Gå til innhold

IBM og WD kollisjon?? Har du virkelig peiling, så HJELP MEG!

Anbefalte innlegg

Jeg har fra før en IBM 40gb fra høsten 2001.

Kjøpte her forleden en brukt WD 120gb, som jeg har i HD-skuffe. Bestemte meg for å ha XP på denne, og 2000 på IBMen.

Fikk til å kjøre dem samtidig. Jeg kunne gå på kryss å tvers på harddiskene. Lastet ned noe drit og hadde det kjekt. Oppdaterte windows på begge, og restartet adskillige ganger.

Plutselig, når jeg startet opp og den skulle registrere IDE varer, så fikk jeg se W3rj2q0954215012rt eller noe slikt som Secondary Master (Jeg hadde begge diskene på master og dvd og brenner på slave). Når jeg prøvde å starte winXP så fikk jeg beskjed om at hal.dll manglet eller var skadet.

Så bestemte jeg meg for å bytte om IDE kablene. Begge harddisker på master og begge cd-stasjoner på slave. Nå registrerte bios harddisken som WD 120GB m.m. Når jeg nå valgte XP i multibot fikk jeg beskjed om at harddisken var feil konfigurert. IBMen fungerer fortsatt så det suser.

Vær så snill og hjelp meg! Jeg er desperat!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første, du bør legge inn XP på nytt når du har byttet ide på den, for det andre, det høres vel mer ut som om WD disken din er i ferd med å ta kvelden...

Det er IBM som produserer WD disker også så det skal ikke være noe trøbbel dem imellom. (IBM kjøpte opp WD for noen år siden)

des,OUT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...