Gå til innhold

Kamptråd PL: Newcastle - Arsenal

Muggkaare

Anbefalte innlegg

Er det virkelig straffe til Arsenal når Barton tar tak i Gervinho? Da er jo egentlig filmingen til sistnevnte vellykket. Han får det han er ute etter.

Barton er en drittsekk. Merker det på uttalelsene hans også. Englands beste midtbanespiller i følge han selv. Leker hardhaus og filmer selv. Klassisk engelsk! Gerrard, Rooney, Cattermole og Barton.

Haha, bra forsøk. Ble nesten litt irritert før jeg skjønte at du trollet.

Bra resultat sett med United-øyne. Vil ikke avskrive Arsenal totalt, så det er alltid bra å se de miste poeng.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gidder ikke å diskutere det en gang. Selvfølgelig skal det være straffe når Barton tar røsker tak i Gervinho på den måten mens ballen er i spill.

Hadde dommeren gjort jobben sin hadde det vært gult til Gervinho og frispark til Newcastle for filmingen. Ergo, hadde dommeren gjort jobben sin ville det ikke vært straffe uansett.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Gidder ikke å diskutere det en gang. Selvfølgelig skal det være straffe når Barton tar røsker tak i Gervinho på den måten mens ballen er i spill.

Hadde dommeren gjort jobben sin hadde det vært gult til Gervinho og frispark til Newcastle for filmingen. Ergo, hadde dommeren gjort jobben sin ville det ikke vært straffe uansett.

Han gidder ikke å diskutere det engang.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hva boka sier om slikt, men Gervinho var nede, Newcastle hadde ballen, om han mente å gi gult for filming i etterkant vet jeg ikke. Så skjer situasjonen, og Gervinho får rødt og Barton gult, selv om han også burde fått rødt.

Det han mener er at ballen er i spill. Barton går til "angrep" på Gervinho inne i straffefeltet, da skal det være straffe til Arsenal. Men faktum er jo at Gervinho skulle hatt gult for filmingen mens NUFS skulle hatt frispark.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan i helvete greier ikke dere å se at han faktisk blir takla? Er dere blinde hele gjengen? Ser det tydelig fra kameravinkelen bak... Straffe goddammit!

Lenke til kommentar

Det han mener er at ballen er i spill. Barton går til "angrep" på Gervinho inne i straffefeltet, da skal det være straffe til Arsenal. Men faktum er jo at Gervinho skulle hatt gult for filmingen mens NUFS skulle hatt frispark.

Billedlig talt, om Newcastle har ballen, og Colo og Van Persie tuller i Newcastle 16-meter, hvor Colo slår til VP. Da skal Colo ha rødt kort, men er det straffe?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Billedlig talt, om Newcastle har ballen, og Colo og Van Persie tuller i Newcastle 16-meter, hvor Colo slår til VP. Da skal Colo ha rødt kort, men er det straffe?

Da er det straffe ja. Hvorfor skulle det ikke vært det?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ble en litt tåpelig situasjon, men alt i alt skulle var det et fair resultat, Song skulle jo ha rødt kort før i kampen. Så selv om den situasjon falt i favør av Newcastle, var det relativt fair hvis du ser kampen over ett(nå så ikke jeg 1. omgang hvis det var kontroverser der)

Lenke til kommentar

To for få røde kort i kampen, og en straffe for lite til Arsenal... All i got to say.

I'm out, gidder ikke å diskutere med braindeads...

Situasjonen i kampen hadde helt sikkert vært akkurat den samme om Song fikk rødt kort først, sånn, hmm... 20 minutter før?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vent litt. Stop! Kan alle værre så snill å stope all denne praten? Jeg er sikker på at jeg har sette denne klagina på dommere før...hmm...greier ikke helt å huske hva som skjedde ller hva det var..Å FY FAEN, NÅ HUSKER JEG DET! DET VAR BOOM BOOM CHEIK CHEIK DET ROOM!!!. Da var det også klaging på dommeren fra Arsenal-supportere. Rart det der. :hmm:

"OVerraskende".

Endret av Necrosodomic Proctólogo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er det straffe ja. Hvorfor skulle det ikke vært det?

Fordi man hele tiden i lignende situasjoner avventer situasjonen og lar spillet gå, og heller gi gult kort i etterkant (evt blåse av med en gang for å gi rødt om det er det).

Må bare si at jeg ikke nødvendigvis har fasiten, men for meg handler det om logikk og fornuft i en slik situasjon. For meg er i hvert fall svaret rimelig opplagt.

La oss se for oss en tenkt situasjon

Det er corner og Arsenal slår den inn i feltet til Newcastle. Keeper tar ballen, hiver den ut, NUFC kontrollerer ballen og går på en kontring, det er 3 mot 2. Samtidig slår Barton til Eboue inne i egen 16-meter, dommeren ser det.

Hva skal dommeren gjøre?

A: Dommeren skal gi Newcastle fordel og la de fullføre kontringen før han gir Barton det røde?

B: Dommeren skal stoppe spillet umiddelbart, blåse straffe til Arsenal og rødt til Barton?

C: Dommeren skal kun stoppe spillet hvis det er fare for hodeskade?

D: Andre alternativ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Er det virkelig straffe til Arsenal når Barton tar tak i Gervinho? Da er jo egentlig filmingen til sistnevnte vellykket. Han får det han er ute etter.

På samme måte drar Barton fordel av at han river opp Gervinho. Husker Andreas Nordvik dytte Mame Biram mens keeper hadde ballen. Ble rødt kort og straffe det.

Joa, det er jo sant. Vet ikke jeg altså, derfor jeg spurte.

Lenke til kommentar

Hva skal dommeren gjøre?

A: Dommeren skal gi Newcastle fordel og la de fullføre kontringen før han gir Barton det røde?

B: Dommeren skal stoppe spillet umiddelbart, blåse straffe til Arsenal og rødt til Barton?

C: Dommeren skal kun stoppe spillet hvis det er fare for hodeskade?

D: Andre alternativ?

Er heller ikke 100% sikker på regelverket (som aldri blir fulgt 100% uansett), Uansett ikke A eller B. Er det rødt blåses spillet av uansett, og man kan ikke gi straffe på noe slikt. Så blir vel D.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...