Gå til innhold

Hva er egentlig Satanisme?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du nettopp brøt regel nummer 1...

 

Likte uansett den 9. synden!

Det som er så bra med satanismen er at man selv bestemmer hvilke regler man vil følge. Fordi man er sin egen "gud". Alle er sine egne guder. Og når man først synder (tenker ikke på reglene) så synder man mot seg selv som satanist. Og for å få "tilgivelse" må man bare forstå at man har gjort noe dumt.

 

Edit: Brøt heller ikke regel #1, dette er ikke mine meninger. Det er en framvisning av hva Satanismen faktisk er. Jeg ble satanist ved at jeg var nysgjerrig, og når jeg leste så følte jeg meg veldig enig i alt det filosofiske og at ALT som jeg leste var sant (etter min mening). :)

Endret av monstererdigg
Lenke til kommentar

Ah... Jeg preferer å kalle meg selv en luciferianist, fordi jeg følger Lucifer, og ikke Satan.

 

Forresten, hvor er det billigst å kjøpe The Satanic Bible? Virker som bra lesestoff.

Er kanskje bedre å kalle seg luciferianist, fordi da får man ikke så mange fordommer knyttet til seg.

 

Den satanistiske bibelen får du kjøpt på nett her: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=857897&rom=MP

 

De selger den også kanskje på noen bokhandlere, noen klesbutikker som selger gotiske klær/ting og tang (selvom klesstil ikke har noen forbindelse med satanismen å gjøre). Har hørt at de selger den på Witchy Bitchy, de har butikk i Oslo og Bergen tror jeg. Den Satanistiske Bibelen min ble kjøpt fra Usa for noen år tilbake, (låner den av ei venninne). :)

 

Edit: Har lest nesten hele delen av bibelen som heter "The Book Of Satan" og "The Book Of Lucifer". Resten av det som står i bibelen etter min mening er kun nonsence. Feks magi osv.. :p

Endret av monstererdigg
Lenke til kommentar

Kunne vært en satanist selv, men vil ikke knytte meg til teite leveregler, ihvertfall ikke når jeg er uenig med mange av dem. For eksempel så mener jeg at man skal hjelpe og gi så mye råd man bare klarer, å bruke alt overskuddet til å gi folk du er glad i, et dytt bak.

 

Jeg passer mer den buddhistiske livsfilosofien enn den satanistiske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns også den etiske delen av satanisme er ganske uegnet meg. Jeg tenker at en verden fylt av folk som følger den kristne moral, vil være bedre enn en verden fylt av folk som følger denne egoistiske moralen.

 

Er forøvrig ikke kristen, jeg bare ønsket å sette det på spissen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å gi seg hen til ismer av noe som helst slag er å gi avkall på frihet. Enten er kristent eller laveyansk. Hver situasjon er unik, og om man gjemmer seg bak et fastsatt levesett med rammer og regler gir man avkall på litt av friheten til å bedømme ting der og da på egenhånd. Hver situasjon og hver dag er unik.

 

Å følge et levesett noen andre har komponert for deg er kanskje greit så lenge man vet at det viktigste man trenger å vite om regler er når de kan brytes. Uansett, fra et personlig perspektiv må jeg si at jeg ikke ser vitsen med å følge ismer eller identifisere seg som det ene eller det andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ikke skad små barn.

Alla vet att satanister blotar barn!

:mad:

Er du dum? Har du forstyrrelser i hodet? Les gjerne litt før du kommer å påstår ulike ting. Dette er ekte satanisme, jeg er faen meg et barn selv. Jævla gjøk.

Du är alltså ett satanistiskt barn som blotar andra barn?

Dina föräldrar måste vara stolta.

 

Vem är en gök egentligen!?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ikke skad små barn.

Alla vet att satanister blotar barn!

:mad:

Er du dum? Har du forstyrrelser i hodet? Les gjerne litt før du kommer å påstår ulike ting. Dette er ekte satanisme, jeg er faen meg et barn selv. Jævla gjøk.

Du är alltså ett satanistiskt barn som blotar andra barn?

Dina föräldrar måste vara stolta.

 

Vem är en gök egentligen!?

 

Glup, du. Satanister "blotar" ikke barn. Vennligst les førstepost før du kommenter videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...