Thorshammer Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Jeg innrømmer det gjerne. Jeg kan nokså lite når det gjelder data. Men å installere en trådløs router skulle være fryktelig enkelt - ifølge GET og ifølge installasjonsveiledningen. Hvorfor funker så ikke installasjonen? Jeg har Arris modem fra Get. kobler kabel fra den til internett-porten på min trådløse router (Dir-635). Kobler så kabel fra routerens LAN-port til PCen. Dermed skulle alt være greit. Men dengang ei. Ingenting skjer annet enn at jeg mister forbindelsen til nettet. Ingenting i veien med ledningene. Ingen vinduer dukker opp. Bare to lamper lyser på routeren ON-lampen og den som vier at internettforbindelsen er ok - noe den ikke er. Kontrollpanelet viser et rødt kryss over forbindelsen fra mitt nettverk til internett. Kobler jeg ledningen direkte fra PC til modemet, er forbindelsen ok. Men med en router mellom modem og PC stanser alt. Ringte DC-link og snakket med en svenske, men da jeg fikk vite at jeg også hadde betlat 4,50 pr. minutt for ventetiden på et kvarter, gadd jeg ikke mer. Noen som har en peiling på hvor problemet ligger? Lenke til kommentar
hewkings Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Hei. Er det noe lamper som slukker på arris modemet? Lenke til kommentar
Thorshammer Skrevet 12. august 2011 Forfatter Del Skrevet 12. august 2011 Hei. Er det noe lamper som slukker på arris modemet? Ja, lampen "LINK" som blinker ved internett-trafikk slukker. Power, DS, US, ONLINE lyser hele tiden. Lenke til kommentar
hewkings Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Hei. Er det noe lamper som slukker på arris modemet? Ja, lampen "LINK" som blinker ved internett-trafikk slukker. Power, DS, US, ONLINE lyser hele tiden. Prøv og bytt kablen mellom dritten Arris og modemet. De arris modemee til Get starter og bli veldig gamle. Se også om du får nett direkte med kabelen i arris modemet også. Lenke til kommentar
Thorshammer Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 Hei. Er det noe lamper som slukker på arris modemet? Lenke til kommentar
Thorshammer Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 Hei. Er det noe lamper som slukker på arris modemet? Ja, lampen "LINK" som blinker ved internett-trafikk slukker. Power, DS, US, ONLINE lyser hele tiden. Prøv og bytt kablen mellom dritten Arris og modemet. De arris modemee til Get starter og bli veldig gamle. Se også om du får nett direkte med kabelen i arris modemet også. Hei igjen! Jeg får internett så lenge jeg ikke kobler Dlink-routeren mellom Arrismodemet og PCen. Ledning direkte fra Arris-modemet til PC funker helt fint. Har testet alle ledningene. De er helt ok. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Hvilken ipadresse får du når du er tilkoblet Arris? CMD ipconfig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå