Gå til innhold

Hadde du brydd deg med å forsvare norge?


Gjest medlem-82119

Hadde du brydd deg med å forsvare norge?  

256 stemmer

  1. 1. Hvis norge ble angrepet, hadde du brydd deg med å forsvare landet (som soldat eller sabotasjer slik Max Manus og lignende gjorde

    • Ja
      169
    • Nei
      55
    • Vet ikke
      32


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde rømt til sverige ved første anledning. Ikke faen om jeg skal i krig. Hater alt krig representerer.

 

Hvis man faktiskt verver seg frivillig, er man verdens største idiot. Soldater generelt er lavpanna apekatter.

 

Du kjenner sikkert massevis av soldater :p

 

Men sann er det jo, noen vil instinktivt stikke av nar de foler seg truet og soke andres beskyttelse mens de lar sine kjare i stikken, andre tar ansvar og utsetter seg selv for fare for a beskytte resten. Fight, flight prinsippet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har null respekt for de som mistet livet sitt i en krig.

 

Det å skape krigshelter ved å gi ut medaljer og slikt er bare en måte å glorifisere krig på. Skape helter for at folket skal se opp til soldater. Vi burde avskaffe alle former for slike "hedersbetegnelser".

 

Så gaddafi, al qaida og taliban for å ta noen eksempler skal da få drive på som de vil? jeg mener, ettersom du ikke har noen respekt for de som har mistet livet sitt i en krig, så må du jo være imot det?

 

Skulle nesten tro du var ei kjærring.

Endret av FiveInline
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har null respekt for de som mistet livet sitt i en krig.

 

Det å skape krigshelter ved å gi ut medaljer og slikt er bare en måte å glorifisere krig på. Skape helter for at folket skal se opp til soldater. Vi burde avskaffe alle former for slike "hedersbetegnelser".

Så du eier ikke respekt for de soldatene som kjempet mot Nazi-Tyskland, for eksempel?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg har null respekt for de som mistet livet sitt i en krig.

 

Det å skape krigshelter ved å gi ut medaljer og slikt er bare en måte å glorifisere krig på. Skape helter for at folket skal se opp til soldater. Vi burde avskaffe alle former for slike "hedersbetegnelser".

Så du eier ikke respekt for de soldatene som kjempet mot Nazi-Tyskland, for eksempel?

Jeg har litt respekt for det, på samme måte som jeg respekterer folk som tør å stupe fra klipper, droppe 5meter med terrengsykkel, etc.

 

Men snu på det, står det noe respekt av å bli drept, og etterlate seg familie i sorg for å forsvare en statsorganisasjon, og et sett med politiske preferanser og institusjoner? :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg har litt respekt for det, på samme måte som jeg respekterer folk som tør å stupe fra klipper, droppe 5meter med terrengsykkel, etc.

 

Men snu på det, står det noe respekt av å bli drept, og etterlate seg familie i sorg for å forsvare en statsorganisasjon, og et sett med politiske preferanser og institusjoner? :ermm:

Åja, så det har seg slik å forstå at hvis hele verden unntatt Nazi Tyskland hadde et ikke-eksisterende forsvar, så skulle man bare å stått å sett på? "Jada, vi bryr oss ikke - bare invader oss dere!" Slik logikk står ikke høyt prioritert på min liste over ting som gir respekt, i hvert fall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror det er en del som ikke helt vet hva de snakker om når de sier at de ikke ville forsvart landet sitt.

Det er IKKE mitt land, det er Stoltenbergs land.

 

På hvilken måte er det stoltenbergs land?

Property

 

Traditional principles of property rights include:

 

control of the use of the property

the right to any benefit from the property

a right to transfer or sell the property

a right to exclude others from the property.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...