Abruzzi Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 572 uten triptonic og 615 med stemmer nok ganske bra. At en Taxisjåfør slipper moms og enkelte avgifter har ikke noe å si for bruktprisen. Indirekte trekker det ned siden den har vært taxi. Men hadde det vært normal km-stand hadde det hatt lite å si hvis det ikke er noen stygge merker etter taxi utstyr. Personlig ville jeg heller kjøpt en privat kjørt hvis det er ca. samme pris. Taxi'en står å går mye på tomgang også, vet ikke om det har så mye å si men Lenke til kommentar
festen Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 (endret) Den er passe tørst den bilen. Dessuten pleier dieselpumpene å gå istykker på ca 300-400 tusen kilometer. Dessuten kan automatkassene slå hardt på nedgiring. Jeg tror det kan være mulig å få 140 tusen kroner for den. Det spørs hvor god stand det er etter en så lang kjørelengde, det er dessuten en usikkerhet når en bil har gått som taxi, da ville jeg i verste fall tenkt 140-160 tusen kilometer for hvert år den har gått som drosje. I beste fall 90 tusen kilometer per år. Jeg vet ikke hvordan kamakslingene er på den modellen, men på de tidligere modellene ville de vært skiftet eller helt ferdige på den kjørelengden, det koster ca. 44 tusen kroner inklusive registerreim å skifte på et audi verksted. Pumpa koster et sted rundt 30 tusen uten arbeid. Er det nye kamakslinger og ny dieselpumpe og ny forstilling er det bra bil å kjøpe brukt. Endret 15. august 2011 av festen Lenke til kommentar
festen Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 En ting som ingen har kommentert, viser den ikke 214172 km ? 1 Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 En ting som ingen har kommentert, viser den ikke 214172 km ? Våkent av deg. Har ikke sett på det bildet stort. men stemmer det. Noe lukter brent her. Lenke til kommentar
hean Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 Den er passe tørst den bilen. Dessuten pleier dieselpumpene å gå istykker på ca 300-400 tusen kilometer. Dessuten kan automatkassene slå hardt på nedgiring. Jeg tror det kan være mulig å få 140 tusen kroner for den. Det spørs hvor god stand det er etter en så lang kjørelengde, det er dessuten en usikkerhet når en bil har gått som taxi, da ville jeg i verste fall tenkt 140-160 tusen kilometer for hvert år den har gått som drosje. I beste fall 90 tusen kilometer per år. Jeg vet ikke hvordan kamakslingene er på den modellen, men på de tidligere modellene ville de vært skiftet eller helt ferdige på den kjørelengden, det koster ca. 44 tusen kroner inklusive registerreim å skifte på et audi verksted. Pumpa koster et sted rundt 30 tusen uten arbeid. Er det nye kamakslinger og ny dieselpumpe og ny forstilling er det bra bil å kjøpe brukt. Tjaaa... 0,81 tror jeg den var oppgitt til på blandet kjøring på Broom.no Ellers ser det ut som om du har mer peiling enn mange på det tekniske rundt Audi. Vi får se hva markedet er villig til å betale, skal selvfølgelig legge ut prisen den blir solgt for her. Lenke til kommentar
festen Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Jeg tror du vil få den til å gå på ca. literen på blandet kjøring. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Den går godt under 0.8 så forbruket er det ikke noe å si på. - Ett problem med disse er som nevnt at tiptronic og kamakslene ryker, så på den kjørelengden bør kamakslene være byttet eller konstantert ikke slitt, og tiptronicen overhalt, ellers vil den nok være vanskelig å få solgt for en god pris. Dieselpumpe og turbo er også ting som kan ryke etterhvert, men det er ikke "kjennemerke" på samme måte som kamaksler og tiptronic på denne. - Som bruktselger av den bør du også sjekke opp dette selv slik at du ikke blir stående som ansvarlig for en rep på 100k om et halvt års tid. (Pris på overhaling av girkasse på merkeverksted, ca 70.000 , pris "privat", ca 35.000. Pris på bytte av kamaksler etter motorras på merkeverksted, ca 60-110.000 avhengig av hvor mye som er røket. Pris "privat", ca 35.000 og oppover avhengig av hvor mye som er røket. Ny dieselpumpe koster fra 20-30k og ny turbo fra 7-15k.) Lenke til kommentar
hean Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 En ting som ingen har kommentert, viser den ikke 214172 km ? Hehe, våken ja.... Fronten der er skiftet, oppgitt i serviceheftet når det ble gjort og hvor mye den var gått når den ble skiftet. Serviceheftet viser ca 371 000 km ved sist service under 6 mnd siden med orginalt panel. Lenke til kommentar
festen Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 (endret) Hvis det var min bil ville jeg nok byttet den bilen i en annen med mye lavere kjørelengde til ca. samme pris om jeg skulle beholdt den. Da slipper du problemer. Skulle jeg hatt slik bil ville jeg helst hatt en 1,9 TDI uten firehjulstrekk, uten automat. Det er jo flott utstyr, det er ikke det, men forbruket drar ivei 30 % med automat og firehjulstrekk tilsammen, automat og firehjulstrekk øker forbruket ca. like mye hver for seg, pluss at den motoren også drar endel ekstra, det blir raskt 0,95 L vs 0,55 L. Endret 16. august 2011 av festen Lenke til kommentar
hean Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Hvis det var min bil ville jeg nok byttet den bilen i en annen med mye lavere kjørelengde til ca. samme pris om jeg skulle beholdt den. Da slipper du problemer. Skulle jeg hatt slik bil ville jeg helst hatt en 1,9 TDI uten firehjulstrekk, uten automat. Det er jo flott utstyr, det er ikke det, men forbruket drar ivei 30 % med automat og firehjulstrekk tilsammen, automat og firehjulstrekk øker forbruket ca. like mye hver for seg, pluss at den motoren også drar endel ekstra, det blir raskt 0,95 L vs 0,55 L. Bilen skal selges, for kostbart å kjøre slike dyre biler. Holder meg til biler runde 10-20 K Har nå kjørt så mye at jeg har 2 ganger fylt tanken fra ca 1/4 til full tank og har i denne perioden regnet drifstofforbruk. Kom begge gangene på 0,85 l/mil på bladet kjøring. Bilen har nå vært på NAF-test og det er funnet noen småting som blir reparert i Østersund om ett par uker. Deretter blir den lagt ut for salg på Finn. Takker for alle innspill så langt, jeg vil selvsagt etterkomme ønsket om å legge ut prisen her på forumet når bilen er solgt. Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Er ikke så galt det. Lykke til. Får håpe du får en bra pris for den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå