AnonymDiskusjon Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 For en tid tilbake siden drakk jeg meg kanon på puben, husker nesten ikke en dritt. Dagen etterpå følte jeg meg ikke helt bra, så jeg tok sykkelen til butikken for å kjøpe appelsinjuice. Vel inne på butikken så merket jeg at jeg fikk problemer med beina, greide knappt å bevege beina. Men en liten anstrengelse kom jeg meg ut fra butikken med appelsinjuicen. Satte meg på sykkelen og begynte å sykle, det gikk så sinnsykt tungt. Hadde nesten ingen krefter igjen, jeg hadde knappt nok krefter til å bevege beina slik at sykkelen gikk framover. Jeg kom meg hjem, drakk en halvliter appelsinjuice på et par minutter og la meg. Våknet cirka 2 timer senere, og da var jeg helt frisk igjen. Hva skyldes dette?? Lavt blodsukker? Mangel på vitaminer? Det har aldri skjedd meg før, og jeg var ikke enormt fyllesyk heller. Kan også tillegge at jeg drikker for mye alkohol, er full hver helg og av og til i ukedagene. Takk for svar Postet av anonym: f66e97439372c84360e9ccd19adcbbce Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Du får ikke mangle på vitaminer av å kaste i deg øl / alkohol. Det er jo masse karbohydrater, i form av stivelse, som er sakarid på lik linje med sukker, så neppe lavt blodsukker heller. MEN, her er hva som kan ha skjedd. Kroppen oppfatter alkohol som gift, og prøver å kvitte seg med det. Dette kan føre til at kroppen går i litt vranglås ettersom den rett å slett har det ubehagelig og jævligt ettersom hva du har gjort mot invollene dine (hehe, jeg er ikke imot alkohol as, bare stating facts). Og man blir jo sjukt dehydret av å drikke så mye, noe som igjen har sine konsekvenser. Hodepine, vertigo, kvalme, mangle på krefter, mister tidsoppfattelse, alt symptomer av dehydrering. Når du skriver at du drikker hver helg, og av å til i ukedagene, så burde du tenke litt over hva du driver med. Du skriver som om du er klar over det, men gir faen. At kroppen din reagerer på denne måten er kanskje en liten wake-up call at du drikker / drakk for mye? Ikke slutt å drikk, for all del, men drikk med måte, og start å tren hvis du ikke gjør det allerede (og nei, trening er ikke synonymt med at du må løfte jern og ta bol, men kanskje liten jogge tur, gå en tur i skogen, ta noen situps / pushups...) Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Du har nok vært hard på dansefoten kvelden før og slitt ut kroppen, sammen med normal fyllesyke. Vend deg til å drikke 1,5l vann før du legger deg etter fylla, så slipper du nok dette neste gang Btw, ser ikke hvordan du kan sammenligne dette med anfall Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. august 2011 Forfatter Del Skrevet 17. august 2011 Du har nok vært hard på dansefoten kvelden før og slitt ut kroppen, sammen med normal fyllesyke. Vend deg til å drikke 1,5l vann før du legger deg etter fylla, så slipper du nok dette neste gang Btw, ser ikke hvordan du kan sammenligne dette med anfall Har aldri danset i hele mitt liv, og tror ikke jeg hadde slitt ut kroppen på annen måte heller. Kan ikke huske at jeg var særlig fysisk aktiv den kvelden. / Trådstartrer Postet av anonym: e9f550993efc49d9e16d2b32288a5163 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå