Bruker-88036 Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Arctic Trucks Bildet er fjernet. Beskrivelse: Har prøvd meg på bilfoto. Tar gjerne tips om hva man bør tenke på. Exif på lukkertid ble helt feil oppgitt ser jeg. Riktig er : Exposure Time (1 / Shutter Speed) = 25/1 second ===> 25 second Link til bildesiden Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Klart og fint bilde,muligt eg ville hat den lengre inn i bilde,på den måten vil du få mer dybde i bilde,men fungerer dette. Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Lanskaet og skyene kledde denne suverene flotte bilen, herlig foto! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 12. august 2011 Forfatter Del Skrevet 12. august 2011 Takk for kommentarer. Når jeg nå ser bildet igjen selv så synes jeg kanskje at det er litt mørkt? Hmm.. er ikke enkelt. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 12. august 2011 Forfatter Del Skrevet 12. august 2011 (endret) Klart og fint bilde,muligt eg ville hat den lengre inn i bilde,på den måten vil du få mer dybde i bilde,men fungerer dette. Tok også et annet, men da var bilen langt inni bildet, prøvde kutte litt for å hente den litt frem igjen. Legger det inn som vedlegg i forumet. Trykke her for å se det bildet, eller gå inn i forumet. Endret 13. august 2011 av pybalto Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 (endret) Klart og fint bilde,muligt eg ville hat den lengre inn i bilde,på den måten vil du få mer dybde i bilde,men fungerer dette. Tok også et annet, men da var bilen langt inni bildet, prøvde kutte litt for å hente den litt frem igjen. Legger det inn som vedlegg i forumet. Trykke her for å se det bildet, eller gå inn i forumet. Meget bra!! ,kom seg mye med en gang, fin balangse du har funnet her,hva synest du selv? Ser der er noe ved hjula på bilen,ikke så lett å rette på i ettertid,men muligens om du tar bilde litt lysere,lettere da og justere seg frem i redigering. Men nå er det kveld,sender gjerne noen ord om eg kommer på etterhver. Endret 13. august 2011 av Tor Foto Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 Jo, syns jo det er bedre enn det første mtp helheten i bildet. Jeg har tenkt å prøve ut litt forskjellige steder, og så dra igjen og ta nye bilder når jeg finner en plass "bilen gjør seg" mot terrenget. Først er det litt testing, det er helt nytt for meg dette med biler på bilde. Dette stedet er jo et aktuelt sted, om man drar på natta, sånn som her, så er det jo god sjanse for tåke som siger ned fjellet sånn. Men nettene blir jo mørkere da. Er ikke min bil, men den er disponibel hele måneden og litt til. Ser forresten at i Opera så blir bildet mørkere, mens i firefox er det som jeg har det på skjermen når jeg henter det opp i dataen. Det har jeg ikke lagt merke til før, på andre bilder mener jeg. Takk for kommentar igjen. Lenke til kommentar
EirikFoto Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Kunne vært ett reklame bilde i ett blad, bra Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 (endret) Jo, syns jo det er bedre enn det første mtp helheten i bildet. Jeg har tenkt å prøve ut litt forskjellige steder, og så dra igjen og ta nye bilder når jeg finner en plass "bilen gjør seg" mot terrenget. Først er det litt testing, det er helt nytt for meg dette med biler på bilde. Dette stedet er jo et aktuelt sted, om man drar på natta, sånn som her, så er det jo god sjanse for tåke som siger ned fjellet sånn. Men nettene blir jo mørkere da. Er ikke min bil, men den er disponibel hele måneden og litt til. Ser forresten at i Opera så blir bildet mørkere, mens i firefox er det som jeg har det på skjermen når jeg henter det opp i dataen. Det har jeg ikke lagt merke til før, på andre bilder mener jeg. Takk for kommentar igjen. Hei igjen,neste gang eg tok bilde ville eg tatt det litt lysere en det du normalt gjør,og justert deg opp mørkere etterpå,ville samtidigt vrid bilen litt,så litt mer av front kom med ,det bak ser en ikke likevel,samtidigt holde linjene i naturen som bilen,(naturen litt på skrå den og)som du har gjort på dette bilde. Ville samtidigt hatt med noe i naturen som bilde ender i en stein et tre noe av et fjell,ikke for stort og dominerende,men noe enkelt,ikke helt i kantenpå bilde, men i mitten mellom ca bilen og fjellet,dette vil og vere med på og lage enda meir dybde i bilde.på Høyre(skriv feil først) side blir det om bilen står som nå,men som nevn litt mer på skrå,mer av front. Ha en fin kveld/natt.Godt eg rettet det var mange ting eg skreiv feil,er vel litt for trett. Endret 14. august 2011 av Tor Foto Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Jo, syns jo det er bedre enn det første mtp helheten i bildet. Jeg har tenkt å prøve ut litt forskjellige steder, og så dra igjen og ta nye bilder når jeg finner en plass "bilen gjør seg" mot terrenget. Først er det litt testing, det er helt nytt for meg dette med biler på bilde. Dette stedet er jo et aktuelt sted, om man drar på natta, sånn som her, så er det jo god sjanse for tåke som siger ned fjellet sånn. Men nettene blir jo mørkere da. Er ikke min bil, men den er disponibel hele måneden og litt til. Ser forresten at i Opera så blir bildet mørkere, mens i firefox er det som jeg har det på skjermen når jeg henter det opp i dataen. Det har jeg ikke lagt merke til før, på andre bilder mener jeg. Takk for kommentar igjen. Eksepel på mulige forbedringer vist i bilde,lykke til med bilde av bilen. 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. august 2011 Forfatter Del Skrevet 14. august 2011 Takk for den, var enkelt å forstå hva du mener når det er slik forklart på bildet. Tenkte litt gjennom det du skrev, og syns det høres ganske fornuftigt ut. Det blir gøy å teste ut på nytt med litt flere tanker i hodet enn bare bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg