Gå til innhold

Skal ha ny Pc. Gjør meg klar for BF3.

Anbefalte innlegg

Ok, har en rimelig out of date Pc nå så trenger noen hardcore tips her men samtidig forståelige. Er ikke noen IT person eller lignende, så snakk som om dere skulle snakket med moren deres om PC, kanskje ikke så ille ikke men nesten.

Har planer om å skaffe BF3 så fort det kommer men jeg er 100% sikker på at det blir ikke like awesome med den Pc'n jeg har nå som det kan bli om jeg kjøper ny.

Prisen skal ligge opp mot 16000, ikke over 16000 helst. Har en Acer G24 skjerm + en annen 21" BenQ skjerm. Så har behov for skjermkort som har 2 outputs for å kjøre begge skjermene.

Om prisen blir 16200 er det greit nok, skal nok ikke kjøpe ny Pc før oktober ettersom at BF3 releaser da, så alt som blir linket her har sikkert gått noen få kroner ned i løpet av den tid.

SALG:

Og ettersom at dette er hjelp til salg av PC også. Skal selge bærbar PC og stasjonær PC.

Stasjonære: Datakjeden gamer pc ( ca 2 år gammel ) specs: se vedlegg. (Gtx 260 skjermkort )

Bærbar: Hp Pavilion dv9000 selger for ca 3000kr, veldig veldig lite brukt. 17" widescreen

Men trenger hjelp for å finne hva stasjonære er verdt.

-Kevin

post-257985-0-98392100-1313103099_thumb.png

Endret av Kevinwb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

komplett priser

CPU: i7 2600k = 2199kr

GPU: hd 6970 crossfire = 5500kr

kabinett: valgfritt, helst mye luftgjennomgang: = ?

strømforsyning: Cooler Master Silent Pro M850 850W = 1298

RAM: Corsair venegance 8gb 1600 = 479kr

Hovuckort: ASUS P8Z68-V PRO = 1349kr

SSD: Intel® SSD 510 Series 120GB = 2150kr

HDD: Western Digital Caviar® Black 1,5TB = 799

total: 13774kr

med de 2500kr kan du oppgradere kabinettet og hardisker til en annen ssd eller annen harddisk.

Dette ville vert en super PC for mindre en det du vil bruke. du trenger egentlig ikkje mer en dette vis du ikkje vil oppgradere GPUen til noe mer exxtremt som AMDs 6990 eller Nvidias gtx 590.

lykke til

Lenke til kommentar

Du har ikke planer om å bygge selv da? Er mye sparing ved å gjøre det.

I tillegg så ville jeg ventet med å bestille noe som helst før 2 uker før lanseringen av Battlefield 3, pga nye komponenter og priser på andre ting faller ned. Men er greit å ha en pekepinne nå sånn cirka hva du skal ha.

Husk også at i7 2600k ikke er bedre for gaming enn i5 2500k. Eneste forskjellen er at i7 har hyperthreading som gjør det kjappere i videoredigering osv, men til spill er de akkurat like gode.

For GPU delen ville jeg ventet, det kommer nye skjermkort veldig snart.

Forslaget til Heggzor var greit, bortsett fra harddisken. Sleng på en Samsung F3 1TB, den er bedre.

Lenke til kommentar

Har drevet smålig med videoredigering i det siste, det og Blender, blender liker også å ha en rask pc pga rendering tar fryktelig lang tid om du har en treg pc. Ja, vil bygge selv, har fått noen tips av kompis en av meg. Ville bare ha noen forslag her også.

Begynner på Data assisterende konstruksjon snart (DAK) på noroff, noe som blir mye 2D og 3D redigering.Så en rask PC er ikke dumt.

Endret av Kevinwb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...