Luraguttn Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Klarte og låse ei venninnes telefon (Android) slikt at hun måtte skrive inn gmail mailen sin, samt passordet for og kunne åpne den igjen. Dette hadde hun vist ikke / glemt mailen sin, og gikk så i butikken for og se om de klarte det, de klarte det heller ikke, så telefonen ble sendt på reparasjon, og reparasjons kostnadene kommer på ca 500.- . Det jeg lurer på er, kan jeg stå ansvarlig for kostnader for reparasjon? Er det noen lover som tilsier at jeg må betale for reparasjonene på mobilen, selv om det alltid skal brukes en google mail, og pass? Hvilke lover er det som er med / mot meg her? Haster litt, ser du Takker for svar. Luraguttn. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Tror nok du bare skal betale. Lenke til kommentar
spamex Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Dere er jo venner og det var du som gjor slik at ho måtte sende den til reprasjon, så tror du er den skyldige. Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Tørr jeg spørre åssen du klarte dette? Da en Android telefon låser seg ikke helt bare uten videre. GMail konto skal heller ikke låse den, da Android kan fungere uten Gmail konto (men da får man ikke tilgang til market). Forøvrig er jeg enig, moralsk sett burde du bare betale da dere er venner og 500kr ikke er mye for vennskap Lenke til kommentar
Luraguttn Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Dere er jo venner og det var du som gjor slik at ho måtte sende den til reprasjon, så tror du er den skyldige. Moralsk sett er det jeg som er "skyldig" ja, men er dog hennes feil siden hun unnlot og legge inn google mail, og passord, som google krever på android telefoner, hvis hun ikke har glemt passordet og mailen da. Men finnes det noen lover som kan holde meg ansvarlig? Lenke til kommentar
Populært innlegg Boris Yeltsin Skrevet 11. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 11. august 2011 Hvis denne venninna di ikke husker mail og passord, så er det til pass for henne. Mener nå jeg... kanskje derfor jeg er singel... 15 Lenke til kommentar
spamex Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Moralsk sett er det jeg som er "skyldig" ja, men er dog hennes feil siden hun unnlot og legge inn google mail, og passord, som google krever på android telefoner, hvis hun ikke har glemt passordet og mailen da. Men finnes det noen lover som kan holde meg ansvarlig? Vet ikke om noen lover som kan holde deg ansvarlig. Kanskje ho ikke viste at man må legge inn google mail. Jeg kjenner mange som har android som ikke vet det, tror jeg må fortelle dem det. Lenke til kommentar
Luraguttn Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Tørr jeg spørre åssen du klarte dette? Da en Android telefon låser seg ikke helt bare uten videre. GMail konto skal heller ikke låse den, da Android kan fungere uten Gmail konto (men da får man ikke tilgang til market). Forøvrig er jeg enig, moralsk sett burde du bare betale da dere er venner og 500kr ikke er mye for vennskap Skrive inn det møsteret for mange ganger feil = telefonen krever google mail, og passord for og åpnes. Da bør vell dette gå under en fabrikk feil siden dette ikke er tilfellet? Moralsk sett bør jeg betale ja, men faren til vennina, var en jævla idiot i telefonen, så tenkte jeg skulle gi han samme medisin tilbake. Moralsk sett er det jeg som er "skyldig" ja, men er dog hennes feil siden hun unnlot og legge inn google mail, og passord, som google krever på android telefoner, hvis hun ikke har glemt passordet og mailen da. Men finnes det noen lover som kan holde meg ansvarlig? Vet ikke om noen lover som kan holde deg ansvarlig. Kanskje ho ikke viste at man må legge inn google mail. Jeg kjenner mange som har android som ikke vet det, tror jeg må fortelle dem det. Faren som jeg prata meg gadd ikke forstå når jeg forklarte han måter og åpne telefonen, og alt han svarte var "tenk om den ikke har det?". Når han ikke gidder og høre når jeg forklarer han syns jeg ikke at jeg skylder han noe. Lenke til kommentar
Athey Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Når man aktiverer kodelås på Android, så bør man vite hva google- brukernavnet og passordet sitt er, ellers kan man skylde seg selv mener nå jeg. (Gjort det selv med søss sin telefon ) 2 Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Tørr jeg spørre åssen du klarte dette? Da en Android telefon låser seg ikke helt bare uten videre. GMail konto skal heller ikke låse den, da Android kan fungere uten Gmail konto (men da får man ikke tilgang til market). Forøvrig er jeg enig, moralsk sett burde du bare betale da dere er venner og 500kr ikke er mye for vennskap Skrive inn det møsteret for mange ganger feil = telefonen krever google mail, og passord for og åpnes. Da bør vell dette gå under en fabrikk feil siden dette ikke er tilfellet? Moralsk sett bør jeg betale ja, men faren til vennina, var en jævla idiot i telefonen, så tenkte jeg skulle gi han samme medisin tilbake. Jeg hadde nekta, selv om det ikke er snakk om de store pengene. Du antok at hun hadde failproofa mobilen sin, som er et krav fra utviklerne til Android? (Har iPhone, så jeg har ikke lest noen terms for Android). Spesielt om faren er asshole, og at venninna har "tysta" på deg. Hvor gamle er dere? (er du forresten fra Lura, utenfor Sandnes? Ref: Luraguttn) Lenke til kommentar
satchman Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Moralsk sett bør jeg betale ja, men faren til vennina, var en jævla idiot i telefonen, så tenkte jeg skulle gi han samme medisin tilbake. Det hele avhenger vel strengt tatt av om du er interessert i å beholde vennskapet med venninnen din. Det virker ikke sånn. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Hvorfor ikke bare ta en "hard reset" av telefonen? Lenke til kommentar
Luraguttn Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Tørr jeg spørre åssen du klarte dette? Da en Android telefon låser seg ikke helt bare uten videre. GMail konto skal heller ikke låse den, da Android kan fungere uten Gmail konto (men da får man ikke tilgang til market). Forøvrig er jeg enig, moralsk sett burde du bare betale da dere er venner og 500kr ikke er mye for vennskap Skrive inn det møsteret for mange ganger feil = telefonen krever google mail, og passord for og åpnes. Da bør vell dette gå under en fabrikk feil siden dette ikke er tilfellet? Moralsk sett bør jeg betale ja, men faren til vennina, var en jævla idiot i telefonen, så tenkte jeg skulle gi han samme medisin tilbake. Jeg hadde nekta, selv om det ikke er snakk om de store pengene. Du antok at hun hadde failproofa mobilen sin, som er et krav fra utviklerne til Android? (Har iPhone, så jeg har ikke lest noen terms for Android). Spesielt om faren er asshole, og at venninna har "tysta" på deg. Hvor gamle er dere? (er du forresten fra Lura, utenfor Sandnes? Ref: Luraguttn) Når du starter mobilen første gang, krever mobilen at du skriver inn google mail, samt passord som du trenger i tilfelle slikt som skjedde i dette tilfelle, samt få tilgang til android marked. Faren er en direkte idiot ja, som nekter og forstå når jeg forklarer han. Telefonen kunne jeg ha fikset selv, om han hadde ringt opp igjen etterpå som han hadde lovet meg, noe han forøvrig ikke gjorde. Jeg er 17, hu er 15. Bodde på Lura i 7 år, bor enda i Rogaland tho Hvorfor ikke bare ta en "hard reset" av telefonen? Og forklare en far som ikke vil forstå ossen du åpner telefonen, ossen tror du da det er mulig og forklare han hvordan han resetter den ? Telefonen er låst, slikt den ikke kan åpnes før google mail og pass er skrivd inn, uansett. Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Fortell faren hennes at han er en jævla idiot, så gir du venninna di 500 kr. 5 Lenke til kommentar
Luraguttn Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Moralsk sett bør jeg betale ja, men faren til vennina, var en jævla idiot i telefonen, så tenkte jeg skulle gi han samme medisin tilbake. Det hele avhenger vel strengt tatt av om du er interessert i å beholde vennskapet med venninnen din. Det virker ikke sånn. Vennskapet blir behold uansett, men jeg nekter og betale for noe som ikke var min skyld, når hun nekter og følge inntruksene til android, så er det vell til pass for henne? Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Tørr jeg spørre åssen du klarte dette? Da en Android telefon låser seg ikke helt bare uten videre. GMail konto skal heller ikke låse den, da Android kan fungere uten Gmail konto (men da får man ikke tilgang til market). Forøvrig er jeg enig, moralsk sett burde du bare betale da dere er venner og 500kr ikke er mye for vennskap Skrive inn det møsteret for mange ganger feil = telefonen krever google mail, og passord for og åpnes. Da bør vell dette gå under en fabrikk feil siden dette ikke er tilfellet? Moralsk sett bør jeg betale ja, men faren til vennina, var en jævla idiot i telefonen, så tenkte jeg skulle gi han samme medisin tilbake. Jøss da lærte jeg noe nytt idag og! 1 Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Hun er 15, burde ikke hatt SMARTphone. Lenke til kommentar
Luraguttn Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Fortell faren hennes at han er en jævla idiot, så gir du venninna di 500 kr. Er jo og betale jeg prøver og unngå her, jeg mener at siden hu ikke følge inntruksene til android, så er det hennes feil, og at jeg da ikke skal betale et rødt øre for det. Er hennes feil at hun ikke følgte inntruksene, og at den ikke kan åpnes. Har selv android, og har klart og drite meg på den flerne ganger, men har alltid fungert og åpne den, etter at slikt er skjedd. Hun er 15, burde ikke hatt SMARTphone. Enig der, vertfall når hun / de ikke kan følge inntrukser. Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Jammen dæven hakke sprætte da. Det var du som låste mobilen hennes. Hvis du er en god venn, så ordner du opp i dette ved å betale for henne. 7 Lenke til kommentar
spamex Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Enig med jigaplow, hver en god venn og ordne opp. Drit i faren hennes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå