Gå til innhold

Ehm... ja, en SAFE!

Safe  

33 stemmer

1. 1. Er det mulig å bygge en datamaskin inne i en safe?

• Ja
      16
    • Nei
      2
    • Komplisert
      23

Anbefalte innlegg

Jeg viste ikke helt hvor jeg skulle legge et nytt emne, men hvorfor ikke her? ja, jeg skal prøve og bygge datamaskinen min i en safe! og da lurer jeg litt på, noen som vet hva jeg trenger for og kutte/brenne/skjære hull i en safe vegg, til et luftesystem? kanskje ikke rette sted og spørre dette her, men det kan jo være noen som har gjort det før meg

Konseptet mitt er ganske kult synes jeg :)

si hva dere synes!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En safe er laget for å ikke klare å få tak i det på innsiden, med mindre du har en kode eller nøkkel. Derfor er det svært vanskelig å kutte skjøre eller brenne seg gjennom en safe. Du kan spørre på foreksempel et bilverksted, men dette må nok gjøres av profesjonelle. Om du ikke vil at pc komponentene dine skal bli stjålet på lan el. Kan du få kjøpt kabinetter med hengelås, dem finnes det 1000 av. Håper det var til hjelp

Lenke til kommentar

En safe er laget for å ikke klare å få tak i det på innsiden, med mindre du har en kode eller nøkkel. Derfor er det svært vanskelig å kutte skjøre eller brenne seg gjennom en safe. Du kan spørre på foreksempel et bilverksted, men dette må nok gjøres av profesjonelle. Om du ikke vil at pc komponentene dine skal bli stjålet på lan el. Kan du få kjøpt kabinetter med hengelås, dem finnes det 1000 av. Håper det var til hjelp

er ikke så redd for at det skal bli stjålet, vil bare lage noe som ikke så veldig mange andre har lagd :)

Lenke til kommentar

er ikke så redd for at det skal bli stjålet, vil bare lage noe som ikke så veldig mange andre har lagd :)

Vel, kult konsept ja :) . Men jeg anbefaler at du kjøpe en safe som ikke har tykke vegger. Problemet blir å få festet skruer og lignende siden du må borre inn skruer. Men som sakt, oppsøk et bilverksted !

Lenke til kommentar

Vel, kult konsept ja :) . Men jeg anbefaler at du kjøpe en safe som ikke har tykke vegger. Problemet blir å få festet skruer og lignende siden du må borre inn skruer. Men som sakt, oppsøk et bilverksted !

hehe, ja, har tenkt på den problemstillingen også :) det blir jo litt trangt inne i en safe også. Men det blir morsomt og se hvordan resultatet blir, først må jeg nesten skaffe meg en safe! ingen som har en middels stor safe de ikke bruker, som jeg eventuelt kan kjøpe :)!? (helst ikke så dyr)

Lenke til kommentar

hehe, ja, har tenkt på den problemstillingen også :) det blir jo litt trangt inne i en safe også. Men det blir morsomt og se hvordan resultatet blir, først må jeg nesten skaffe meg en safe! ingen som har en middels stor safe de ikke bruker, som jeg eventuelt kan kjøpe :)!? (helst ikke så dyr)

Haha...ideen er jo dritmorsom, men det blir nok en del utfordringer. Ta en titt på "torget" til FINN.NO. Problemet er nok ikke å finne en safe, men heller å få fraktet og modifisert den. Lykke til, og hold oss oppdatert! :thumbup:

• Liker 1
Lenke til kommentar

vet ikke hva du synes er dyrt, men denne koster 1.500 kr (kanskje klarer du å prute noen kroner ned??) ser jo iallefall som passe strls

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29976857

Men problemet blir nok å hente den og få mulighet til luft, du kan jo ha en bord vifte som går på batterier inni der da XD

dsgf: hva er problemet med å flytte en safe? tyngden?

fjernet punktumet som ødla linken!

Endret av Stalthy
Lenke til kommentar

vet ikke hva du synes er dyrt, men denne koster 1.500 kr (kanskje klarer du å prute noen kroner ned??) ser jo iallefall som passe strls

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29976857.

Men problemet blir nok å hente den og få mulighet til luft, du kan jo ha en bord vifte som går på batterier inni der da XD

linken er død, vell kanskje ikke død, men den er ikke der

Endret av Mgut
Lenke til kommentar

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29976857.

linken er død, vell kanskje ikke død, men den er ikke der

høyreklikk og kopier linken. Lim den inn og fjern punktummet bakerst, da fungerer det.

I tilleg er den safen brannsikker, noe som kan gjøre den vanskelig og kutte igjennom slik jeg har forstått..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, sånne skap er skit-tunge, ser for meg at det vil ødelegge noe av moroa om man må leie inn tre ekstra mann for å få med seg pc-en på neste lan-party.

han har ikke sagt noe om å ta med til lan, men det vill ikke være så morsomt, den velter iallefall ikke så lett =)

Men sikker på at det ikke finnes lette metallplater ? er ikke morsomt å ta med seg 50 kilo til lan, eller om du flytter. Kan jo bare ta veldig svake metall plater / lette? eller skal det være en safe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...