Gå til innhold

BK: Miniunivers med dråper.

Anbefalte innlegg

Miniunivers med dråper.

Bildet er fjernet.

Beskrivelse:

Bilde gjør seg best stort.

Nikon D90-f6,3-1/50-iso 320-Brennvide 105.

Bilde er tatt 670 mm fra dråpene her,er vel nær grensen på hvor nær en kan gå.

Bilde er ikke klipt.

Nesten lagt ut som det er tatt,yrsmå justeringer.

Bilde er ikke gjort sort/hvit om det der så ut.

Her en forklaring på hva som er gjort og hva det er en ser på bilde.

Prøvde på dette og ha et fokuspungt så bilde skule bli lettere å se på,da lyset her blir reflektert som om du lyser på en refleksbrikke med en lommelykt i mørkre.Her vist med en lysvinkel for og få frem detaljene,samt det eg har klart å få tatt bilde av til i dag,men har nå filter som eg skal prøve med for og se om eg får frem dette kraftige lysskjæret.(Lurt litt på om det ner skadeligt for kamera?)

Bilde er tatt i en grotte/hule,helt mørkt å lyst på med en lommelykt.

Det en ser er dråper som henger på en lysreflekterende sopp som vokser på fjellet her,den vokser i et mønster og er dekorativ i seg selv,dråpene vokser seg frem i soppen og tar med noe av soppen i seg etterhvert og dråpene stivner litt og får meget rund form,(i dette område er tilgangen på vann støre en dei bildene eg har lagt ut tidligere og dråpene holder ikke så godt på den fine runde formen.)Dråpene er med på å forsterker lysrefleksen som oppstår.Det største feltet med sopp og dråper er 15-20 kvadratmeter stort,litt av en opplevelse!!(se nest siste bilde av mini univers som er lagt ut tidligere)her må det vere millioner på millioner av dråper.Når dråpene blir tunge til slutt faller dei ned og nye oppstår.

Om en ikke ble trett av og lese alt eg har skrevet her,så står eg her nesten i toppen på en gardintrapp med en lykt i handen,kamera festet til stativ som igjen er festet til gardintrappen med ståltråd å tar bilder.

Håper derre fikk et inntrykk og opplevelse av bilde.

Ha en fin helg.

Link til bildesiden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva du finner på! Joda, på sett og vis fungerer det, men denne gangen synes jeg det blir for monotont. :)

Stå på Tor, kreativiteten din er det ingen ting å utsette på. :)

Takk for tilbakemelding.

Herlig struktur, flott bilde! ;)

Takk :D

Du skal ha for din dristighet og kreativitet :)

Ut fra de forutsettningene som ligger til grunn for bildet, så synes jeg du har kommet godt ut av det

Kjekt å høre. :D

Endret av Tor Foto
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...