Gå til innhold

Skatte til to land, hvordan går det?

Hotel Papa

Anbefalte innlegg

Heisann

Tenkte jeg skulle prøve å søke om SU fra Danmark (dansk stipend), da folka fra lånekassen har slått seg litt vrange. Jeg er dansk statsborger og har fått SU før, men da bodde jeg i Danmark. Nå skal jeg begynne på studier i Norge, så sånn sett hadde det vært greit med en eller annen form for stipend eller lån.

Greia med SU er at man skatter av de pengene man får, med andre ord må jeg betalte skatt til Danmark når jeg bor her i Norge.

Er det noen som vet hvordan opplegget blir, hvis jeg får støtte fra Danmark og skatter til dem, samtidig som jeg har en deltidsjobb her i Norge og betaler skatt her?

Hvordan blir det når man får to selvangivelser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som dansk statsborgar skal du - med særs få unnatak - søkja SU og ikkje Lånekassen om stønad til utdanning i Noreg, så her har nok dei "litt vrange folka" sitt på det tørre :).

Noreg og Danmark har tosidige skatteavtalar slik Noreg har med alle eller (i alle høve så godt som alle) land i Europa og det gjer at du ikkje skattar dobbelt. Kjenner ikkje spesifikt den danske i dag, men normalt er avtalane skrivne slik at først skattar det du etter norsk lov skal til Noreg når du bur her, og skal du etter heimlandet si lov ut med meir skatt, så skattar du (heimlandsskatt - kvitteringar for norsk skatt) der. For ymse offentlege tilskot og for ymse offentleg tilsette er det likevel nokre særreglar kva gjeld fordelinga av skatten landa mellom, utan at total skatt for deg til slutt vert annleis av den grunn (med mindre du i slike høve skal skatta meir etter norske reglar enn etter danske).

I Noreg skal saka di ikkje handterast av det ordinære skattekontoret der du bur, men av sentralskattekontoret for utanlandssake (i Stavanger) og du bør ha ein samtale med dei. Kor den danske sjølvmeldinga skal i slike høve, veit eg av gode grunnar ikkje, men du bør gjera dei merksame på at du og har skrive ei sjølvmelding til Noreg og at ho er å finna hjå sentralskattekontoret for utanlandssaker i Stavanger, adr .... og tlf ..... I sjølvmeldingane, både til Noreg og Danmark, bør du gjera merksam på at du bed om kreditfrådrag for utlikna norsk skatt i den danske utlikna skatten. Etterpå er det berre å få sentralskattekontoret for utanlandssaker i Noreg og rette kontoret hjå Toll og Skat i Danmark til å snakka saman, så ordnar nok ting seg.

Lenke til kommentar

Herlig, takk for svar. Da er det sentralskattekontoret jeg skal kontakte da :)

Og til det første avsnittet ditt; hadde jeg ikke tatt ett år i Danmark, så hadde jeg ikke lagd denne tråden i kveld. Syns jeg kan få lov til å kalle dem litt vrange, når jeg har fullført norsk skolegang fra barnehage til videregående. Men det er vel nå bare meg.

Lenke til kommentar

Syns jeg kan få lov til å kalle dem litt vrange, når jeg har fullført norsk skolegang fra barnehage til videregående.

Eg skjønar godt tanken, men vrange vert ikkje rette ordet, for reglane dei skal fylgja er klåre nok. Retten til norsk skulegong i grunnskulen fekk du av di du var born av foreldre som lovleg budde her, retten til vgs av same grunn + ein nordisk samarbeidsavtale. Nett same samarbeidsavtalen slår fast at stønad til skulegong i anna nordisk land skal elevar/studentar ha (med veldig få unntakat) frå landet kor dei er statsborgarar.

Derimot kan ein vel seia at tilsett/tilsette hjå Lånekassen var litt sløv(e), om han/hodei ikkje omgåande viste deg til SU så snart han/ho/dei visste du hadde dansk statsborgarskap?

Edit: Retta ein feil i kode.

Endret av Atlanterhavet
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hmm, dette er jo en deilig situasjon. Kravet for å få utdannelsesstøtte fra Danmark, er at man har oppholdt seg i Danmark i minimum 2 sammenhengende år innenfor de siste 10årene. Jeg har da bare bodd i Danmark i 1år, innenfor de siste 10årene. Så søknaden min til støtte fra SU ble ikke imøtekommet.

Blir nok å kontakte en jurist og få en med litt peiling til å se på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...