Battone Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg hørte en eller annen plass at noen hadde moddet en cpu vifte til å passe på ett skjermkort.. Er dette fysisk mulig, og i så tilfelle er det noen vits.. Kanskje det finnes en guide for dette en eller annen plass, ev tips. :o Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Hvorfor skal du gjøre det? Isåfall.. jeg ville sagt det var ingen vits å å gjøre det- Lenke til kommentar
Battone Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Jeg hørte noen som hadde gjort det, og jeg har endel cpu vifter til overs, så jeg tenkte hvorfor ikke prøve om det funker som sagt.. Damn Chris88... over 700 posts siden april... skriver litt mer enn meg ja.. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Ingen som vet noe om dette eller?? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Ingen som vet noe om dette eller?? Ville veldig gjerne vite Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg limte en cpu vifte på et GF2 kort en gang. Funket helt bra det da Lenke til kommentar
Bach Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Socket7-kjølere ble mye brukt "i gamle dager". Da 3dFX var på høyden og overklokking var en metode for å strekke budsjettet. :wink: Festemetoder var feks strips, superlim (kun i hjørnene) eller strikk. Nå er både varmeledende lim og tape lettere å skaffe så selve festinga er mye enklere. Eller så har jeg brukt masse av de gamle ribbene som fulgte med Pentium 133 og 166 til minnekjøling etc. ved å kutte opp passe store biter. Er vel egentlig bare fantasien og praktiske evner som setter stopper for modding og montering av kjølere. Blir kjølerne veldig tunge kan det bli nødvendig med "støttestag" til skjermkortet. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Kan da ikke være så vanskelig. Man kan lime den på, eller borre noen hull i den (nå vat jeg riktignok ikke hvordan festene på et GF4 er). Haken er vel at man opptar noen PCI-slotter. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Socket7-kjølere ble mye brukt "i gamle dager".Da 3dFX var på høyden og overklokking var en metode for å strekke budsjettet. :wink: Festemetoder var feks strips, superlim (kun i hjørnene) eller strikk. Nå er både varmeledende lim og tape lettere å skaffe så selve festinga er mye enklere. Eller så har jeg brukt masse av de gamle ribbene som fulgte med Pentium 133 og 166 til minnekjøling etc. ved å kutte opp passe store biter. Er vel egentlig bare fantasien og praktiske evner som setter stopper for modding og montering av kjølere. Blir kjølerne veldig tunge kan det bli nødvendig med "støttestag" til skjermkortet. Varmeledende lim og tape, hvor får du tak i dette? Det er vel ikke noe du kan kjøpe i en hvilken som helst butikk... :o Takker for ideene, det er det jeg er ute etter, ideer hvordan jeg skal kunne gjennomføre det.. Lenke til kommentar
Isdas Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Det hadde vært jævlig heftig da å montert på en cpu vifte på et grafikk kort. Det hadde i alle fall sett jævlig dumt ut . Hilsen Isdas Lenke til kommentar
Bach Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Zalman feks har en tokomponentsak. Fungerer glimrende og sitter dønn. Kan kjøpes hos både Microplex og 3dfxcool. 3M feks lager i tillegg til gule lapper dobbelsidig varmeledende tape. Sikkert noe sånt som sitter på disse ribbene. http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...CU01E1&toc=3870 Lenke til kommentar
ScientifiC Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 jeg har limt en cpu vifte på ett gf3 ti200 , cpu vifta gir en utrolig mye bedre kjøling enn standard vifte . kortet kjører nå på 175@260mhz gpu Lenke til kommentar
Endre Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Varmeledende lim og tape, hvor får du tak i dette? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AATA5G http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...TNR=ASCERAMIQUE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå