Gå til innhold

Hvorfor skapte gud HIV og AIDS?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel det har seg slik at gud er rasist, jesus er som vi vet helt hvit med blondt hår, selv om han bodde i midtøsten og alle rundt han var arabere, men han var hvit.

Jesus er avbildet forskjellig over hele verden. Slik ser han ofte ut i Afrika.

africanjesus.jpg

Jesus og ett stort butikkskilt i bakgrunnen. :tease:

• Liker 3
Lenke til kommentar

Håper dere tuller her. De fleste oppegående skjønner vel hensikten bak alle kjønnssykdommer, deribalnt HIV/Aids.

Vi skal ikke forplante oss med alt og alle. Eller drive samme forplantningsaktiviteten (sex) med alt og alle.

Om man tror på Gud, eller kun naturlover. Dette burde være rimelig opplagt.

Nøyaktig hvorfor noen her (Gunfreak) påstår at Gud er rasist skønner jeg ikke. I koranen ja, mot jøder, men strengt tatt ikke etter vår kriste tro. Jesus var jo jøde. Akkurat som mange andre i midtøsten var på den tiden. Slik er det forsåvidt fremdeles. Jeg vil anta at hans hudfarge var nokså lik alle andre rundt han.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Håper dere tuller her. De fleste oppegående skjønner vel hensikten bak alle kjønnssykdommer, deribalnt HIV/Aids.

Vi skal ikke forplante oss med alt og alle. Eller drive samme forplantningsaktiviteten (sex) med alt og alle.

Innen mange religioner er/var det vanlig med polygami, og kjønnsdriften sier også noe annet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Innen mange religioner er/var det vanlig med polygami, og kjønnsdriften sier også noe annet.

Det er vel sex med dyr og samme kjønn han tenker på, ikke flerkoneri (polygami)

Lenke til kommentar

Om man tror på Gud, eller kun naturlover.

Naturlovene gir oss ingen moralske rettesnorer for hvordan vi bør leve livene våre. Naturen/universet har ingen mål eller mening med vår tilværelse, og er fullstendig likegyldig til hvem eller hva man måtte velge å ha sex med. Selvsagt, det er jo ikke spesielt lurt å eksempelvis ha sex med en kjøttkvern, men det er av rent pragmatiske årsaker.

Lenke til kommentar

Jeg for min del foretrekker kvinner, meg selv, bakeverk, eller silikonhjelpemiddler.

Ingenting er som en varm pai nei.... Noren hemmeligheter må en jo ha for familien eller hva...? he he

Som art har vi ikke kommet lenger enn at sex styrer det meste av det vi foretar oss. Vi har faktisk ape familiens største peniser og hvorfor har vi det? Har vi det fordi vi ikke liker sex eller har vi evolvert slik fordi vi faktisk liker sex? Hadde det fra naturen av vært meningen at vi skulle leve med en partner livet ut så hadde dette ikke vært noe problem, men vi er ikke det. En mann er utro SÅ FORT SJANSEN byr seg faktisk, så det beste du kan gjøre er å styre klar av situasjoner som gir deg den sjansen. Vi er faktisk evolvert for å spre vår sperm i flest mulige kvinner.... Og kvinner har evolvert til å velge den mannen som er best skikket til å gi henne og barna hun lager med mannen mest tid og ressurser (Og kan godt finne på å være utro med en som ser ut til å ha bedre og sterkere gener enn den mannen hun velger...)

Anbefaler å lese boka "Sex at dawn" da den kommer med en del intressante synspunkter på hvorfor vi som art er utro over en lav sko... Vi er IKKE monogame av natur, har faktisk aldri vært det, så det "gudesendte" ekteskapet er og blir en farse som over halvparten av de som gifter seg "går rundt" via serie monogami, altså vi dropper den første dama og finner ei ny dame... Som pr i dag er den eneste lovelige og godkjente samlivs formen for oss i vesten...

Over en halv million amerikanske kvinner lever i "ekteskap" sammen med to menn, som begge er fedre til hennes barn. Dette fungerer faktisk utmerket og alle som ble spurt kunne fortelle at det største problemet de støtte på var "gode" kristne som såklart mente at dette var synd og skam og alt det skjeve religiøs tro får dem til å tro, uten å se på de faktiske forholdene såklart.... Ikke at dette er noe for meg, men pokker om jeg skal stille meg i veien for de som vil prøve!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Naturlovene gir oss ingen moralske rettesnorer for hvordan vi bør leve livene våre. Naturen/universet har ingen mål eller mening med vår tilværelse, og er fullstendig likegyldig til hvem eller hva man måtte velge å ha sex med. Selvsagt, det er jo ikke spesielt lurt å eksempelvis ha sex med en kjøttkvern, men det er av rent pragmatiske årsaker.

^ En av grunnene til at jeg tror på Gud.

Lenke til kommentar

^ En av grunnene til at jeg tror på Gud.

Dette er grunnen til at jeg ikke tror på gud(eller -er for den slags skyld). Universet gir fullstendig blanke 40-0 om vi mennesker eksisterer eller ikke. Rent hypotetisk tror jeg at universet hadde vært bedre uten oss, men det er en annen historie.

For å svare på spørsmålet fra mitt ståsted er det altså ikke noe gud som har skapt HIV eller AIDS. At religiøse velger og prøve å "validere" alle problemene/spørsmålene/motsetningene/osv. som oppstår av slike spørsmål gjør meg matt! De kan jo ikke få tid til noe annet enn å dikte opp svar... Takk for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...