mokkmokk Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Hvor stor prosessor kan et kt133a chipset ta? Har Epox 8kta3+ pro hovedkort med via kt133a chipset. På epox sin side står det max athlon 2100+ palomino, men har lest andre steder at kt133a kan kjøre Thoroughbred cpu'er også. noen som vet / har testet kt133a med en Thoroughbred? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Det er ikke størrelsen det kommer an på... Nei, fra spøk til alvor: Jeg ville stolt på Epox. Du har i hvertfall ingen garantier dersom du velger å stole på andre kilder en Epox selv. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 ser ingen grunn til at en XP 2700+ ikke skal fungere (133mhz FSB) Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Det kommer helt an på om kortet kan levere spenninger som prosessoren skal ha (og nok strøm). Stol på Epox! Lenke til kommentar
mokkmokk Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Bah, nekter å stole på dem. De vil nok bare at jeg skal kjøpe nytt hovedkort :wink: Men seriøst, ingen som har forsket litt på dette ? Som Xvani sier, så ser jeg ingen grunn til at det ikke skal funke.. Lenke til kommentar
solaman Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Sjekk med kortprodusent på hjemmesidene. Oppdatering av BIOS vil i mange tilfeller føre til at raskere prosessor kan benyttes, øker og gjerne spenningsområdet til CPU. Har et MSI kort med KT133a brikke, kjører med 1,2GHz Athlon. Har oppdatert BIOS fleire gonger med medfølgende resultat at raskere prosessor kan brukes, står spesifisert på BIOS versjon hva som er nytt og hvor rask prosessor som kan benyttes. Har desverre ikkje prøvd sjølv men det bør gå. Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 http://www.epox.nl/info/cpu_list.pdf. Palomino 2100+ er største prosessor. Og hvis Epox sier det så er det vell sånn Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Har hørt om folk som får XP2200+ til å kjøre på Abit Kt7a Rev. 1.0 (med KT133a chipset) hovdekort, og de skal ikke støtte XP prosessorer engang. Lenke til kommentar
mokkmokk Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 nettopp.. og abit bp6 støtta bare ppga prosessorer, men med mye vilje og kjærlighet så fikk en jammen en p3 på det. Spørsmålet blir vel kanskje da: hvordan modder jeg hovedkortet mitt til å tygge Thoroughbred Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå