Gå til innhold

Videokamera til skikjøring

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på jakt etter ett bilde- og filmkamera som egner seg godt til skikjøring. Da tenker jeg ikke på GoPro, ol. Jeg er på jakt etter noe som filmer fra 3. persons vinkel. Kameraet bør være vanntett, god skjerm, slik at det er enkelt å se hva man filmer, lett å ha med seg og god batteri levetid. Håper noen kommer med flotte forslag :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drift Innovation HD170 Stealth har god vidvinkel, vridbar linse (så du kan montere det opp/ned eller sidelengs eller andre vinkler). Har dette selv og det eneste jeg kan klage på er den innebygde mikrofonen. Dog har jeg kjøpt ekstern mikrofon og man får også kjøpt beskyttelseshette så det blir relativt vanntett selv når man bruker ekstern mic.

Man får også større batteri til den. Tror det var 4 timer på det største. 2 timer på originalbatteriet.

Lenke til kommentar

Skjermen er bare for å stille inn kameraet før du fyker avgårde. Det er jo et Action Cam. Da har du ikke tid til å se på skjermen. :p

Ellers kan jeg ikke huske å ha sett noen "vanlige" kameraer som jeg vil si er vanntette nok til å kunne herje med i snø etc. Bortsett fra noen kompaktkameraer. Men der er som regel bildekvaliteten ræva i forhold. Du kan jo prøve å se litt på kompaktameraene. Olympus og Fujifilm mener jeg har noen som er vanntette og tåler en støyt.

Her er et eksempel.

Lenke til kommentar

Et alternativ jeg kan komme på er "Canon Legria HFM 306 eller 406" med Canon UV hus WP-V2 eller WP-V3. Blir vel tett til 40-60m kan tilkobles ekstern mic men usikker på om det går med uv hus. Ellers så kan kanskje den billigere Digipac varianten brukes.

Skulle være mulig å få til rundt 8 høvdinger med ekstra batteri og minnekort hvis man leter litt.

Lenke til kommentar

På litt leting hjemme så fant jeg faktisk tre kameraer. To av de tar opp på tape - Panasonic Nv-Gs120 og Canon Mv30i. Det siste er ett digitalkamera som heter Olympus 790-sw. Kameraene er ikke brukt på lenge, men de fungerer fremdeles, tviler på at de kommer til å bli brukt til noe nyttig igjen så jeg tenker at jeg kan bruke en av disse kameraene hvis de har god kvalitet. Noen som kjennner igjen modellene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...