Gå til innhold

Druknet mobilen i vin, no lseser den ikke simkortet

Anbefalte innlegg

Hei

Var på vorspiel for ett par uker siden og da var det en som greide å velte ett glass rødvin over min HTC Desire HD. Dagene etter slet den veldig med å finne simkortet, men så funnket det en ukes tid. Men no får jeg den ikke til å finne det lengre, er mobilen søppel eller går det muligens ann å bytte ut simkortleseren selv? Bruker ikke peng på å sende den inn til reperasjon, da går den heller i bosset :p

Endret av Andre88no
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, kan være verdt forsøket før du kaster den -> Skyll hele mobilen sikkelig godt i rent vann (gjerne destillert, men fra springen bør være godt nok), deretter la den få tørke helt før du skrur den på. du kan trygt legge den i stekovnet på ~100grader i noen timer for raskere tørk

Lenke til kommentar

Vel, kan være verdt forsøket før du kaster den -> Skyll hele mobilen sikkelig godt i rent vann (gjerne destillert, men fra springen bør være godt nok), deretter la den få tørke helt før du skrur den på. du kan trygt legge den i stekovnet på ~100grader i noen timer for raskere tørk

serriøst ? :p tror du det er noen rester som ligger inni der og ødelegger ellerr hva? takk for tipset foresten ;)

Lenke til kommentar

serriøst ? :p tror du det er noen rester som ligger inni der og ødelegger ellerr hva? takk for tipset foresten ;)

Vel, det har reddet en del mobiler som har falt i saltvann, da det er saltet som ødelegger. vet ikke helt med rødvin, men er vel verd forsøket om du ikke får noen andre tips :p

Lenke til kommentar

100 grader var litt voldsomt. 50-60 grader holder. Problemet med å ha for høy temperatur er det finnes enkelte deler i en telefon som smelter og blir deformert ved for høy temperatur. Pakninger, membraner og div skumgummi tåler ikke for høye temperaturer.

Lenke til kommentar

vasket mobilen i springen imorges og la den ute i solen i 4 timer. Det gjorde visst jobben, no ser alt ut til å funke fint. Får bare se om det varer :D Helt utrolig hva HTC Desire HDen min har tålt, gått i bakken flere ganger enn noen andre mobiler jeg har hatt, druknet i vin og blitt skyldt i vasken :p All skryt til HTC!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...