Harrison Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg har fra før en IBM 40gb fra høsten 2001. Kjøpte her forleden en brukt WD 120gb, som jeg har i HD-skuffe. Bestemte meg for å ha XP på denne, og 2000 på IBMen. Fikk til å kjøre dem samtidig. Jeg kunne gå på kryss å tvers på harddiskene. Lastet ned noe drit og hadde det kjekt. Oppdaterte windows på begge, og restartet adskillige ganger. Plutselig, når jeg startet opp og den skulle registrere IDE varer, så fikk jeg se W3rj2q0954215012rt eller noe slikt som Secondary Master (Jeg hadde begge diskene på master og dvd og brenner på slave). Når jeg prøvde å starte winXP så fikk jeg beskjed om at hal.dll manglet eller var skadet. Så bestemte jeg meg for å bytte om IDE kablene. Begge harddisker på master og begge cd-stasjoner på slave. Nå registrerte bios harddisken som WD 120GB m.m. Når jeg nå valgte XP i multibot fikk jeg beskjed om at harddisken var feil konfigurert. IBMen fungerer fortsatt så det suser. Vær så snill og hjelp meg! Jeg er desperat! Lenke til kommentar
Harrison Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Jeg lurer også da på om hvis det er slik at de faktisk kolliderer, om f.eks. seagate er et bedre valg og mindre kranglefant. Da mener jeg at jeg ikke får problemer med IBM og f.eks. Seagate sammen. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 For det første, du bør legge inn XP på nytt når du har byttet ide på den, for det andre, det høres vel mer ut som om WD disken din er i ferd med å ta kvelden... Det er IBM som produserer WD disker også så det skal ikke være noe trøbbel dem imellom. (IBM kjøpte opp WD for noen år siden) des,OUT! Lenke til kommentar
Protac Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Ta en titt på denne sida: http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;en-us;Q314477 Leste ikke gjennom alt sammen, men kanskje det kan hjelpe deg. :-? Lenke til kommentar
BirTh Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Noe som kan skape problemer er at windows ikke liker seg noe spes på secondary IDE kontroller... om du har mulighet så sett begge diskene på Primary IDE kontroller og reinnstaler windows på de. Lenke til kommentar
Harrison Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 Men ville det vært bedre å gi tilbake WDen og kjøpe en Seagate? Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Tror det i og med at wden ser ikke ut til å holde no særlig lenger! Du kan også bytte wden i en ny wd av samme type Hvis du er plaget med støy kan du jo bytte i seagate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå