Andre88no Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) Hei Var på vorspiel for ett par uker siden og da var det en som greide å velte ett glass rødvin over min HTC Desire HD. Dagene etter slet den veldig med å finne simkortet, men så funnket det en ukes tid. Men no får jeg den ikke til å finne det lengre, er mobilen søppel eller går det muligens ann å bytte ut simkortleseren selv? Bruker ikke peng på å sende den inn til reperasjon, da går den heller i bosset Endret 11. august 2011 av Andre88no Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Vel, kan være verdt forsøket før du kaster den -> Skyll hele mobilen sikkelig godt i rent vann (gjerne destillert, men fra springen bør være godt nok), deretter la den få tørke helt før du skrur den på. du kan trygt legge den i stekovnet på ~100grader i noen timer for raskere tørk Lenke til kommentar
Andre88no Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Vel, kan være verdt forsøket før du kaster den -> Skyll hele mobilen sikkelig godt i rent vann (gjerne destillert, men fra springen bør være godt nok), deretter la den få tørke helt før du skrur den på. du kan trygt legge den i stekovnet på ~100grader i noen timer for raskere tørk serriøst ? tror du det er noen rester som ligger inni der og ødelegger ellerr hva? takk for tipset foresten Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Vel, kan være verdt forsøket før du kaster den -> Skyll hele mobilen sikkelig godt i rent vann (gjerne destillert, men fra springen bør være godt nok), deretter la den få tørke helt før du skrur den på. du kan trygt legge den i stekovnet på ~100grader i noen timer for raskere tørk serriøst ? tror du det er noen rester som ligger inni der og ødelegger ellerr hva? takk for tipset foresten Vel, det har reddet en del mobiler som har falt i saltvann, da det er saltet som ødelegger. vet ikke helt med rødvin, men er vel verd forsøket om du ikke får noen andre tips Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 100 grader var litt voldsomt. 50-60 grader holder. Problemet med å ha for høy temperatur er det finnes enkelte deler i en telefon som smelter og blir deformert ved for høy temperatur. Pakninger, membraner og div skumgummi tåler ikke for høye temperaturer. Lenke til kommentar
Andre88no Skrevet 13. august 2011 Forfatter Del Skrevet 13. august 2011 vasket mobilen i springen imorges og la den ute i solen i 4 timer. Det gjorde visst jobben, no ser alt ut til å funke fint. Får bare se om det varer Helt utrolig hva HTC Desire HDen min har tålt, gått i bakken flere ganger enn noen andre mobiler jeg har hatt, druknet i vin og blitt skyldt i vasken All skryt til HTC! 1 Lenke til kommentar
Nakmus Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Kjempe bra! Godt å høre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå