Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Måten de homofile snakker på?

Morgens

Anbefalte innlegg

Hei, vi diskuterte dette på jobben i dag - og jeg spør for og ha mer informasjon til lunsjen på mandag.

Hvorfor snakker de homofile så "rart" - eller likt?

Jeg mener ikke og provosere - som Seinfeld sa, "not that there's anything wrong with that".

Har dessverre ikke noen eksempler og vise til, men dere kjenner til parodien eller fargeklatter som ved jevne mellomrom dukker opp i mediebildet.

Jahn Thomas er ikke den værste, men på god vei. På den annen side snakker Erling Lae, politikeren, helt normalt.

Så kan noen forklare meg og kollegaer hvorfor det er slik?

Er det så enkelt at de følger parodien litt når de kommer ut eller bare for og irritere - som en dame foreslo... :roll:

God helg!

PS: Det finnes ingen "dumme" spørsmål, bare "dumme" svar...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns det er litt beundringsverdig at de gidder å snakke med tilgjort stemme hele tiden..

De er jo damer.. hehe drama drama drama! de elsker jo slike ting..

jeg syne jan thomas er helt forferdelig og høre på jeg blir flau og så mye dumt han sier.. tenker han over noe?? jeg sammen ligner homser med søstrene mine men da i et "mannelig" skall. ikke at jeg har noe mot dem men jeg synes hele greia er vel på kanten. jeg kjenner flere homser og jobbet sammen med en. helt ok de folk er forskjellige slik er det bare.

Lenke til kommentar

Jeg blir flau av å lese en post med å mange skrivefeil.

Er helt enig i at det er merkelig hvordan mange homofile snakker. Det gjelder selvfølgelig ikke alle, sikkert heller ikke mesteparten, men det er en del som har en utpreget feminin stemme. På en annen side er det mange feminine som ikke er homofile, så det går jo begge veier.

Jeg gjetter at det er et resultat av at den typiske flamboyant homofile fra Sex og Singelliv, Will&Grace eller generelt alle serier på Bravo har blitt sånn folk forventer at homofile skal være, og at man dermed fortsetter å skrive homofile roller som overdrevent feminine og dramatiske. Ekte homofile som allerede er litt på femininsiden blir sikkert litt påvirket av hvordan man visstnok "skal" snakke, spesielt om det er folk man idealiserer, og da sprer det seg fort.

Jeg regner med dere egentlig snakket om folk i tv-serier/filmer, og grunnen der er vel også at det å ha homser på film fortsatt er relativt nytt så man er låst i en rolle der alle fortellinger må handle om enten en gutt forelsket i en heterofil gutt eller om en som er redd for å komme ut av skapet for foreldre og venner. Når det blir litt mer "kjedelig" å ha homser på film er det lettere å lage karakterer med interesser utenom pikk, sånn som Max i Happy Endings.

Lenke til kommentar

vyrdsamt beklager, eg lurte virkelig på dette - ikkje meningen at fornærme legningen dekars...

Jeg er forsåvidt ikke homofil. Uansett mente jeg posten til haakkern hvor han skrev at han ble flau av å høre Jan Thomas prate.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor de homofile snakker rart ja.

Det er noen, men trolig få som snakker veldig feminint. Bare sånn at det er klart.

Jeg tror det kan ha med at mange av de mest feminine homofile guttene gjennom oppveksten har hengt mye med jenter - og deretter "adoptert" noen trekk - som mer feminin stemme. Kanskje prøver de å passe inn i gjengen. Eller så er det rett og slett for å vise frem sin legning.

Rart høres det iallfall ut, og jeg skjønner ikke at noen orker å snakke så "fake" til enhver tid.

Lenke til kommentar

"Alle" snakker vel i en slags sjargong for å avspeile hvilket miljø dem hører til. Personlig syns det er hakket kvalmere å høre stereotype hiphop-ere i saggebukser snakke på trikken enn de såkallte homofile. Alle er vi da usikre og skjuler oss nettopp bak dette språket vårt.

Hvis du skal finne ekte talemåte må du sannelig langt ut på landet i et upåvirket miljø der handling står foran ord.

Postet av anonym: 8aa016160aa65784757528e72888a1a6

• Liker 2
Lenke til kommentar

Av de 4 homofile jeg kjenner, er det kun en som oppfører seg feminint og snakker sådan. Snakker heller med homsen med tilgjort stemme og feminin oppførsel enn en hiphopper i slappe klær, yoyo-oppførsel og høres ut som han har vært i hasjrus i flere tiår.

De 3 andre homofile jeg kjenner er helt normale, den ene mer maskulin enn den andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Homo her, en del av de senere postene var vel litt innpå det jeg tenker selv.

Burde ikke være så vanskelig å forstå at man delvis er et produkt av miljølet man lever i. Jeg trenger vel ikke komme med eksempler på det. Man ender ofte opp med å snakke som vennene rundt seg, for å passe inn etc.

En annen ting jeg vil nevne er at når unge homser kommer ut av skapet, så kan de noen ganger føle at de slipper løs noe de har fortrengt hele livet, hvis de har prøvd å oppføre seg hetero før nå. Da vil noen kanskje oppføre seg ganske defensivt og prosjektere homofilen i seg overalt. Så roer man seg ned.

En siste ting er at noen faktisk er til en viss grad født slik. Alle er forskjellige, de aller fleste av homsene jeg kjenner er ikke som i youtubevideon, men det betyr ikke at han ikke kan være slik naturlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Beklager på forhånd at jeg er en smule offtopic, men jeg bare må:

Når jeg leste igjenom denne tråden og kom helt nederst står det:

2 brukere leser dette forumet:

Allfather, Facebook.

Facebook sin farge er knall rosa.

Må innrømme at jeg lo litt for meg selv :)l

Endret av AllFather
  • Liker 1
Lenke til kommentar

vyrdsamt beklager, eg lurte virkelig på dette - ikkje meningen at fornærme legningen dekars...

Jeg er forsåvidt ikke homofil. Uansett mente jeg posten til haakkern hvor han skrev at han ble flau av å høre Jan Thomas prate.

Yeah! gikk litt fort denne posten.. du for "snakke om det" hvis det gikk innpå deg ;) hehe

Lenke til kommentar

Jaja, hvorfor snakker "bimboene" som de gjør? Blir jo faktisk det samme. Noen er sånn, noen er ikke sånn. Noen av de som er sånn er home, andre er hetero. Noen som ikke er sånn er homo, andre er hetero.

Det er vel bare det at man lettere husker Jan Thomas enn Sturla Berg Johansen

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...