sasund Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Når jeg mounter en disk får jeg denne [root@sasund root]# mount /dev/hdb1/ /mnt/hdb/ -t ext3 mount: special device /dev/hdb1/ does not exist (a path prefix is not a directory) Hva er det jeg gjør feil? Har red hat 9.0 Sasund Ps: jeg gjordet dette i går og da gikk alt greit... Lenke til kommentar
huf Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Skal ikke det være slik da? mount -t ext3 /dev/hdb1/ /mnt/hdb/ Lenke til kommentar
sasund Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 får akkurat samme feilen når jeg skriver det sånn... Og jeg får den meldingen uansett hvilken disk (hdb, hde, hdf, hdg) jeg prøver å mounte Lenke til kommentar
sim Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Regner med du har laget directoriet /mnt/hdb, ellers mkdir /mnt/hdb Prøv med [root@sasund root]# mount -t ext3 /dev/hdb1 /mnt/hdb Just a wild guess, men funker kanskje Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 /dev/hdb1 er ikke en mappe, men ei fil. Derfor skal kommandoen være mount (-t ext3) /dev/hdb1 /mnt/hdb(/) (alt innenfor parantesene kan som regel utelukkes Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Når jeg mounter en disk får jeg denne [root@sasund root]# mount /dev/hdb1/ /mnt/hdb/ -t ext3 mount: special device /dev/hdb1/ does not exist (a path prefix is not a directory) Hva er det jeg gjør feil? Feilen din består først og fremst i at du ikke leser feilmeldingene du får skikkelig Den sier at /dev/hdb1/ ikke er en katalog. Og det er den jo ikke? Når du legger på en slash på slutten, tror den at du mener katalog, ikke fil. Så si /dev/hdb1, ikke /dev/hdb1/. Lenke til kommentar
sim Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 YES, da hadde jeg rett, 10 poeng til meg! Forresten, det er egentlig ganske nyttig å lese feilmeldingene, noen ganger gir de deg hint om hva som er galt Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 ... i motsetning til de !gode, gamle BSOD'ene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå