Gå til innhold

Hvilke rimelige muligheter har jeg?

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker bare å være i fred uten at andre tvinger og bestjeler meg og staten i særdeleshet.

Det sies at 99.95 er sosialdemokrater og at dette tallet over tid har forandret seg svært lite, også hva realpolitikk angår, uavhengig hvilke regjeringer vi har hatt.

Hvilke rimelige muligheter har jeg for å oppnå å forhindre statens lakeier å tvinge og bestjele meg i et samfunn flasket opp på sosialdemokratisk psykopati annet enn å ta en Anders opphøyd i et stort tall?

Finnes det virkelig en annen måte å kurrere sosialdemokratisk psykopati?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du synes samfunnets felles byrder tynger din svake rygg, så flytt ut av landet og gjerne si opp ditt statsborgerskap hvis det lar seg gjøre.

Hvor du vil flytte får bli opp til deg, tror ikke det finnes eller lages særordninger for enkelte i dette land alt etter om de vil betale skatt eller ikke.

Muligens er du allerede frastjålet så mye at dit flyttelast ut av landet ikke blir av de store.

Er vel 20kg tror jeg man får med seg på ett fly uten å betale ekstra.

Kan sikkert sende noe på forhånd da, men ville vært surt hvis dette var stjålet når du kom til dit nye perfekte land.

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar

Jeg ønsker bare å være i fred uten at andre tvinger og bestjeler meg og staten i særdeleshet.

Det sies at 99.95 er sosialdemokrater og at dette tallet over tid har forandret seg svært lite, også hva realpolitikk angår, uavhengig hvilke regjeringer vi har hatt.

Hvilke rimelige muligheter har jeg for å oppnå å forhindre statens lakeier å tvinge og bestjele meg i et samfunn flasket opp på sosialdemokratisk psykopati annet enn å ta en Anders opphøyd i et stort tall?

Du mener åpenbart at sosialdemokratene tar UTROLIG feil, så da burde det ikke være vanskelig for et opplyst individ som deg å overtale folket. Og vips, så får vi et kaldt laissez faire-samfunn fullt av sunne intensiver og velstand. Vel, jeg mener egentlig fullt av urettferdighet og misbruk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det finnes inget land uten skatt, så å flytte tror jeg er en dødfødt ide.

Joda det finnes, om man godtar at staten får inn penger på andre måter som tariff eller olje. I Bahamas og UAE er det ingen ingen inntektskatt, ingen arveskatt og ingen bedriftskatter.

Om man ikke aksepterer skatter fra tariffer eller olje, så kan man alltid dra til Somalia. Der er det til og med fri innvandring.

Lenke til kommentar

Å 'ta en Anders' vil i hvert fall ikke endre statens politikk.

Det er mange som synes skattepolitikken, formyndersamfunnet og byråkratiet har gått for langt. Mange av dem stemmer AP av en eller annen grunn, det er vel derfor jeg er for kunnskapsprøver før man får stemmerett. Mange aner jo ikke hva de egentlig stemmer på, og bør settes inn i de forskjellige partiprogram før de får stemme.

Hvis du absolutt skal ta en 'Anders', så ta heller en 'Anders Lange' og start et parti til sterk nedsettelse av skatter, avgifter og offentlige inngrep. Hvis du dropper å legge til mer eller mindre tullete politikk som FrP gjorde når de tok over, så skal du kanskje få min stemme.

Lenke til kommentar

I Kuwait slipper du å jobbe og får utbetalt borgerlønn. Bakdelen er at du først må få statsborgerskap, noe du ikke kommer til å få fordi du ikke er født i Kuwait av kuwaitiske foreldre, og innvandrerne som gjør det meste av arbeidet der blir behandlet som møkk.

Endret av Clarkson
Lenke til kommentar

Hei, AndersBomberogBrak/Chris-joyce-integritet

Det er lillegutten her. Jeg tror kanskje den dumme hjernen min svikter meg, men jeg trodde det var du som sa at den eneste måten å løse problemet ditt på var ved å ty til massedrap på sivile?

Lenke til kommentar

Med tanke på at det er stort sett de med lavest utdanning og lønn som stemmer på partier på ytterste høyre, så tror jeg at AP vil få økt oppslutning om kunnskapstest blir innført. Så lykke til med det.

For det første skjønner du ikke en gang at jeg snakker om en kunnskapstest om partiprogrammene, noe som ikke skulle være så vanskelig. Du kommer ikke til å få stemmerett, men 99,9% av resten av befolkningen skulle ikke ha noen problemer da det stort sett er snakk om ren latskap at folk ikke kan partiprogrammene i dag.

For det andre har du et menneskesyn som er arrogant, forkastelig og preget av ren dumskap.

Jeg gidder ikke diskutere med mentale fjortiser, så jeg blokkerer deg nå.

Lenke til kommentar

Med tanke på at det er stort sett de med lavest utdanning og lønn som stemmer på partier på ytterste høyre, så tror jeg at AP vil få økt oppslutning om kunnskapstest blir innført. Så lykke til med det.

Kunnskapsnivåt blandt de som stemmer AP er ikke mye høyere enn FRP.

Det partiet som ville fått flest stemmer ville vært Høyre. Blandt akademikerene, så er Høyre det største partiet. http://www.akademikerne.no/akademikere-stemmer-ikke-frp

• Liker 4
Lenke til kommentar

Du må forsone deg med at vi er flokkdyr. Kall det gjerne naturtvang om det er som skal til for at du skal klare å leve med det. Menneskenaturen har ledet til de samfunnene vi har i dag. Det er et ubestridelig faktum.

Du vil trolig også få det en del bedre hvis du lærer deg folkeskikk, trimmer empatimuskelen, dropper internett noen år, og kommer deg mer ut i sola.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Blir bare nødt til å spørre. Har du jobb eller andre inntekter som gjør at du selv slipper å få stønader til livets opphold?

Skatter og avgifter kan diskuteres opp og i mente, og jeg er uenig i mye av bruken (eller rettere sagt mye av det skatten IKKE blir brukt på), men å forestille seg et samfunn uten skatter og avgifter som er alle til gode er helt utopisk. Tenk hvor mange goder man har i dette landet som man ellers ville måtte betalt dyrt for. Ta bare USA f.eks, dyre forsikringer og dyrt helsevesen. Nei takk, vi har det bra som det er.

Lenke til kommentar

Overbevis resten av norge om at du har "løsningen".

Flytt et sted der ingen har kontroll over hvem som bor. Du kan sikkert finne et sted i f.eks skogen i sør amerika eller afrika der du kan bo alene langt fra sivilisasjonen. Bli flink til jakt/fiske.

Tar du en Anders er du bare nok en idiot.

Lenke til kommentar

Skatter og avgifter kan diskuteres opp og i mente, og jeg er uenig i mye av bruken (eller rettere sagt mye av det skatten IKKE blir brukt på), men å forestille seg et samfunn uten skatter og avgifter som er alle til gode er helt utopisk.

Hvorfor er det enten eller? Hva med moderate skatter, avgifter og offentlige inngrep, noe en sterk nedsettelse av skatter, avgifter og offentlige inngrep ville resultert i. Vi har en statsadministrasjon på størrelse med Frankrike, dette er statlige og kommunalt ansatte som lønnes av skatten vi betaler, av en eller annen grunn greier Frankrike seg bedre med en per capita brøkdel av en statsadministrasjon. Vi har også enorme summer på bok som kunne brukes til verdiskapning. Med andre ord kunne vi trygt gå til en sterk nedsettelse av skatter, avgifter og offentlige inngrep hvis vi hadde politisk vilje til å være litt mer effektive.

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke at det bør være enten eller, da misforstår du meg i såfall. Jeg er fullstendig enig i at vi sløser alt for mye på byråkrati, og som jeg sier så er jeg sterkt uenig i mye av bruken av disse pengene. Jeg kan godt være enig i en moderering (eller i hvertfall effektivisering), men å forestille seg et samfunn uten skatter og utgifter mener jeg er utopi.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Vi burde satt en nedre IQ grense, på de som skal stemme, så kommer nok landet i orden snart skal du se :)

Er det noen garanti for at personer med høy IQ har større kunnskap om politikk og om samfunnet generellt enn en person med lav IQ? Mange har nok det, men slettes ikke alle.

Endret av A H P
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...