt regel nummer 1... Likte uansett den 9. synden! Det som er så bra med satanismen er at man selv bestemmer hvilke regler man vil følge. Fordi man er sin egen "gud". Alle er sine egne guder. Og når man først synder (tenker ikke på reglene) så synder man mot seg selv som satanist. Og for å få "tilgivelse" må man bare forstå at man har gjort noe dumt. Edit: Brøt heller ikke regel #1, dette er ikke mine meninger. Det er en framvisning av hva Satanismen faktisk er. Jeg ble satanist ved at jeg var nysgjerrig, og når jeg leste så følte jeg meg veldig enig i alt det filosofiske og at ALT som jeg leste var sant (etter min mening). Endret 13. august 2011 av monstererdigg Lenke til kommentar
Il-Sung Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 (endret) Ah... Jeg preferer å kalle meg selv en luciferianist, fordi jeg følger Lucifer, og ikke Satan. Forresten, hvor er det billigst å kjøpe The Satanic Bible? Virker som bra lesestoff. Endret 13. august 2011 av The Owl Lenke til kommentar
monstererdigg Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 (endret) Ah... Jeg preferer å kalle meg selv en luciferianist, fordi jeg følger Lucifer, og ikke Satan. Forresten, hvor er det billigst å kjøpe The Satanic Bible? Virker som bra lesestoff. Er kanskje bedre å kalle seg luciferianist, fordi da får man ikke så mange fordommer knyttet til seg. Den satanistiske bibelen får du kjøpt på nett her: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=857897&rom=MP De selger den også kanskje på noen bokhandlere, noen klesbutikker som selger gotiske klær/ting og tang (selvom klesstil ikke har noen forbindelse med satanismen å gjøre). Har hørt at de selger den på Witchy Bitchy, de har butikk i Oslo og Bergen tror jeg. Den Satanistiske Bibelen min ble kjøpt fra Usa for noen år tilbake, (låner den av ei venninne). Edit: Har lest nesten hele delen av bibelen som heter "The Book Of Satan" og "The Book Of Lucifer". Resten av det som står i bibelen etter min mening er kun nonsence. Feks magi osv.. Endret 13. august 2011 av monstererdigg Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Da er jeg en satanist... Lenke til kommentar
Il-Sung Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Såklart er det praktisk å kalle seg luciferianist fordi man ikke får fordommer mot seg, men det er også litt forskjell på en luciferianist og en satanist. Lucifer var Satan før han ble kastet ut av himmelen, og representerer lys og kunnskap. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Kunne vært en satanist selv, men vil ikke knytte meg til teite leveregler, ihvertfall ikke når jeg er uenig med mange av dem. For eksempel så mener jeg at man skal hjelpe og gi så mye råd man bare klarer, å bruke alt overskuddet til å gi folk du er glad i, et dytt bak. Jeg passer mer den buddhistiske livsfilosofien enn den satanistiske. 1 Lenke til kommentar
Thomaes Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Syns også den etiske delen av satanisme er ganske uegnet meg. Jeg tenker at en verden fylt av folk som følger den kristne moral, vil være bedre enn en verden fylt av folk som følger denne egoistiske moralen. Er forøvrig ikke kristen, jeg bare ønsket å sette det på spissen. 2 Lenke til kommentar
Paphex Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Å gi seg hen til ismer av noe som helst slag er å gi avkall på frihet. Enten er kristent eller laveyansk. Hver situasjon er unik, og om man gjemmer seg bak et fastsatt levesett med rammer og regler gir man avkall på litt av friheten til å bedømme ting der og da på egenhånd. Hver situasjon og hver dag er unik. Å følge et levesett noen andre har komponert for deg er kanskje greit så lenge man vet at det viktigste man trenger å vite om regler er når de kan brytes. Uansett, fra et personlig perspektiv må jeg si at jeg ikke ser vitsen med å følge ismer eller identifisere seg som det ene eller det andre. 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 For å være helt ærlig er det vel ingenting jeg tar mindre seriøst enn akkurat satanister... de er jo akkurat like ignorante som opphavet de har vissvasset sitt fra... Blir bare... teit? Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Ikke skad små barn. Alla vet att satanister blotar barn! 2 Lenke til kommentar
monstererdigg Skrevet 16. august 2011 Forfatter Del Skrevet 16. august 2011 Ikke skad små barn. Alla vet att satanister blotar barn! Er du dum? Har du forstyrrelser i hodet? Les gjerne litt før du kommer å påstår ulike ting. Dette er ekte satanisme, jeg er faen meg et barn selv. Jævla gjøk. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) its.. JESUS Endret 16. august 2011 av Priim Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Er du dum? Har du forstyrrelser i hodet? Les gjerne litt før du kommer å påstår ulike ting. Dette er ekte satanisme, jeg er faen meg et barn selv. Jævla gjøk. lolololol Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Satanister er dem som tilber justin bieber og synger BABY BABY BABY OOOOHHH når dem koker hunde peniser Er det et mål for satanister og komme til helvete? Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Ikke skad små barn. Alla vet att satanister blotar barn! Er du dum? Har du forstyrrelser i hodet? Les gjerne litt før du kommer å påstår ulike ting. Dette er ekte satanisme, jeg er faen meg et barn selv. Jævla gjøk. Du är alltså ett satanistiskt barn som blotar andra barn? Dina föräldrar måste vara stolta. Vem är en gök egentligen!? 2 Lenke til kommentar
Il-Sung Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Ikke skad små barn. Alla vet att satanister blotar barn! Er du dum? Har du forstyrrelser i hodet? Les gjerne litt før du kommer å påstår ulike ting. Dette er ekte satanisme, jeg er faen meg et barn selv. Jævla gjøk. Du är alltså ett satanistiskt barn som blotar andra barn? Dina föräldrar måste vara stolta. Vem är en gök egentligen!? Glup, du. Satanister "blotar" ikke barn. Vennligst les førstepost før du kommenter videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå