genser Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Telenor innførte for ikke lenge siden nye fastprisabonnement, og har siden da markedsført disse med 12 mnd binding sammen med kjøp av en mobil til redusert nå-pris. I reklamene, både via Telenors egne forretninger og andre forhandlere, informeres vi om nå-pris, totalpris etter 12 mnd og hva som er innkludert i abbonementet. Jeg stusser på punktet "Verdi inkl. per år". Abonnementet Komplett M (deres mest hyppig markedsførte abonnement) koster 449kr i mnd, og gir brukeren 400 min, 400 MB og 200 SMS hver måned. Dette opplyses om at har en verdi på 6372 kr, selv om det hadde kostet 2988 kr per år uten binding med samme abonnement. Konkurrentene hadde vært billigere, men det er forsåvidt ikke relevant. Jeg antar at satsene som brukes er de høye prisene man skulle betale om man går _over_ grensene. For meg fremstår utregningen mildt sagt kreativt. Hva synes dere om praksisen? Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Jepp, verdien er jo helt klart 249 kr/mnd, som er det du betaler for samme abonnement etter at bindingstiden har gått ut. Kan ikke markedsføringsloven så godt, men det her høres veldig villedende ut. Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 249,- per mnd BestillVilkår Ringeminutter, SMS og data til en verdi av 561,- per måned er inkludert i prisen. Samme står jo hvis man kjøper uten mobiltelefon, er jo samme verdien uansett hva man betaler i mnd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå