Saddlefall Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Som kjent så har jo hovedkortet Abit NF7-S integrert Dolby Digital 5.1 lyd. Skal visst være ganske bra, men kan det slå ut Creative Audigy 2? Lydkortet er vel kanskje bedre på software, og programmer (playcenter, osv), eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Skal du kun spille av lyd via digital utgang er det vel ikke store forskjellen. Men dersom du skal koble til ting for å ta opp lyd osv. er Audigy kortet MYE bedre. Audigy2 har også støtte for Dvd-audio avspilling. Det tror jeg ikke Soundstorm brikken har. Dersom du ikke legger stor vekt på nettop dette, tror jeg ikke at et nytt kort ville være verdt pengene. Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 + at når du bruker lydkort på hovedkort stjeler det Cpu-kraft. Dette gjør "nesten" ikke Audigy! Lenke til kommentar
martiol Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 sound storm bruker mindre av cpu enn audigy. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 gjør det det? er det ikke slik at det er en egen prosessor i creative lydkort som kjører eax mens andre må bruke cpu? det har endra seg kanskje? Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Skal koble til Creative Megaworks 550THX 5.1 høyttalere... De funker vel kanskje best sammen med audigy 2, men jeg stiller ikke de største kravene til lyden akkurat. Og det at soundstorm ikke bruker cpu-kraft er jo bare positivt Lenke til kommentar
martiol Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 http://www6.tomshardware.com/game/20030405...03.html#quake_3 Sound force har den kraftigste lydprosessoeren av de to, men hovedkortprodusentene slurver med den analoge lyden. Digitalutgangen har like bra lyd. Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Ser bra ut, da er den i boks... Sparer litt penger der Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 er det forskjell i kvalitet på lydkort hvis du bare bruker den digitale utgangen? Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 er det forskjell i kvalitet på lydkort hvis du bare bruker den digitale utgangen? Skulle ikke tru det. Dersom du bruker en digital overføring så går vel lyden i ubearbeidet digital form til D/A converteren i forsterkeren. Da er det denne, og ikke lydkortet som avgjør lyden mener jeg. Dette er gjelder kun dersom lydsignalet ikke har blitt "tuklet med" av lydkortet, før det sender den videre. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 jeg og trodde det. men hadde hørt her på forumet at det var forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå