Gå til innhold

Kamptråd PL: Newcastle - Arsenal

Muggkaare

Anbefalte innlegg

Vent litt. Stop! Kan alle værre så snill å stope all denne praten? Jeg er sikker på at jeg har sette denne klagina på dommere før...hmm...greier ikke helt å huske hva som skjedde ller hva det var..Å FY FAEN, NÅ HUSKER JEG DET! DET VAR BOOM BOOM CHEIK CHEIK DET ROOM!!!. Da var det også klaging på dommeren fra Arsenal-supportere. Rart det der. :hmm:

"OVerraskende".

Herregud.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På samme måte drar Barton fordel av at han river opp Gervinho. Husker Andreas Nordvik dytte Mame Biram mens keeper hadde ballen. Ble rødt kort og straffe det.

Joa, det er jo sant. Vet ikke jeg altså, derfor jeg spurte.

Nå har Norge vist seg gang på gang i slike situasjoner at det nødvendigvis ikke er rett det som blir dømt. Norsk fotball er noe av det dårligste.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skal dommeren gjøre?

A: Dommeren skal gi Newcastle fordel og la de fullføre kontringen før han gir Barton det røde?

B: Dommeren skal stoppe spillet umiddelbart, blåse straffe til Arsenal og rødt til Barton?

C: Dommeren skal kun stoppe spillet hvis det er fare for hodeskade?

D: Andre alternativ?

Er heller ikke 100% sikker på regelverket (som aldri blir fulgt 100% uansett), Uansett ikke A eller B. Er det rødt blåses spillet av uansett, og man kan ikke gi straffe på noe slikt. Så blir vel D.

Det er B. Dommeren skal selvfølgelig stoppe spillet, det er ingen grunn til at Newcastle får fullføre angrepet når en av spillerne deres skal ha rødt kort. Skal dommeren dele ut rødt kort og ballen er i spill skal motstanderlaget ha frispark der forseelsen er gjort, og siden forseelsen i dette tilfellet er gjort innenfor 16-meteren er det selvfølgelig straffe.

Hva skulle dommeren ellers gjort? Stoppet spillet, gitt rødt til Barton og startet spillet med en drop? Rødt kort og straffe er det eneste logiske og fornuftige å gjøre. Heldigvis er slike situasjoner ekstremt sjeldne.

Var en episode hvor en spiller dyttet en Moldespiller innenfor egen 16-meter mens laget hans hadde straffe, det ble såvidt jeg husker rødt kort og straffe.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Var en episode hvor en spiller dyttet en Moldespiller innenfor egen 16-meter mens laget hans hadde straffe, det ble såvidt jeg husker rødt kort og straffe.

Og det høres ekstremt mongo ut. Nå kan jeg ikke regelverket ut og inn, og det hadde vært jævla fett å se hva en dommer hadde hatt å si.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Joey Barton, for en herlig mann og nydelig fotballspiller. Gervinho ble greit "svidd" på egen medisin.

Spent på om Song utestenges (videodømming) da dommeren åpenbart ikke så hendelsen. Hadde det vært Rooney ville han fått 567 kampers karantene og fengselsstraff.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og det høres ekstremt mongo ut.

Hvorfor det? Fordi det blir straffe? Burde det ikke blitt frispark om det hadde skjedd utenfor 16-meteren?

Lenke til kommentar
Er det virkelig straffe til Arsenal når Barton tar tak i Gervinho? Da er jo egentlig filmingen til sistnevnte vellykket. Han får det han er ute etter.

Barton er en drittsekk. Merker det på uttalelsene hans også. Englands beste midtbanespiller i følge han selv. Leker hardhaus og filmer selv. Klassisk engelsk! Gerrard, Rooney, Cattermole og Barton.

Haha, bra forsøk. Ble nesten litt irritert før jeg skjønte at du trollet.

Klassisk engelsk spiller vel litt mer på diskusjonene vi har hatt tidligere, det kan jeg innrømme ;)

Bemerkelsen står på alle spillerne jeg nevnte hvertfall, men noe typisk engelsk fenomen er det ikke.

Og det høres ekstremt mongo ut. Nå kan jeg ikke regelverket ut og inn, og det hadde vært jævla fett å se hva en dommer hadde hatt å si.

Semifinalen i Cupen 2009 mellom Vålerenga og Molde. Keeper har ballen, men så oppstår det en krangel mellom Nordvik og Diouf, hvor førstenevnte dytter mens Diouf detter som en melsekk. Resultat: straffe og rødt kort(vanlig dytt, mind you).

Lenke til kommentar

Og det høres ekstremt mongo ut.

Hvorfor det? Fordi det blir straffe? Burde det ikke blitt frispark om det hadde skjedd utenfor 16-meteren?

Det er avhengig av så jævla mange faktorer i tillegg.

Og over her, jeg er klar over det, men norsk fotball har vist meg mye rart iløpet av årene som har gått.

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slår man noen er det rødt kort og frispark/straffe, alt ettersom hvor på banen det skjer. Det er jo enkelt. Det er jo absolutt ingen grunn til at det ikke skulle vært det.

Edit: Tenk litt over det, det er absolutt ingen fornuftige alternativer.

Endret av Alt-Ctrl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det faktum at det er Newcastle som kontrollerer ballen kan jo ikke brukes til å gi en mildere straff, det gir ingen mening.

Som sagt. Om det deles ut slag mens ballen er i spill skal det deles ut rødt kort og det skal dømmes frispark/straffe, uavhengig av hvem som kontrollerer ballen og hvor ballen befinner seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Arsenal er så elendig at de må spille stygt mot Newcastle, NEWCASTLE for å dra inn 1 poeng...

Wendelinho er så spesiell at han må dobbeltnicke på Diskusjon.no, PÅ DISKUSJON.NO.

QFT

Du gjorde en litt bedre jobb nå Wendelinho, men vi vet fortsatt at det er deg.

Lenke til kommentar

Det faktum at det er Newcastle som kontrollerer ballen kan jo ikke brukes til å gi en mildere straff, det gir ingen mening.

Som sagt. Om det deles ut slag mens ballen er i spill skal det deles ut rødt kort og det skal dømmes frispark/straffe, uavhengig av hvem som kontrollerer ballen og hvor ballen befinner seg.

Du glemmer en viktig ting, og det er filmingen som kvalifiserer til gult i forkant. Dette står det nok ingenting om i dommerboka, siden det er såpass spesielt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...