Gå til innhold

Rosa pc?

Morgens

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste merker har Rosa PC modeller, men de taes vel sjeldent inn til Norge.

Her er et par oversikter på utenlandske nettsteder over "Pink" laptops/norebooks, så har du noen modell navn som gjør det letter å lete i norske nett butikker;

http://pink-laptop.b...m/#pink-laptops

http://www.amazon.co...9&creative=9325

Dell har en Inspiration 15R modell hvor det finnes 10 forskjellige "Cover" (flere "pink") men ingen av dem er ensfarget Rosa + at resten av maskinen er sort, så det spørs om den er tilstrekkelig "Rosa":

http://configure.eur...piron-15r-n5110

Skins for en hel maskin har jeg ikke sett, man kanskje Rosa kontaktpapir kan fungere hvis man er litt nøyaktig når man legger det på(?)

Lenke til kommentar

Takk for innspill.

Sont ville vært å foretrekke, men det virker ikke som om de kommer med norsk tastatur iflg. sony.no og nettbutikken der.

Dell er glimrende, men kun lokket som er rosa og 6 ukers lev. tid.

Packard Bell har 3-4 modeller som er helt rosa - får se videre på de.

Lenke til kommentar

Liste over rosa bærbare på det norske markedet.

Prisjakt.no er din venn ;)

Vanskelig å gi bedre råd, hvis du ikke kommer med flere opplysninger ... hva er bruksområdet? Hvor stor skjerm er ønskelig? Er laaaang batteritid viktig? Vekt? Osv.

Hvis det ikke er en liten hendig netbook med Atom-prosessor du eller hun ønsker, så er forslaget til Mistrael et godt et, etter min mening. Det er i hvert fall den mest moderne blant dem på listen, med unntak av Sony'en med Core i3-2310 prosessor ... men den synes jeg er overpriset. Selve designet på Sony's maskiner er jo lett å like, men jeg synes ikke det er verdt såpass mye mer penger i forhold til Asus A53. Den billigste rosa versjonen jeg fant av Sony'en, kommer på 6990 kroner ... det er mye penger å betale for den hardware'n man får.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Tusen takk for alle innspill.

Bruksområdet er en veslevoksen 9-åring som skal "worde" til skolen, spille litt, se film og alt det en 9-åring gjør.

Sony er lekre men de mangler iflg. Sony's egen nettbutikk norsk tastatur. Dessuten er lev. tid viktig her.

Lurer på om noen enkelt kan forklare forskjellene på disse 2 - i grove trekk.

Asus A53E-SX296V

http://www.siba.no//Products/Product.aspx?id=7167628

4 195,-

- Prosessor: Intel Core i3-2310M, 2.1 GHz

- Minne: DDRIII 1333 4GB

- Harddisk: 2.5" SATA 500GB 5400rpm

- Skjerm: 15.6" led-BACKLIT tft lcd dISPLAY

Packard Bell Easynote 15,6" bærbar PC

http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/ENTM05JO547NC/packard-bell-easynote-15-6-barbar-pc

7 495,- (MERK, I HELGEN ER DET 20% RABATT PÅ DENNE - slik at den koster 6-tusen)

15,6" stilfull bærbar multimedia PC med Intel Core i5 prosessor, 4GB minne og 640GB lagringskapasitet.

Intel Core i5 prosessor/2,26GHz

1 GB NVIDIA Geforce GT 420M grafikkløsning

640 GB lagringskapasitet

RAM (MB) 6 144

PS; Prisjakt var genial, jeg brukte først google images.

Lenke til kommentar

Packard'en har en Core i5 prosessor, som er sterkere enn en Core i3, som Asus'en har - men fordi den på Packard'en er av en eldre generasjon (det ser man på den 3-sifrede modellbenevnelsen Core i5-430M, moderne (Sandy Bridge) prosessorer fra Intel har fire sifre; Core i3-2310M). Dette betyr faktisk at forskjellen mellom dem er minimal, kanskje til og med til fordel den i Asus'en.

Asus'en har en integrert grafikkchip i prosessoren. Denne har blitt mye bedre enn den som satt i forrige generasjon prosessor, og kan saktens brukes til en del spilling, bare man ikke har store krav til detaljer. De aller fleste spill kan spilles greit med lave grafikkinnstillinger, og de typiske spillene som barn og jenter i den alderen spiller, er jo vanligvis ikke av de mest krevende når det gjelder skjermkort, så jeg regner med at slike spill (Sims, for eksempel?) kan spilles fint på medium detaljnivå.

Packard'en har et dedikert skjermkort, som er litt sterkere. Grafikkdetaljene kan derfor ofte skrus opp litt i forhold til Asus'en ved spilling.

Asus'er har generellt og historisk sett holdt et noe høyere nivå på byggekvalitet og holdbarhet enn Packard - Packard er blant de bærbare på markedet med størst feilrate, i følge undersøkelser/statistikk. Asus'er ligger i den motsatte enden.

Når det gjelder batteritid, er jeg ikke sikker på hvilken av dem som er best - men fordi Asus'en har integrert grafikkchip, og en mer moderne prosessor, så skal den i utgangspunktet være bedre på det området, gitt at batteriene på dem er likeverdige.

Til slutt må jeg bare få legge til at jeg mener at Packard'en er voldsomt overpriset i forhold til den hardware'n man får, selv med 20% rabatt. Den burde ikke koste mer enn Asus'en, med tanke på at den har en eldre generasjon prosessor.

Men begge to kan utvilsomt gjøre nytte innen det bruksområdet du har beskrevet.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Det blir jo mye et pris spørsmål. HP maskinen er kraftigere, mens Asus maskinen er kraftig nok til å klare de aller fleste oppgaver en 9 åring skulle finne på.

Asus maskinen har mest sannsynlig bedre batteri tid, siden begge maskinene har 6 celler batteri.

Asus er jo kjent for å lage gode Laptopper. I tillegg er den "mer Rosa" hvis det skulle ha noe å bety.

Ville heller brukt mellomlegget til å sette inn en SSD.

Vet ikke hvor rask "utbytter ratioen" er for barn i den alderen, men det er jo "surt" å investere i en dyr maskin nå hvis "kravet" om å bytte den ut kanskje kommer om noen få år.

Regner med at du hjelper henne å sette opp og "Trimme" maskinen så den gir mer ytelse.

Lenke til kommentar

Igjen takk for uvurderlig hjelp.

Får ta henne med og titte, så blir det opp til brukeren og bestemme.

+

Trimme og sette opp skal vi ordne ja, pleier og fjerne litt av alt det som legges inn. Legge inn Office fra jobb cd´ene men hva annet av programmer bør en unge ha? Gjerne gi beskjed hvis noen har erfaring, hvis ikke får jeg google en kveld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...