Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er bilen min verdt? (Audi A6)

hean

Anbefalte innlegg

Hei dere autofile forumbrukere.

Jeg er en person som alltid kjøper eu-godkjente biler til rundt 5-20 000 kr for så å bytte de ut når noe alvorlig skjer.

Så kom jeg opp i en litt morsom situasjon her da....

Endte opp med en Audi A6 som delbetaling for leiligheten min som jeg nettopp har solgt.

Den vil så klart legges ut på finn.no ganske raskt men aner ikke hva jeg skal legge den ut for.

Er ute etter en seriøs prisvurdering og ikke slike fjortissutspill man ofte finner når man skal sjekke verdien på PC-en sin... (alle PC-er som er dårligere enn min er verdt 5 kr holdning)

Her kommer noen detaljer.

Audi A6 2004

Quattro

2.5 tdi 180 Hk

Nye fine felger med slike lavprofile dekk (alt jeg kan si men skal se om jeg får lagt inn ett par bilder etter hvert)

Innebygd navigasjon

Hengerfeste (avtagbart?)

Sorte skinnseter

Automatgir (sånn man kan skifte til manuelt ved å vippe spaken opp eller ned)

Både sommer og vinterdekk skal være nye

Er behandlet med alt mellom himmel og jord hos K2000 i Trondheim

Taxi, gått ca 375 000 km

Fra overgang til privat bruk ble det skiftet slitedeler til ca 70 000 kr i Sverige

Tilstand:

Meget fin bil, noen bruksmerker, passasjersetet er litt slitt på den delen som utsettes mest for inn og utstigning av passasjerer.

Håper på seriøse svar da folkens... ihvertfall noen, på forhånd takk!!

Tror jeg fikk lagt til noen bilder der gitt...

post-68741-0-26409500-1313179986_thumb.jpg

post-68741-0-88793000-1313180126_thumb.jpg

post-68741-0-53213600-1313180249_thumb.jpg

post-68741-0-70179700-1313180321_thumb.jpg

post-68741-0-41791100-1313180382_thumb.jpg

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.dinside.no/104523/hva-er-bilen-din-verdt

her er en kalkulator fra dinside.no som kan gi deg en pekepinn på ca hvor mye den er verdt. Ting som at den er taxibrukt bruker å senke verdien som regel, men spørs mye på slitasje. Ellers kan du jo søke etter på finn.no og autodb.no og se hva tilsvarende biler ligger på der. Vil du kvitte deg med den fort setter du den et par tusen under det du kunne fått for den om du ventet til "rette mannen" kom, men det er opp til deg.

FOrhøre seg med bilforhandlere er også en mulighet, nen de er oftest interessert i å gi deg inbytteverdien på bilen og ikke en reell salgspris med mindre du vil benytte dem til å selge bilen for deg, hvilket også er et alternativ. En Audi med den motoren og såpass "ny" vil jeg tro du ikke får problemer med å levert i inbytte eller solgt via forhadler.

Håper noe av dette var til hjelp.

MVH:

Rippler.

Lenke til kommentar

http://www.dinside.no/104523/hva-er-bilen-din-verdt

her er en kalkulator fra dinside.no som kan gi deg en pekepinn på ca hvor mye den er verdt. Ting som at den er taxibrukt bruker å senke verdien som regel, men spørs mye på slitasje. Ellers kan du jo søke etter på finn.no og autodb.no og se hva tilsvarende biler ligger på der. Vil du kvitte deg med den fort setter du den et par tusen under det du kunne fått for den om du ventet til "rette mannen" kom, men det er opp til deg.

FOrhøre seg med bilforhandlere er også en mulighet, nen de er oftest interessert i å gi deg inbytteverdien på bilen og ikke en reell salgspris med mindre du vil benytte dem til å selge bilen for deg, hvilket også er et alternativ. En Audi med den motoren og såpass "ny" vil jeg tro du ikke får problemer med å levert i inbytte eller solgt via forhadler.

Håper noe av dette var til hjelp.

MVH:

Rippler.

Prøvde den kalkulatoren, problemet var at de alle bilder den ble sammenlignet med hadde en annen motor og langt fra samme utstyr. Faktisk ganske sjelde bil i akkurat denne utgaven.

Den som ligner mest koster ca 200 000 kr men er uten skinnseter, navigasjon og dieselvarmer.

Felgene på bilen min er også mye finere og både sommer og vinterdekk skal være kjørt med ca 3 mnd hver.

Så dette går i retning høyere pris....

At den er gått over 200 000 km mer trekker selvfølgelig en del ned MEN er kanskje ikke så illelikevel siden de aller fleste slitedeler ble skiftet for siste 6-8 månedene.

Er vel i noen tilfeller bedre at utslitte deler er skiftet til nye enn at man får en bil med halvslitte deler som bare venter på å bli skiftet.

Lakk og rustbeskyttelsen er det garanti på.

Bilen skal på NAF test på onsdag der selger betaler for reperasjoner som kommer frem da han er 100% sikker på at alt er i orden.

Jeg vil tippe mellom 150k-200k for bilen, alt ettersom hvor du bor og etc.

Akkurat i det området vi har forhandlet men ville ikke opplyse om det fordi jeg ville se hva dere selv kom frem til.

Endt til slutt opp med å betale 160 000 kr + registrering noe selger mente var ett godt stykke under hva den er verdt.

Da føler jeg meg litt roligere da jeg vet at jeg ikke var helt på jordet.

Legger den nok ut snart, prøver meg kanskje på nærmere 200 000 kr for å se på responsen.

Har ingen hast med å selge, vil ikke selge før 3 uker men skal selge innen 3 mnd.

Takker for gode svar begge to.

Edit:

Kanskje jeg ikke er så godt vant fra før men jeg synes den bilen er utrolig behagelig. Motorisert slik at den får litt sportsfølelse samtidig som den er en utmerket familiebil med gode forbikjøringsegenskaper.

Vet ikke hvordan den er mot de andre konkurentene men den Audien er det beste jeg har kjørt til nå ihvertfall :)

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Bilen din har en listepris på 242.000,- med normalkjørelengde.

Bilen din har kjørt langt og har vært taxi så det halverer listeprisen.

Men den så veldig fin ut så du får kanskje 150.000,- på finn ja.

Selv ville jeg ikke kjørt bil som har gått så langt.

Lenke til kommentar

Oi, oversåg det litt :p

Men enig med han på det her! ignorer det overstående innlegget mitt.

men tror kanskje du kan få litt mer en 150.

Lenke til kommentar

200 - 250.000 tippa eg, kommer litt ann på små kosmetiske feil.

Høres bra ut...

- fremsetene ser jeg er litt slitt på yttersidene på grunn av inn og utstigning

- liten ripe i gps skjermen men vises ikke når skjermen er på og kan ikke kjennes med fingeren

- midtarmlene fremme er litt løst men det skal jeg få festet

Ellers fremstår bilen som veldig bra, kanskje jeg skal prøve meg over 200 000 kr. Har som sagt god tid på å selge.

Lenke til kommentar

Jepp, trur rundt 200 er passelig, men du kan nok forvente at det kommer til å bli et tidkrevende salg med tanke på km-standen.

Pruting må du vell også rekne med, men er jo en flott bil med mye utstyr, dog liker eg ikkje audi så veit lite om bilane sin direkte tekniske stand uten om understellsproblemer, så viss du klarer og legge fram noken kviteringa på det som er skifta der trur eg folk hadde satt pris på det.

Lenke til kommentar

Jepp, trur rundt 200 er passelig, men du kan nok forvente at det kommer til å bli et tidkrevende salg med tanke på km-standen.

Pruting må du vell også rekne med, men er jo en flott bil med mye utstyr, dog liker eg ikkje audi så veit lite om bilane sin direkte tekniske stand uten om understellsproblemer, så viss du klarer og legge fram noken kviteringa på det som er skifta der trur eg folk hadde satt pris på det.

Er ikke noe Audi eller wag fan selv bare så det er sagt.

Masse kvitteringer på verksted

Komplett servicehefte

Kun 2 eiere før meg

Selges som nevnt med NAF-test

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

sett prisen for 200.000, 180.00 ved rask og smertefri/lite kverulerings handel.

Anser alltid kjøper etter kor masse dei pirker på dørpakningane og sparka i dekka.

Er dog litt for glad i bil til at eg klarer og være noken VAG fan eg heller. men prøver som alltids og være objektiv :p

Er dog litt for glad i bil til at eg klarer og være noken VAG fan eg heller. men prøver som alltids og være objektiv :p

Lenke til kommentar

Så ikke dette innlegget jeg heller.

Men listeprisene går vel etter en bil uten ekstrautstyr.

Å halvere prisen på grunn av kjørelengde er vel litt drøyt når de delene som faktisk er slitt ekstra er byttet ut til nye.

Lenke til kommentar

Men listeprisene går vel etter en bil uten ekstrautstyr.

Å halvere prisen på grunn av kjørelengde er vel litt drøyt når de delene som faktisk er slitt ekstra er byttet ut til nye.

Nei listepris går fra en bil som er i meget god stand. Har til og med lagt til for ekstrautstyret ditt. Listepris boken tar utgangspunkt i biler solgt fra merkeforhandler med normal km-stand.

Folk tror alltid bilen dems er vært mye når dem skal selge og mener listepris er alt for lav. Dem som skal kjøpe mener listepris er alt for høy og at bilen er verdt mye mindre. Rart det der i grunn :hmm:

Lenke til kommentar

Nei listepris går fra en bil som er i meget god stand. Har til og med lagt til for ekstrautstyret ditt. Listepris boken tar utgangspunkt i biler solgt fra merkeforhandler med normal km-stand.

Folk tror alltid bilen dems er vært mye når dem skal selge og mener listepris er alt for lav. Dem som skal kjøpe mener listepris er alt for høy og at bilen er verdt mye mindre. Rart det der i grunn :hmm:

Du sier normal km-stand, var det ikke oppgitt hva som var km-stand til oppgitt listepris... merkelig?

Lenke til kommentar

Du sier normal km-stand, var det ikke oppgitt hva som var km-stand til oppgitt listepris... merkelig?

Hadde ikke boka foran meg i går. 123.000KM er det som er "normalt".

Ser at en Audi A6 med den motoren kostet 572000 kr fra importør i 2004.

Da har man ikke lagt til for Automat(Triptonic) girkasse, Navigasjon, Hengerfeste eller Skinnseter.

Etter å ha lagt til for dette tror jeg vi er godt over 700 000 kr.

Så mellom 170 000 kr 0g 200 000 kr tror jeg nok at jeg får med en NAF garantitest.

Lenke til kommentar

Da har man ikke lagt til for Automat(Triptonic) girkasse, Navigasjon, Hengerfeste eller Skinnseter.

Så mellom 170 000 kr 0g 200 000 kr tror jeg nok at jeg får med en NAF garantitest.

615.500,- var nybil prisen med 2,5TDi, quattro, tiptronic. Kilde.

Men neppe det som ble betalt siden den var taxi.

Lenke til kommentar

615.500,- var nybil prisen med 2,5TDi, quattro, tiptronic. Kilde.

Men neppe det som ble betalt siden den var taxi.

572 uten triptonic og 615 med stemmer nok ganske bra.

At en Taxisjåfør slipper moms og enkelte avgifter har ikke noe å si for bruktprisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...