Gå til innhold

AOpen hovedkort - Erfaringer?

Nénmacil

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal nå oppgradere en av pcene her i huset. Jeg bestiller komponentene fra psdata og skal betale minst mulig. Jeg har kommet frem til følgende:

Hovedkort:

AOpen AK79D-400VM, Socket A, nForce2 Ultra 400, Lyd, LAN osv.

Prosessor:

AMD Athlon XP2500+ (Barton) 333MHz FSB, 512kB L2 cache

CPU Vifte:

GlacialTech IGLO Silent Breeze 462 19dB

Jeg har ingen tidligere erfaringer med AOpen hovedkort, derfor lurer jeg på om noen andre har det? Bra? Dårlig?

Disse komponentene kommer på 1767 kroner til sammen, og jeg skal ikke handle fra en annen butikk, jeg vil bare lese andre sine erfaringer om AOpen kort.

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, så da er det ingenting i veien med å velge dette hovedkortet? Ingen dårlige erfaringer om AOpen? Jeg har selv hatt en del problemer med ASUS hovedkort og tar derfor ikke sjangsen på å få ett defekt/ødelagt hovedkort, eller ett som ikke er kompatibelt med andre komponenter.

Lenke til kommentar

Ingenting i veien med merket AOpen nei. Du kan selvsagt være uheldig og får et ødelagt kort tilsendt, en vet aldri. Men når du handler hos psdata, så kan du anta at de fikser opp om du er uheldig.

Du sier du skal oppgradere.. har du allerede DDR333 minne da ?

Lenke til kommentar

Jeg må si at AOpen hovedkorta er faktisk de beste hovedkorta jeg noensinne har hatt.

Kjøpte ASUS A7X8 eller.no nå sist, det er det eneste hk jeg har vært mer fornøyd med enn med AOpen korta.

Billige, GODE og stabile. Men det er sant som azone sa, de mangler de ekstra finessene som ASUS korta har. Men hvor stor rolle det spiller for det vet jeg da ikke. Go for AOpen, du vil IKKE angre.

Synd at det er så få som selger AOpen kort :(

Har hatt mer trøbbel med Abit og MSI enn med ASUS og AOpen.

Du gjør nok et godt kjøp der.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt AOpen ak-75.

Kan si det var en ganske seig nedtur som hovedkort.

Skal fortelle hva som var feil med mitt hovekort :)

1. Ifølge pakken og manualen støttet hk 333mhz ddr ram, noe det ikke gjorde, sendte inn feilmelidng til aopen og de sa at hk ikke støttet det.

2. Det gikk ikke ann og overklokke det, fsb stilte seg automatisk til 133 hver gang jeg prøvde.

3. Det var ustabilt.

No mer kommer jeg ikke på nå, det er vel omtrent 3 mnd sider jeg solgte det til en annen stakkar :p

Min erfaring med Aopen hk, eller Aopens produker i det hele tatt, er at de yter relativt dårlig.

Bare min erfaring, kan hende jeg har vært uheldig med alle 4 kjøpa jeg har hatt av Aopens produkter men det har ihvertfall vært slik hos meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...