Gå til innhold

Hvilke rimelige muligheter har jeg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er da fult mulig å være i "fred" i Norge. Hvis du bosetter deg i skogen, så kan du leve av naturen og ingen vil kreve noe skatt av deg. Derimot, hvis du ønsker å delta i samfunnet, så må du også akseptere de lover og regler man har.

Jeg kan ikke forstå deg på annen måte enn at du innbiller deg at en har svakere rettigheter til omgang og samhandling med andre mennesker om en ønsker å være i fred fra bandittstatens stjel og del- mentalitet. Som om bandittstaten eier samfunnet og dens deltagere. Er du en reinspikka psykopatfaen?

Du har da ikke svakere rettigheter, du kan ta med deg hvem du vil til ditt private samfunn.

Hvis det er ingen som vil bli med deg, så betyr det at den norske stat tilbyr et bedre tilbud enn du kan tilby.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan definerer du å "leve i fred"? Skal du fortsatt jobbe? Bo i byen? Bruke infrastrukturen?

Hvis svaret er ja på noe av dette, så får du nytte av noe samfunnet har bygd opp og gjort mulig. Da er det bare rett og rimelig at man må være med på å betale for det. Hvis ikke er det du som snylter på samfunnet.

Ellers så går det an å være pragmatisk og flytte til et sted hvor forholdene er bedre, om ikke perfekte. Sveits er et land med høy standard som Norge, men lavere skatter

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

Vi burde satt en nedre IQ grense, på de som skal stemme, så kommer nok landet i orden snart skal du se :)

Er det noen garanti for at personer med høy IQ har større kunnskap om politikk og om samfunnet generellt enn en person med lav IQ? Mange har nok det, men slettes ikke alle.

Jeg har høy utdannelse og høy IQ (ganske høy faktisk, men det dokumenterer bare at jeg er veldig flink til å bruke hjernen min til å løse logiske problemer, ikke at jeg har kunnskap om politikk) og har jeg lært noe så er det to ting. Det er flere idioter ved universitetene enn ellers i samfunnet og noen av de mest kunnskapsrike menneskene jeg kjenner har ingen formell utdannelse.

Endret av Clarkson
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi burde satt en nedre IQ grense, på de som skal stemme, så kommer nok landet i orden snart skal du se :)

Er det noen garanti for at personer med høy IQ har større kunnskap om politikk og om samfunnet generellt enn en person med lav IQ? Mange har nok det, men slettes ikke alle.

Jeg har høy utdannelse og høy IQ (ganske høy faktisk, men det dokumenterer bare at jeg er veldig flink til å bruke hjernen min til å løse logiske problemer, ikke at jeg har kunnskap om politikk) og har jeg lært noe så er det to ting. Det er flere idioter ved universitetene enn ellers i samfunnet og noen av de mest kunnskapsrike menneskene jeg kjenner har ingen formell utdannelse.

Tja, det virker jo mer som en personlig erfaring enn et faktum. Poenger var jo likevel at man ender opp med å frata en rekke personer stemmeretten fordi de har for lav IQ, ikke fordi de kan for lite om politikk. Jeg var før negativ til å innføre politiske tester for å kunne stemme, men innser nå at det vil svekke demokratiet, og at enkelte grupper mye enklere vil kunne bli oversett da ingen partier trenger å kjempe for gruppens stemmer. Et skikkelig demokrati lar alle meninger bli hørt.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker bare å være i fred uten at andre tvinger og bestjeler meg og staten i særdeleshet.

Det sies at 99.95 er sosialdemokrater og at dette tallet over tid har forandret seg svært lite, også hva realpolitikk angår, uavhengig hvilke regjeringer vi har hatt.

Hvilke rimelige muligheter har jeg for å oppnå å forhindre statens lakeier å tvinge og bestjele meg i et samfunn flasket opp på sosialdemokratisk psykopati annet enn å ta en Anders opphøyd i et stort tall?

Finnes det virkelig en annen måte å kurrere sosialdemokratisk psykopati?

Jeg anbefaler deg og flytte til USA av to grunner. Den ene grunnen er at da slipper vi sånne sutrende sytekopper som deg, det andre er at det ikke er noe sosialdemokrati der, og at dette må være paradisisk for sånne som deg.

Lenke til kommentar

Med tanke på at det er stort sett de med lavest utdanning og lønn som stemmer på partier på ytterste høyre, så tror jeg at AP vil få økt oppslutning om kunnskapstest blir innført. Så lykke til med det.

Kunnskapsnivåt blandt de som stemmer AP er ikke mye høyere enn FRP.

Det partiet som ville fått flest stemmer ville vært Høyre. Blandt akademikerene, så er Høyre det største partiet. http://www.akademikerne.no/akademikere-stemmer-ikke-frp

Og Venstre:

"Av andre viktige trekk ved valgbarometeret er Høyres og Venstres sterke oppslutning."

Lenke til kommentar

Med tanke på at det er stort sett de med lavest utdanning og lønn som stemmer på partier på ytterste høyre, så tror jeg at AP vil få økt oppslutning om kunnskapstest blir innført. Så lykke til med det.

Det partiet som ville fått flest stemmer ville vært Høyre. Blandt akademikerene, så er Høyre det største partiet. http://www.akademikerne.no/akademikere-stemmer-ikke-frp

Og Venstre:

"Av andre viktige trekk ved valgbarometeret er Høyres og Venstres sterke oppslutning."

Venstre gjør det bedre enn i Stortingsvalget, men det er forsatt langt flere akademikere som stemmer på Høyre. Det tyder på at akademikere tror Høyre er et bedre parti enn Venstre.

Jeg synes Venstre er et veldig idealistisk parti som ofte mangler bakkekontakt. Det tror jeg mange akademikere er enig med meg.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker bare å være i fred uten at andre tvinger og bestjeler meg og staten i særdeleshet.

Det sies at 99.95 er sosialdemokrater og at dette tallet over tid har forandret seg svært lite, også hva realpolitikk angår, uavhengig hvilke regjeringer vi har hatt.

Hvilke rimelige muligheter har jeg for å oppnå å forhindre statens lakeier å tvinge og bestjele meg i et samfunn flasket opp på sosialdemokratisk psykopati annet enn å ta en Anders opphøyd i et stort tall?

Finnes det virkelig en annen måte å kurrere sosialdemokratisk psykopati?

Anders bomber og brak, Chris Leeroy fyren, er det virkelig du igjen?...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og Venstre:

Venstre gjør det bedre enn i Stortingsvalget, men det er forsatt langt flere akademikere som stemmer på Høyre. Det tyder på at akademikere tror Høyre er et bedre parti enn Venstre.

Jeg synes Venstre er et veldig idealistisk parti som ofte mangler bakkekontakt. Det tror jeg mange akademikere er enig med meg.

Har du noen eksempler, konkrete, hvor Venstre har mistet bakkekontakten? Hva er så galt ved å være idealistisk?

Er ikke det en god og fin ting?

Her er definisjonen:

idealistisk

adj. idealistisk ( a2) [ɪdəɑ'listɪsk] som uegoistisk søker å oppnå idealer

Hva i all verden er galt med dette? Skal man da stemme på egoistiske partier, fordi det er feil med idealisme?

Lenke til kommentar

Har du noen eksempler, konkrete, hvor Venstre har mistet bakkekontakten?

Sponheim? Hvis Hagen er FrP er vel Sponheim Venstre.

Dette syntes jeg var dårlig svar på det jeg spurte om. :(

Det forklarer ikke så alt for mye, gjør det vel?

Jeg prøver som sagt å sette meg inn i politikken. Sponheim har jeg såvidt sett på TV, men ikke så veldig mye utover det.

Lenke til kommentar

Har du noen eksempler, konkrete, hvor Venstre har mistet bakkekontakten? Hva er så galt ved å være idealistisk?

Her er definisjonen:

idealistisk

Hva i all verden er galt med dette? Skal man da stemme på egoistiske partier, fordi det er feil med idealisme?

Borgerlønn? Innvandringspolitikken deres?

For idealistisk er ikke positivt. Wikipedia forklarer godt hva idealisme er "Idealism offers an explanation of reality or human experience in which ideas or spiritual, non-materialistic elements are central" Hvis du slutter å bry deg om konsekvensene av din politikk og bare følger dine idealer, så er ikke det positivt.

Man bør ha et moralskt fundament, men man kan ikke la sin idealer gå foran sin rasjonelle tankegang.

Lenke til kommentar

Her er definisjonen:

idealistisk

Borgerlønn? Innvandringspolitikken deres?

For idealistisk er ikke positivt. Wikipedia forklarer godt hva idealisme er "Idealism offers an explanation of reality or human experience in which ideas or spiritual, non-materialistic elements are central" Hvis du slutter å bry deg om konsekvensene av din politikk og bare følger dine idealer, så er ikke det positivt.

Man bør ha et moralskt fundament, men man kan ikke la sin idealer gå foran sin rasjonelle tankegang.

Er det det eneste? Kan man ikke finne 2 ting som er urealistisk ved Høyres politikk? For meg virker det som om Høyre er det eneste 'perfekte' partiet her inne - ut fra hva folk viser på meningsmålingene og hva de sier. Jeg selv har ikke sett så alt for mye av denne fantastiske politikken. ....Hva er det som gjør at så mange her syntes den er så bra og ikke de andre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...