Gå til innhold

13,3" studentpc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har nevnt at R830-13D ikkje har den beste skjermen. Kva betydning har det i praksis i forhold til forskjellige bruksområder? Vil ein PC med betre skjerm måtte gå ned på ytelsen?

Det er litt låg oppløysing kanskje.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Nei, ikke nødvendigvis. I dag er det slik at produsentene ofte tyr til billige paneler på modellene sine fordi det er veldig vanskelig å finne ut om en skjerm er god eller ei uten å ha lest en anmeldelse av produktet. De satser rett og slett på at forbrukeren ut i fra de få opplysningene som er oppgitt i en salgsbrosjyre, innstiller seg på at kvaliteten "sikkert" er god nok.

Nå er det ikke slik at billige skjermer er horrible å jobbe med. De fungerer helt greit til hverdagsbruk. En god skjerm vil imidlertid kunne gi et mye livligere bilde, og dette merker man ekstra godt når man ser en film eller lignende. Da oppdager man at sortnivå, farger og innsynsvinkler har en del å si. Såvidt det er meg bekjent er det nesten kun Lenovo X220 som kan stille med knallskjerm i klassen for ultraportable. MacBook Air gjør det i tillegg også ganske bra.

Beveger man seg litt oppover i størrelse finner man enda flere: MacBook Pro 13, Multicom Compal PBL21 (15") og Dell XPS 15 (etter å ha valgt 1080p skjerm) har alle brilliante skjermer. Jeg har personlig planer om å skaffe meg sistnevnte med mindre det kommer ut noe spennende nytt i løpet av august / september. :)

Lenke til kommentar

Verken av de modellene er gode. Dell har en dårlig prosessor fra AMD, og HP har i tillegg til alle problemene sine generelt en 2kg tung maskin med relativt dårlig batteritid og kun 2GB minne.

Toshiba Satellite R830 er den beste maskinen til ditt bruk. Stol på meg når jeg sier at den er verdt de få ekstra pengene fra de billigste modellene. :)

Det er nok sikkert en bra maskin, men 5000 er absolutt max det jeg har å bruke, siden jeg er student så har jeg ikke mulighet til å legge i mer penger dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...