Gå til innhold

[Løst] Hvilket 6950 vil være det beste kjøpet?

Anbefalte innlegg

Hey! Jeg har et XFX Radeon 6950 som jeg kjøpte for en måned siden. Jeg tenkte for et par dager siden at jeg skulle prøve å "unlocke" det til et 6970-kort.

Problemet er da at akkurat dette kortet mangler bryteren for å bytte mellom BIOS'er(les mer her). Da vil jeg ikkke tukle med dette ettersom risken for å få et defekt kort er større.

Jeg har sendt mail til komplett om å bruke angreretten, og håper på å få tilbake pengene for å kjøpe enten et nytt 6950 med denne bryteren, eller bare slå til på et 6970.

Det jeg lurer på er: Bør jeg kjøpe et annet 6950 eller gå for et 6970? Jeg vil ikke gå så altfor mye opp i pris... Om noen kunne ha anbefalt et annet kort hadde det vært konge :)

EDIT: Jeg har fått godkjent retursøknaden på det 6950-kortet jeg har nå, og vil gjerne høre andres meninger om hvilket 6950-kort jeg bør gå for. Jeg kommer til å overklokke så snart jeg får kortet, så det bør det tåle. Det er også et pluss om kortet har en BIOS-switch :)

Endret av Reap
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar =) Har lest reviews om begge kortene nå, og de har fått meget bra omtale. Ville du anbefalt Powercolor sitt over HIS-varianten? Ikke ta prisforskjellen i betraktning^^

EDIT: Hva med dette kortet?

Etter å ha lest litt mer om flashing av 6950 til 6970 er jeg litt i tvil om jeg bør gjøre det. Så nå vil jeg bare få i det 6950-kortet som overklokker best av de 3 jeg har nevnt :)

Endret av Reap
Lenke til kommentar

Om du overklokker et HD 6950 til 880MHz core kommer du innen 3% av et HD 6970, det er ikke verdt det å unlocke egentlig. Kjøp heller Powercolor- eller HIS-varianten, billige kort på lager som kjøler bra og vil dermed overklokke bra ;)

Powercolor-varianten har fått gode reviews ETTER de har modifisert kjøleren. Det viser seg at skruene ikke sitter så godt som de skal fra fabrikk, så temperaturen blir skyhøy :ohmy: HIS-varianten har vel ikke BIOS-switchen heller :/

Lenke til kommentar

HIS eller Powercolor virker for meg som de beste alternativene, store forskjellen vil det ikke bli.

Men Powercolor-kortet som techpowerup review'a hadde problemer med kjølinga.

"During testing I noticed some extremely high temperatures up to 128°C on one of the three on-die sensors, yet the other two sensors were happily in the 80°C range. This is usually a sympton of uneven cooler mounting or too little mounting pressure. PowerColor uses screws that stop after going in a certain length and combined that with some thin transparent plastic washers. However, it seems that this is not designed perfectly, I added my own white plastic washers (2nd pic) to all four screws and temperatures dropped significantly, down to 80°C from 128°C."

Link her.

Jeg vet ikke om dette er fikset på kortene som er på lager...

Er det noen grunn til å ikke velge Asus' sitt?

Lenke til kommentar

MSI Radeon HD 6950 2GB GDDR5 Twin Frozr III?

meget god kjøler og bra oc egenskaper, sett(lest) mange som klarer over 1000mhz.

litt stiv pris kansje.gikk for dette selv, vurderte først et 6970, men tenker de vil yte ca likt så fort du får klokket litt

Lenke til kommentar

MSI Radeon HD 6950 2GB GDDR5 Twin Frozr III?

meget god kjøler og bra oc egenskaper, sett(lest) mange som klarer over 1000mhz.

litt stiv pris kansje.gikk for dette selv, vurderte først et 6970, men tenker de vil yte ca likt så fort du får klokket litt

Vil du si det er lik så bra å overklokke enn å unlocke til 6970 for å få flere shadere og SÅ overclocke igjen?

Lenke til kommentar

Her er et review av Sapphire sitt kort fra 11. august.

De unlocka kortet uten problemer :O Dette kortet koster 5 kroner mer enn MSI sitt, og har vist et bra overklokkingspotensial. Men jeg vet ikke om den ene vifta kommer til å bråke/være mindre effektiv mot de 2 på MSI sitt...

Er jo litt rart at Sapphire sitt med 1 vifte kan overklokke høyere enn MSI sitt :hmm:

Lenke til kommentar

mulig det er noen kort du kan være sikker på å unlocke, det vet jeg ikke noe om. men jeg går utifra at jeg ikke kan unlocke mitt kort, så hvis jeg får unlocket så er det bare en bonus. bare oc på minne og gpu vil være bra nok for min del. har også lest at oc etter unlock av shadere vil bli noe lavere enn før, tror ikke det er snakk om mye forskjell i ytelsen uansett

Lenke til kommentar

Takk for svar :) Etter å ha lest enda et review blir det nok så jeg går for MSI sitt på grunn av byggekvalitet og kjøling. Det er ikke alle som har vært heldige å fått unlocka det til 6970, men de har fått klokka det ganske høyt^^

Som du sier så blir det en bonus om jeg får unlocka det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...