Karl-Ivar Skrevet 12. august 2011 Forfatter Del Skrevet 12. august 2011 Synes dere det finnes innvendinger mot å gjøre karakterfordelingen synlig for alle? Jeg mente først at det var best at kun fotografen så den, men nå er jeg litt mer usikker... Jeg synes den var overraskende interessant - og for min del kan du gjøre den synlig for alle, sammen med snittet. Enig i det. Jeg er enig. Det begynner å bli en del tråder hvor dette tema blir diskuteres. Så langt er vi enige om at vi er uenige - og slik vil det vel fortsette å være Etter å ha fulgt med i diskusjonene og etter å ha vurdert dette fram og tilbake, må jeg si at jeg får mer og mer avsmak for hele systemet. Her er veiledningen for ternigkast Hvordan bør jeg vurdere et bilde? Når du skal vurdere et bilde kan du bruke disse kriteriene: Karakter 6 - Det liker jeg kjempegodt Karakter 5 - Dette liker jeg Karakter 4 - Brukbart Karakter 3 - Nesten der Karakter 2 - Fungerer ikke for meg Karakter 1 - Dette liker jeg overhode ikke Merk: Disse kriteriene er veiledende. Dersom du har dine egne kriterier du heller vil bruke er det selvsagt ingenting i veien for det. Jeg er klar over at disse kriteriene er veiledende, men de legger jo visse føringer. Jeg deler av prinsipp ikke ut terningkast lavere en 3. Dette fordi jeg synes at "dette liker jeg over hode ikke" er en uttalelse som minner mer om mobbing, enn om en vurdering. Hvis det er et bile jeg "ikke liker" så har det å gjøre med smak og behag, og ikke en seriøs vurdering. Når jeg skal vurdere et bilde, blir det jo helt pattetisk hvis jeg skal vurdere det ut fra hva jeg "liker" eller ikke liker. Det må da ligge helt andre kriterier enn smak og behag til grunn for en vurdering. Når ett og samme bilde kan få fra en til seks på terningen, viser det at noen av de som deler ut terningkastene gjør det, enten for å sabbotere eller promotere. Så jeg sier igjen - adder terningkastene og gi oss en endelig summ, og glem alt om gjennomsnitt og andre videverdigheter. Bra wasco!! Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 12. august 2011 Forfatter Del Skrevet 12. august 2011 Selv om hver eneste en av oss hadde doktorgrad i kunst-, foto-, osv-fag, så ville svært få av oss helt klart å ikke blande smak og behag inn i vurderingen. Jeg er enig i at sjangerforståelse er en viktig forutsetning for å gi en objektiv, seriøs og relevant vurdering av et bilde, men terninger er fullstendig relativt uegnet til å gi objektive, seriøse og relevante bildevurderinger. Alle vil selvsagt til en viss grad være subjektive i sin vurdering. Men jeg mener at hvis det er et bilde jeg ikke "liker" så er jeg heller ikke kvalifisert til å komme med en tilbakemelding på dette bildet. Hvis jeg derimot mener at bildet ikke er godt eksponert, har et dårlig komp, er uskarpt osv, da vurderer jeg bilde ut fra de forutsettningene som ligger til grunn for fotografering. Men det har ingen ting å gjøre med om jeg liker eller ikke liker bildet. Liker, ikke liker - det høres for meg mer ut som småunger som sitter i sandkassen og sier; Du er dum - jeg liker ikke deg. Bra igjen Wasco. Synes dere det finnes innvendinger mot å gjøre karakterfordelingen synlig for alle? Jeg mente først at det var best at kun fotografen så den, men nå er jeg litt mer usikker... Flott hvis karakterfordelingen blir tilgjengelig for alle! Greit at alle får se "spennet"! Synes forresten IKKE det er noe rart at det er så stor spredning i karaktergivingen. Regner med at alle har "sine" preferanser mht. hvordan et bilde vurderes. Og når det klart og tydelig går fram av INFO at det er opp til den enkelte hvordan en vil bruke karakterene, og det som står er "bare" veiledende, ja da blir det som det blir.... Har selv fått både 1 og 6 på de samme bilder, og legger ikke så stor vekt på det. Er vel heller ikke så mye vits i å ha en slik skala dersom det ikke skal gå an å bruke hele skalaen.... Mener bestemt at ingen har noe med hvilken karakter den enkelte setter på et bilde. Og ingen har heller noe krav på å få forklaring på hvorfor en har satt karakteren, det være seg 1 eller 6. Dersom det etterhvert legges om til at det kreves kommentar dersom en setter en karakter så greier vel alle å tilpasse seg det, vil eg tru.... At alle skal bli enig om alt her inne er vel heller ikke noe mål i seg selv.... Vi må bare finne oss i at andre har andre meninger/oppfatninger enn oss selv. Å sette igang med å undersøke hvem som gir 1ère og 2ère osv. synes jeg ikke noe om sålenge det faktisk er fritt fram å gi disse karakterene. Da får en heller legge om hele systemet, dersom det er så viktig å få vite det...!! Foreslår å la det ligge en stund til for å se an utviklingen. Er jo bare i begynnerstadiet ennå! Ser også at enkelte ikke liker de pågående diskusjonene. Det må det også være lov til å mene, men en kan ikke forlange at de stoppes. Det er jo så enkelt å bare overse det en ikke er enig i osv..... At noen vil bruke tid og krefter på å diskutere gjør da vel ikke noe?? Dette er jo et forum også for slike ting..... , er det ikke? Synes stort sett det er både artig, givende og til tider svært så underholdende her inne jeg. Og så blir jo digit bare bedre og bedre mht. brukergrensesnitt osv... Bra dette! Jeg er litt enig, men viser det seg at de er 1 og 2 som deler ut enere så er jeg helt uenig. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 (endret) Selv om hver eneste en av oss hadde doktorgrad i kunst-, foto-, osv-fag, så ville svært få av oss helt klart å ikke blande smak og behag inn i vurderingen. Jeg er enig i at sjangerforståelse er en viktig forutsetning for å gi en objektiv, seriøs og relevant vurdering av et bilde, men terninger er fullstendig relativt uegnet til å gi objektive, seriøse og relevante bildevurderinger. Alle vil selvsagt til en viss grad være subjektive i sin vurdering. Men jeg mener at hvis det er et bilde jeg ikke "liker" så er jeg heller ikke kvalifisert til å komme med en tilbakemelding på dette bildet. Hvis jeg derimot mener at bildet ikke er godt eksponert, har et dårlig komp, er uskarpt osv, da vurderer jeg bilde ut fra de forutsettningene som ligger til grunn for fotografering. Men det har ingen ting å gjøre med om jeg liker eller ikke liker bildet. Liker, ikke liker - det høres for meg mer ut som småunger som sitter i sandkassen og sier; Du er dum - jeg liker ikke deg. Bra igjen Wasco. Synes dere det finnes innvendinger mot å gjøre karakterfordelingen synlig for alle? Jeg mente først at det var best at kun fotografen så den, men nå er jeg litt mer usikker... Flott hvis karakterfordelingen blir tilgjengelig for alle! Greit at alle får se "spennet"! Synes forresten IKKE det er noe rart at det er så stor spredning i karaktergivingen. Regner med at alle har "sine" preferanser mht. hvordan et bilde vurderes. Og når det klart og tydelig går fram av INFO at det er opp til den enkelte hvordan en vil bruke karakterene, og det som står er "bare" veiledende, ja da blir det som det blir.... Har selv fått både 1 og 6 på de samme bilder, og legger ikke så stor vekt på det. Er vel heller ikke så mye vits i å ha en slik skala dersom det ikke skal gå an å bruke hele skalaen.... Mener bestemt at ingen har noe med hvilken karakter den enkelte setter på et bilde. Og ingen har heller noe krav på å få forklaring på hvorfor en har satt karakteren, det være seg 1 eller 6. Dersom det etterhvert legges om til at det kreves kommentar dersom en setter en karakter så greier vel alle å tilpasse seg det, vil eg tru.... At alle skal bli enig om alt her inne er vel heller ikke noe mål i seg selv.... Vi må bare finne oss i at andre har andre meninger/oppfatninger enn oss selv. Å sette igang med å undersøke hvem som gir 1ère og 2ère osv. synes jeg ikke noe om sålenge det faktisk er fritt fram å gi disse karakterene. Da får en heller legge om hele systemet, dersom det er så viktig å få vite det...!! Foreslår å la det ligge en stund til for å se an utviklingen. Er jo bare i begynnerstadiet ennå! Ser også at enkelte ikke liker de pågående diskusjonene. Det må det også være lov til å mene, men en kan ikke forlange at de stoppes. Det er jo så enkelt å bare overse det en ikke er enig i osv..... At noen vil bruke tid og krefter på å diskutere gjør da vel ikke noe?? Dette er jo et forum også for slike ting..... , er det ikke? Synes stort sett det er både artig, givende og til tider svært så underholdende her inne jeg. Og så blir jo digit bare bedre og bedre mht. brukergrensesnitt osv... Bra dette! Jeg er litt enig, men viser det seg at de er 1 og 2 som deler ut enere så er jeg helt uenig. Kan vel også være tilfellet at det er 1 eller 2 også som deler ut kun 6, 5, 4, eller 3 for den saks skyld! Tror ikke vi kommer så mye lengre med dette! Hvilke av disse er det f.eks. som kan sies å opptre "urenslig"..? Skalaen er slik den er, og da MÅ nok 1 eller 2 også dukke opp (selv om det kanskje ikke er "korrekt").... Endret 12. august 2011 av smort1 Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Synes dere det finnes innvendinger mot å gjøre karakterfordelingen synlig for alle? Jeg mente først at det var best at kun fotografen så den, men nå er jeg litt mer usikker... Gjentar da eg tror det er viktigt.Der må avklares en forskjell her på karakter som er en målt setting. og terninger som en fornuftig brukbar måling for folkelig oppfatning.etter som eg leser redaksjonens veiledning på terninger er det det siste som blir rett og er meint som. Lenke til kommentar
Jan Åge Henriksen Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Hva med å opplyse brukernavn på de som gir karakterer?, slik er det på photo.sight. Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 12. august 2011 Forfatter Del Skrevet 12. august 2011 Selv om hver eneste en av oss hadde doktorgrad i kunst-, foto-, osv-fag, så ville svært få av oss helt klart å ikke blande smak og behag inn i vurderingen. Jeg er enig i at sjangerforståelse er en viktig forutsetning for å gi en objektiv, seriøs og relevant vurdering av et bilde, men terninger er fullstendig relativt uegnet til å gi objektive, seriøse og relevante bildevurderinger. Alle vil selvsagt til en viss grad være subjektive i sin vurdering. Men jeg mener at hvis det er et bilde jeg ikke "liker" så er jeg heller ikke kvalifisert til å komme med en tilbakemelding på dette bildet. Hvis jeg derimot mener at bildet ikke er godt eksponert, har et dårlig komp, er uskarpt osv, da vurderer jeg bilde ut fra de forutsettningene som ligger til grunn for fotografering. Men det har ingen ting å gjøre med om jeg liker eller ikke liker bildet. Liker, ikke liker - det høres for meg mer ut som småunger som sitter i sandkassen og sier; Du er dum - jeg liker ikke deg. Bra igjen Wasco. Synes dere det finnes innvendinger mot å gjøre karakterfordelingen synlig for alle? Jeg mente først at det var best at kun fotografen så den, men nå er jeg litt mer usikker... Flott hvis karakterfordelingen blir tilgjengelig for alle! Greit at alle får se "spennet"! Synes forresten IKKE det er noe rart at det er så stor spredning i karaktergivingen. Regner med at alle har "sine" preferanser mht. hvordan et bilde vurderes. Og når det klart og tydelig går fram av INFO at det er opp til den enkelte hvordan en vil bruke karakterene, og det som står er "bare" veiledende, ja da blir det som det blir.... Har selv fått både 1 og 6 på de samme bilder, og legger ikke så stor vekt på det. Er vel heller ikke så mye vits i å ha en slik skala dersom det ikke skal gå an å bruke hele skalaen.... Mener bestemt at ingen har noe med hvilken karakter den enkelte setter på et bilde. Og ingen har heller noe krav på å få forklaring på hvorfor en har satt karakteren, det være seg 1 eller 6. Dersom det etterhvert legges om til at det kreves kommentar dersom en setter en karakter så greier vel alle å tilpasse seg det, vil eg tru.... At alle skal bli enig om alt her inne er vel heller ikke noe mål i seg selv.... Vi må bare finne oss i at andre har andre meninger/oppfatninger enn oss selv. Å sette igang med å undersøke hvem som gir 1ère og 2ère osv. synes jeg ikke noe om sålenge det faktisk er fritt fram å gi disse karakterene. Da får en heller legge om hele systemet, dersom det er så viktig å få vite det...!! Foreslår å la det ligge en stund til for å se an utviklingen. Er jo bare i begynnerstadiet ennå! Ser også at enkelte ikke liker de pågående diskusjonene. Det må det også være lov til å mene, men en kan ikke forlange at de stoppes. Det er jo så enkelt å bare overse det en ikke er enig i osv..... At noen vil bruke tid og krefter på å diskutere gjør da vel ikke noe?? Dette er jo et forum også for slike ting..... , er det ikke? Synes stort sett det er både artig, givende og til tider svært så underholdende her inne jeg. Og så blir jo digit bare bedre og bedre mht. brukergrensesnitt osv... Bra dette! Jeg er litt enig, men viser det seg at de er 1 og 2 som deler ut enere så er jeg helt uenig. Kan vel også være tilfellet at det er 1 eller 2 også som deler ut kun 6, 5, 4, eller 3 for den saks skyld! Tror ikke vi kommer så mye lengre med dette! Hvilke av disse er det f.eks. som kan sies å opptre "urenslig"..? Skalaen er slik den er, og da MÅ nok 1 eller 2 også dukke opp (selv om det kanskje ikke er "korrekt").... Det virker ikke som du har fulgt med på tråden, hvis 1 dukker opp på et av dine beste bilder, så kan det ikke forklares som du gjør det. Det er "slugger virksomhet" og intet annet. Kommer ikke digit dette til livs så blir det ikke mange igjen her til slutt, tru du meg!! Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Selv om hver eneste en av oss hadde doktorgrad i kunst-, foto-, osv-fag, så ville svært få av oss helt klart å ikke blande smak og behag inn i vurderingen. Jeg er enig i at sjangerforståelse er en viktig forutsetning for å gi en objektiv, seriøs og relevant vurdering av et bilde, men terninger er fullstendig relativt uegnet til å gi objektive, seriøse og relevante bildevurderinger. Alle vil selvsagt til en viss grad være subjektive i sin vurdering. Men jeg mener at hvis det er et bilde jeg ikke "liker" så er jeg heller ikke kvalifisert til å komme med en tilbakemelding på dette bildet. Hvis jeg derimot mener at bildet ikke er godt eksponert, har et dårlig komp, er uskarpt osv, da vurderer jeg bilde ut fra de forutsettningene som ligger til grunn for fotografering. Men det har ingen ting å gjøre med om jeg liker eller ikke liker bildet. Liker, ikke liker - det høres for meg mer ut som småunger som sitter i sandkassen og sier; Du er dum - jeg liker ikke deg. Bra igjen Wasco. Synes dere det finnes innvendinger mot å gjøre karakterfordelingen synlig for alle? Jeg mente først at det var best at kun fotografen så den, men nå er jeg litt mer usikker... Flott hvis karakterfordelingen blir tilgjengelig for alle! Greit at alle får se "spennet"! Synes forresten IKKE det er noe rart at det er så stor spredning i karaktergivingen. Regner med at alle har "sine" preferanser mht. hvordan et bilde vurderes. Og når det klart og tydelig går fram av INFO at det er opp til den enkelte hvordan en vil bruke karakterene, og det som står er "bare" veiledende, ja da blir det som det blir.... Har selv fått både 1 og 6 på de samme bilder, og legger ikke så stor vekt på det. Er vel heller ikke så mye vits i å ha en slik skala dersom det ikke skal gå an å bruke hele skalaen.... Mener bestemt at ingen har noe med hvilken karakter den enkelte setter på et bilde. Og ingen har heller noe krav på å få forklaring på hvorfor en har satt karakteren, det være seg 1 eller 6. Dersom det etterhvert legges om til at det kreves kommentar dersom en setter en karakter så greier vel alle å tilpasse seg det, vil eg tru.... At alle skal bli enig om alt her inne er vel heller ikke noe mål i seg selv.... Vi må bare finne oss i at andre har andre meninger/oppfatninger enn oss selv. Å sette igang med å undersøke hvem som gir 1ère og 2ère osv. synes jeg ikke noe om sålenge det faktisk er fritt fram å gi disse karakterene. Da får en heller legge om hele systemet, dersom det er så viktig å få vite det...!! Foreslår å la det ligge en stund til for å se an utviklingen. Er jo bare i begynnerstadiet ennå! Ser også at enkelte ikke liker de pågående diskusjonene. Det må det også være lov til å mene, men en kan ikke forlange at de stoppes. Det er jo så enkelt å bare overse det en ikke er enig i osv..... At noen vil bruke tid og krefter på å diskutere gjør da vel ikke noe?? Dette er jo et forum også for slike ting..... , er det ikke? Synes stort sett det er både artig, givende og til tider svært så underholdende her inne jeg. Og så blir jo digit bare bedre og bedre mht. brukergrensesnitt osv... Bra dette! Jeg er litt enig, men viser det seg at de er 1 og 2 som deler ut enere så er jeg helt uenig. Kan vel også være tilfellet at det er 1 eller 2 også som deler ut kun 6, 5, 4, eller 3 for den saks skyld! Tror ikke vi kommer så mye lengre med dette! Hvilke av disse er det f.eks. som kan sies å opptre "urenslig"..? Skalaen er slik den er, og da MÅ nok 1 eller 2 også dukke opp (selv om det kanskje ikke er "korrekt").... Det virker ikke som du har fulgt med på tråden, hvis 1 dukker opp på et av dine beste bilder, så kan det ikke forklares som du gjør det. Det er "slugger virksomhet" og intet annet. Kommer ikke digit dette til livs så blir det ikke mange igjen her til slutt, tru du meg!! Har registrert slike slengere både her og der, men har funnet ut at det beste nok er å "tie" de ihjel, så dør de nok ut , eller så blir systemet ganske sikkert endret i en ikke altfor fjern framtid. Brydde meg egentlig ikke om slike tendenser på gamle digit heller for den saks skyld. Det er viktigere ting i verden å bry seg om synes no eg! Men jeg kommer nok alltid til å delta her inne uansett hva enkelte måtte finne på. I det store og hele så bryr jeg meg mest om å se på andres bilder og å legge ut bilder selv. Artig å få kommentarer (også karakterer) og å gi kommentarer (også karakterer) uansett synes jeg... Enkelte ting greier en selv å gjøre noe med, andre ting ikke, men synes det er greit å komme med ytringer også da... Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 12. august 2011 Forfatter Del Skrevet 12. august 2011 Selv om hver eneste en av oss hadde doktorgrad i kunst-, foto-, osv-fag, så ville svært få av oss helt klart å ikke blande smak og behag inn i vurderingen. Jeg er enig i at sjangerforståelse er en viktig forutsetning for å gi en objektiv, seriøs og relevant vurdering av et bilde, men terninger er fullstendig relativt uegnet til å gi objektive, seriøse og relevante bildevurderinger. Alle vil selvsagt til en viss grad være subjektive i sin vurdering. Men jeg mener at hvis det er et bilde jeg ikke "liker" så er jeg heller ikke kvalifisert til å komme med en tilbakemelding på dette bildet. Hvis jeg derimot mener at bildet ikke er godt eksponert, har et dårlig komp, er uskarpt osv, da vurderer jeg bilde ut fra de forutsettningene som ligger til grunn for fotografering. Men det har ingen ting å gjøre med om jeg liker eller ikke liker bildet. Liker, ikke liker - det høres for meg mer ut som småunger som sitter i sandkassen og sier; Du er dum - jeg liker ikke deg. Bra igjen Wasco. Synes dere det finnes innvendinger mot å gjøre karakterfordelingen synlig for alle? Jeg mente først at det var best at kun fotografen så den, men nå er jeg litt mer usikker... Flott hvis karakterfordelingen blir tilgjengelig for alle! Greit at alle får se "spennet"! Synes forresten IKKE det er noe rart at det er så stor spredning i karaktergivingen. Regner med at alle har "sine" preferanser mht. hvordan et bilde vurderes. Og når det klart og tydelig går fram av INFO at det er opp til den enkelte hvordan en vil bruke karakterene, og det som står er "bare" veiledende, ja da blir det som det blir.... Har selv fått både 1 og 6 på de samme bilder, og legger ikke så stor vekt på det. Er vel heller ikke så mye vits i å ha en slik skala dersom det ikke skal gå an å bruke hele skalaen.... Mener bestemt at ingen har noe med hvilken karakter den enkelte setter på et bilde. Og ingen har heller noe krav på å få forklaring på hvorfor en har satt karakteren, det være seg 1 eller 6. Dersom det etterhvert legges om til at det kreves kommentar dersom en setter en karakter så greier vel alle å tilpasse seg det, vil eg tru.... At alle skal bli enig om alt her inne er vel heller ikke noe mål i seg selv.... Vi må bare finne oss i at andre har andre meninger/oppfatninger enn oss selv. Å sette igang med å undersøke hvem som gir 1ère og 2ère osv. synes jeg ikke noe om sålenge det faktisk er fritt fram å gi disse karakterene. Da får en heller legge om hele systemet, dersom det er så viktig å få vite det...!! Foreslår å la det ligge en stund til for å se an utviklingen. Er jo bare i begynnerstadiet ennå! Ser også at enkelte ikke liker de pågående diskusjonene. Det må det også være lov til å mene, men en kan ikke forlange at de stoppes. Det er jo så enkelt å bare overse det en ikke er enig i osv..... At noen vil bruke tid og krefter på å diskutere gjør da vel ikke noe?? Dette er jo et forum også for slike ting..... , er det ikke? Synes stort sett det er både artig, givende og til tider svært så underholdende her inne jeg. Og så blir jo digit bare bedre og bedre mht. brukergrensesnitt osv... Bra dette! Jeg er litt enig, men viser det seg at de er 1 og 2 som deler ut enere så er jeg helt uenig. Kan vel også være tilfellet at det er 1 eller 2 også som deler ut kun 6, 5, 4, eller 3 for den saks skyld! Tror ikke vi kommer så mye lengre med dette! Hvilke av disse er det f.eks. som kan sies å opptre "urenslig"..? Skalaen er slik den er, og da MÅ nok 1 eller 2 også dukke opp (selv om det kanskje ikke er "korrekt").... Det virker ikke som du har fulgt med på tråden, hvis 1 dukker opp på et av dine beste bilder, så kan det ikke forklares som du gjør det. Det er "slugger virksomhet" og intet annet. Kommer ikke digit dette til livs så blir det ikke mange igjen her til slutt, tru du meg!! Har registrert slike slengere både her og der, men har funnet ut at det beste nok er å "tie" de ihjel, så dør de nok ut , eller så blir systemet ganske sikkert endret i en ikke altfor fjern framtid. Brydde meg egentlig ikke om slike tendenser på gamle digit heller for den saks skyld. Det er viktigere ting i verden å bry seg om synes no eg! Men jeg kommer nok alltid til å delta her inne uansett hva enkelte måtte finne på. I det store og hele så bryr jeg meg mest om å se på andres bilder og å legge ut bilder selv. Artig å få kommentarer (også karakterer) og å gi kommentarer (også karakterer) uansett synes jeg... Enkelte ting greier en selv å gjøre noe med, andre ting ikke, men synes det er greit å komme med ytringer også da... At jeg diskuterer karaktere/slugervirksomhet på digit betyr ikke at det ikke er andre ting som er viktigere for meg, så den burde du ha sløyfet. Det å kunne gjøre noe med er jo feil, nye digit har jo sakt at det bare er å sene mail ang. de som saboterer og det vil bli gjordt. At en kan gjøre det er nemelig grunnen til at jeg forsatt er med her og den appluderer jeg det nye digit for. Og jeg ser fram til en del svar som jeg har lurt på. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 (endret) Karl-Ivar: At jeg diskuterer karaktere/slugervirksomhet på digit betyr ikke at det ikke er andre ting som er viktigere for meg, så den burde du ha sløyfet. Det å kunne gjøre noe med er jo feil, nye digit har jo sakt at det bare er å sene mail ang. de som saboterer og det vil bli gjordt. At en kan gjøre det er nemelig grunnen til at jeg forsatt er med her og den appluderer jeg det nye digit for. Og jeg ser fram til en del svar som jeg har lurt på. Mener da heller ikke å tillegge deg dette vettu. Det er meg selv jeg sikter til. Respekterer selvfølgelig at andre har sine meninger og også at noen finner å bruke f.eks. karakterene sllik de selv vil (som det er fritt fram å gjøre i henhold til info som er lagt ut om dette). Det med å sende mail til de som administrerer digit har alltid vært mulig uavhengig av akkurat dette "problemet"... Men kan IKKE forstå at de med noen som helst berettigelse f.eks. kan utestenge noen pga. karaktergivninger. Da bryter de jo selv de veiledende retningslinjene de selv har fastsatt for bruken av karakterene... Nei, vi må nok vente på et helt annet system for karaktergiving dersom noe sånt skal kunne finne sted... Endret 12. august 2011 av smort1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Gutter - sitater. Det holder å sitere det siste noen skrev. Og - tror nok at man kan få enere på bilder man er veldig fornøyd med - smaken er som baken, og enkelte liker ikke HDR/liten dybdeskarphet/kattebilder/elg i solnedgang/whatever. 2 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Gutter - sitater. Det holder å sitere det siste noen skrev. Skjønner ikke alt med hva som fjernes og ikke før en skriver kommentar, men det kommer seg nok etterhvert skal du se... (mange nye her inne som "lærer mens en lever". Kjekt med slike tilvisninger. Lenke til kommentar
Terje Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 [quote name='Trondster' timestamp='1313177989' post='18158407'] Gutter - sitater. Det holder å sitere det siste noen skrev. [quote] ble feil... en quote må minimum starte med [quote] - så tekst -, så [/quote] Dette: [quote] tralalalala [/quote] blir altså: tralalalala 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 (endret) Det virker ikke som du har fulgt med på tråden, hvis 1 dukker opp på et av dine beste bilder, så kan det ikke forklares som du gjør det. Det er "slugger virksomhet" og intet annet. Kommer ikke digit dette til livs så blir det ikke mange igjen her til slutt, tru du meg!! Jeg vil ikke bli overrasket om det dukker opp en ener på mine beste bilder - de er gjerne av en slik art at karakterene vil sprike over hele skalaen. Der er når bildet stort sett for 3'ere og 4'ere - og en ener dukker opp - at jeg blir mistenkelig mistenksom. Og - tror nok at man kan få enere på bilder man er veldig fornøyd med - smaken er som baken, og enkelte liker ikke HDR/liten dybdeskarphet/kattebilder/elg i solnedgang/whatever. Det er klart har man en spesiell stil så er det klart at man fort kan erte på seg enere av de som ikke liker stilen. Men håper at de fleste er voksne nok til å avstå fra å gi karakterer på bilder som har en stil man selv ikke kan fordra - jeg gir f.eks. ikke karakterer på HDR bilder. Det kan dog hende at jeg slenger inn en kommentar hvis jeg har noe fornuftig å si. Endret 12. august 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Der er når bildet stort sett for 3'ere og 4'ere - og en ener dukker opp - at jeg blir mistenkelig. Vi synes alltid du virker mistenkelig, Tomsi. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Der er når bildet stort sett for 3'ere og 4'ere - og en ener dukker opp - at jeg blir mistenkelig. Vi synes alltid du virker mistenkelig, Tomsi. Suspekt mener du vel Mente muligens å si mistenksom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg