Woods Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 (endret) Hei, trenger sårt noen råd ang nettverket. Slik ser det ut nå: Problem: Internett hastigheten er utrolig treg via switchen. Kobler jeg direkte til router er hastigheten meget bra.. men jeg ønsker et kablet oppsett, i og med at alle kablene er strukket. Kjøpte nylig en Cisco SB 100 med 8-porter (Gigabit). Tusen takk for svar. Ps. Har forøvrig prøvd O´Mighthy Google.. ble dessverre ikke noe klokere. Endret 12. august 2011 av Woods Lenke til kommentar
War Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Prøv å sett en pc på switchkabelen, dvs ta bort switchen, mål deretter med speedtest.net Så setter du på switchen og setter en ny kabel i den og rett i pcen og mål da. De to hastighetene skal være lik, er den lavere er det iallefall switchen. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 12. august 2011 Forfatter Del Skrevet 12. august 2011 (endret) Ser ut som det fungerer nå. Kobla kabelen som går fra router i port 1. Deretter i riktig rekkefølge... Virker som den ikke likte at den stod i port nr 8? Jeg var av den oppfatning at det ikke spilte noen rolle. Tester ett døgn før jeg drar noen konklusjoner. Endret 12. august 2011 av Woods Lenke til kommentar
War Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Jeg har noen switcher som krever port 1, derfor velger jeg alltid det på alle , alltid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå