Torbjørn Jentoftsen Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Gammel kai-byggeteknikk..... Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Olav M Fostervoll Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Fin dokumentasjon. Der jeg vokste opp ble dette kalt en "vår". Har mange ganger ligget på magen på en slik og fisket ål med håndsnøre og en bøyd knappenål til angel. Ser at det er lagt ny lund over de gamle lundstokkene i framkant. Lenke til kommentar
ethomassen Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Flott dokumentasjon av god gammel byggeskikk:) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 (endret) Molo ikke kai, denne byggeteknikken blir brukt den dag i dag Endret 12. august 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Torbjørn Jentoftsen Skrevet 12. august 2011 Forfatter Del Skrevet 12. august 2011 Nautica, takk for komentar. Jeg er uenig med deg i begrepet molo. Her hos oss er en molo noe som legges rundt en havn som vern mot storhavet. Dette her er innerst på en stille fjord hvor det ikke er noe behov for vern mot storhavet, men en mulighet til å legge til med båt, se fenderstokker på en av "steinmurene" lengst borte. På bildet er det ganske fjære sjø, men på flo sjø er det ingen sak å legge til ved "fenderstokkene". Fotohilsen Torbjørn Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Spennende og flott! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Nautica, takk for komentar. Jeg er uenig med deg i begrepet molo. Her hos oss er en molo noe som legges rundt en havn som vern mot storhavet. Dette her er innerst på en stille fjord hvor det ikke er noe behov for vern mot storhavet, men en mulighet til å legge til med båt, se fenderstokker på en av "steinmurene" lengst borte. På bildet er det ganske fjære sjø, men på flo sjø er det ingen sak å legge til ved "fenderstokkene". Fotohilsen Torbjørn Du har rett angående molo sålenge den ikke har en bølge-brytende funksjon, men synes ikke kai er det rette begrepet her. Ville nok heller kalt det enten en pir eller brygge "utstikkerbrygge". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg