ScudNor Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) Hei. Ettersom Battlefield 3 er rett rundt hjørnet har jeg begynt å tenke på å oppgradere PCen. PCen min er grei nok for øyeblikket, takler det meste, men ønsker å kunne kjøre bl.a BF3 på full grafikk med glatt framerate. Her er delene jeg har nå: PSU: Corsair 1000w HX --------------------- CPU: Intel i7-950 CPU kjøler: Corsair H50 --------------------- RAM: Corsair Dominator 6GB 1600mHz --------------------- GPU: nVidia GTX480 --------------------- SSD: Intel X25-M 60GB gen.2 HDD: seagate barracuda 500gb (x2) --------------------- Hovedkort: Asus Rampage II extreme --------------------- Lydkort: Asus Xonar DX2 --------------------- Skjerm: BenQ 24" (1920x1080p) Tastatur: Logitech G19 Mus: Copperhead Headset: Siberia Ønsker også at PCen skal gå veldig glatt med full grafikk på Total War Shogun 2. Den skal også være klar for Red Orchestra 2. Ønsker hovedsaklig å gå for nytt/nye skjermkort. Da er spørsmålet om jeg skal gå for f.eks: -2x GTX580 i SLI -1x GTX590 -1x/2x Kepler? Er usikker på hva jeg skal gå for. Relatert til dette så har vi spørsmålet om PSU. Hvor stor PSU burde jeg ha for å takle de eventuelle GPU-oppsettene? Holder 1000w til f.eks 2x GTX580? Må jeg opp til 1200w/1500w? Hva om jeg går for 1x GTX590? Så ønsker jeg selvsagt ingen flaskehalser. Blir foreløpig CPU/RAM litt treige i forhold til det nye grafikk-oppsettet? Isåfall hvilken ny CPU og/eller RAM burde jeg gått for? (Har egentlig ikke holdt meg oppdatert på hardware fronten det siste året, hehe). Har satt budsjett på maks 15 000 Kr. Hilsen, Scud.nor (bumpet tråden ettersom spesifikasjoner nå har blitt sluppet ut for BF3) Endret 26. september 2011 av ScudNor Lenke til kommentar
QuickForceHD Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Tror du bør vente med å velge deler til de offisielle spesifikasjoene blir lagt ut Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Er det i hele tatt noen datamaskiner i dag, som klarer å kjøre BF3 på ultra high settings w/e med en akseptabelt fps(?). Tviler. Lenke til kommentar
ScudNor Skrevet 26. september 2011 Forfatter Del Skrevet 26. september 2011 Bump from the dephts BF3 RECOMMENDED PC SYSTEM REQUIREMENTS OS: Windows 7 64-bit CPU: Quadcore CPU RAM: 4GB Hard Drive: 20GB Video: DirectX compatible card with 1024MB RAM (NVIDIA GEFORCE GTX 560 or ATI RADEON 6950) Keyboard and Mouse DVD ROM Drive Hjelper dette? Lenke til kommentar
Destro Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Bump from the dephts BF3 RECOMMENDED PC SYSTEM REQUIREMENTS OS: Windows 7 64-bit CPU: Quadcore CPU RAM: 4GB Hard Drive: 20GB Video: DirectX compatible card with 1024MB RAM (NVIDIA GEFORCE GTX 560 or ATI RADEON 6950) Keyboard and Mouse DVD ROM Drive Hjelper dette? Etter det jeg har fått med meg så er dette oppsetet for high grafikk opløsning. max grafikk er vel sagt at det ikke er hw som klarer per dags dato. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Du møter recommended specs, så det "beste" du kan gjøre er å oppgradere skjermkortløsningen. Det ingen vet er hvor mye spillet kan ta av ressurser om du ønsker, spillet vil dog kjøre på langt svakere maskinvare enn det du har nå og du vil ikke få problemer med å kjøre spillet på noe som helst vis. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 2x580 /1x 580 FTW edition + vannkjøling =) Lenke til kommentar
ScudNor Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Jaja, så lenge jeg kan kjøre spillet på rimelig bra settings med fin fps så er jeg fornøyd Dersom jeg går for 2xGTX580 eller 1x590, er det behov for sterkere strømforsyning? 1200w? 1500w? Og er det behov for ny CPU eller mer RAM for å unngå flaskehalser i forhold til denne grafikkøsningen? Endret 27. september 2011 av ScudNor Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Du har allerede god hardware Prøv BF3 Beta på maskinen du har i dag før du begynner å oppgradere noe som helst. PS! Nvidia (og AMD) la ut nye drivere i går spesiallaget for BF3 som øker ytelsen med opptil 38%. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå