MVR Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 I går ble jeg introdusert for Sports Tracker. En GPS som registrerer hvor man går/løper/sykler, lengde og tid på turen, gjennomsnittsfarten, forbrente kalorier m.m. Jeg løper så godt som hver dag, og ville derfor fått stor nytte av dette programmet. Problemet er at jeg ikke har en såpass funksjonsrik mobil at jeg kan få det på den. Så da lurer jeg på: Kan man kjøpe en slik GPS i seg selv? Noen som har det? Evt, hva koster sånt? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Hva slags mobil har du da egentlig? F.eks Endomondo finnes jo til de fleste mobiler, og så lenge den iallefall har bluetooth så kan du enkelt koble til ekstern gps og pulsbelte f.eks? Ellers får du jo kjøpt en enkel android-telefon ganske rimelig. Lenke til kommentar
MVR Skrevet 12. august 2011 Forfatter Del Skrevet 12. august 2011 Har Nokia 1208. Jeg liker det enkelt og ønsker derfor ikke å kjøpe en ny med det første. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Da vil du antagelig komme rimeligere ut med å kjøpe en billig mobil som støtter en av disse app'ene, istedet for en dedikert "standalone" gps e.l. (Du trenger jo ikke å bruke den til noe annet enn trening) Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Det finnes pulsklokker som har GPS innebygget eller kan benytte en ekstern modul. Sjekk utvalget hos f.eks G-sport. En bra klokke begynner vel på rundt 1500-2000 kr. De bedre klokkene kan kobles mot PC så du kan laste opp treningsresultater og ha en slags dagbok. Lenke til kommentar
MVR Skrevet 15. august 2011 Forfatter Del Skrevet 15. august 2011 Takk Andreasn, jeg hadde ikke tenkt på at pulsklokker har andre funksjoner enn å beregne pulsen. Har lest litt anbefalinger og testresultater nå. Er ganske sikker på at jeg bestiller Polar FT40 (http://www.outnet.no/no-polar/ft40f-svart.php). Denne ser ut til å ha alle de funksjonene jeg er ute etter. Tror egentlig jeg vil bli mer fornøyd med denne enn Sports Tracker. Gleder meg til å ut på tur med min nye treningsvenn! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå