objorkum Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Er ganske greit: Det jeg trenger er å kunne redigere /etc/init.d/boot.local uten å boote SuSE Linux! Hvordan får jeg til det? Problemet er nemlig at jeg har satt Apache til å starte i boot.local. Men så har /etc/hosts tullet litt slik at jeg får feilmeldingen under boot når den kjører /etc/init.d/boot.local Cannot find fully qualified servername, using 127.0.0.1 as ServerName. Og der står den! Går ikke videre...argh! Noen løsningen? (Å kunne redigere boot.local hadde vært fint f.eks..) Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 finnes mange boot disketter, f.eks http://www.toms.net/~toehser/rb/tomsrtbt-c...-current.tar.gz les mer på http://electron.phys.dal.ca/Bootdisk-HOWTO-11.html Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Ja gikk fint å få opp toms! Men hvordan får jeg tilgang til filene mine?? Jeg har reiserfs (SuSE). Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Kan jeg bruke SuSE's boot disk på noen måte? Toms gikk ikke da denne ikke støtter ReiserFS. Vet om noen andre som støtter reiser men lurte på SuSE's bootdisk først og fremst Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 det gjør den helt sikkert, jeg vet ingenting om SuSE men ville tro det skal gå.. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Virker liksom ikke sånn... Jeg kan starte Rescue mode men da bare vil den liksom starte installasjonen akkurat som å installere SuSE. Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Er du sikker på at den starter innstallasjon og ikke et søke program for å finne suse. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Jess der fant jeg fram til kommandolinje i Rescue System. Så fjernet jeg Apache fra boot.local med Pico men den henger forsatt! Nå kommer ikke feilmeldingen fra Apache da seff... Men jeg skal prøve å fjerne alt som står der nå. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Det var fiksa da jeg fjerna alt i boot.local. Der låg en link til et bash script jeg har laget som ikke funker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå