oleHgodo Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Okey, jeg sitter nå på en Amd athlon 1200 som er klokket til 1400, har 512mb SDram, sound blaster live!, Ati Radeon 9500pro, ca 38gb hardisk, 250w strømm forsyning, en Aopen dvd som knapt greier å lese en cd pluss litt til.. altså, jeg skal ha meg ny maskin nå, men er litt usikker på hva som er lurt å kjøpe... siden jeg ikke har så forferdelig mye penger havner jeg sansynelig vis på en amd xp2500+ ca 512mb ram (god kvalitet) nytt lydkort siden det jeg har trekker en god del ned i spill som battlefield osv.. jaja, hvilket hovedkort bør jeg kjøpe? skal selfølgelig klokke så mye som mulig, hvilken billig men bra ram? lyd kort løsning? og, er det nødvendig med ny strømmforsyning? .. takk for alle svar.. Lenke til kommentar
Dvd-jesus Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 skjønner ikke helt hva du trenger nytt skjermkort til? driver du med musikk produksjon?. spilelr selv en del å sitter med ett standar lydkort. hoder vel i massevis? når du snakker ang. ram er jo twinMOS pc3200 2x 256mb / 2x512mb ett godt alternativ. Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Abit NF7 v2 hovedkortet Twinmos minnebrikka /m winbound(eventuelt 2 x 256MB) Så en barton 2500+ Lydkortet på hovedkortet er godt nok i massevis, hvis du ikke er veeeldig lyd fanatiker. Kan bli litt lite det poweret, du får prøve å se om det blir stabilt, men jeg hadde kjøpt meg et nytt. Lenke til kommentar
oleHgodo Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Vell, det med lydkort går ikke på lyd kvalitet men heller på hastighet.. dette gjelder spesielt Battlefield1942 og soundblaster live, det lydkortet trekker fps`n ned en god del, menmen det er ikke akkurat første prioritet. btw, er det noen som vet om en webshop som vil hjelpe meg å få tak i en god xp2500 cpu med lavt batch nummer? Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg anbefaler deg å kjøpe ny strømforsyning...! Det ville jeg gjort ihvertfall..! Det ekke sikkert at 250W holder (?) Men lykke til..! Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Hei Når det gjelder hvilket hovedkort du skal velge, vil jeg anbefale deg å kjøpe ett hovedkort med NVIDIA nForce2 brikkesett, det er egentlig det samme hvilket hovedkort du kjøper da de fleste yter ca like bra. Lenke til kommentar
oleHgodo Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 okey, ny strømforsyning skal bli det her Abit NF7 v2, støtter den 400mhz fsb eller bare 333? noen som har en link til med litt info om det kansje? Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Abit NF7 støtter bare 333MHz FSB, mens Abit NF7-S støtter 400MHz FSB Abit NF7 Spesifikasjoner Abit NF7-S Spesifikasjoner Lenke til kommentar
Endre Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 btw, er det noen som vet om en webshop som vil hjelpe meg å få tak i en god xp2500 cpu med lavt batch nummer? http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...der=asc&start=0 Det er kanskje mulig å hive seg på enda. Lenke til kommentar
oleHgodo Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Abit NF7 v2 støtter vel 400mhz siden det har - nForce2 Ultra400/MCP chipp? finner ingen info om det på abit sine sider jeg. er det stor forskjell på en 160gb hardisk med 2mb cache og en med 8mb? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå