Gå til innhold

Hvilken smarttelefon til kona?

enden

Anbefalte innlegg

Kona trenger sårt en oppgradering fra en gammel S40 Nokia. Hun har veldig beskjedne krav, men er mer opptatt av utseende og respons. Kravet er en telefon "med sånn glass man kan ta på foran som kan brukes til internett og Facebook" (gjengitt fra hukommelse).

Vi er ikke helt kommet over valg av plattform enda, så det er fremdeles åpent mellom Nokia N8, iPhone eller Android. N8 kjenner jeg ikke, men regner med at den er bankers grei for en som alltid har hatt Nokia. iPhone er iPhone på godt og vondt og Android er morsomt.

Kravene hennes er en telefon som ikke er for stor. Den siste generasjonen Android-telefoner blir for store for lommer, vesker og hånda visstnok. Jeg har en Desire, og det er ca maks fysisk størrelse.

Hun vet også hvordan telefonen min fungerer i respons, så en billig drittandroid med helt elendige specs er ikke noe kupp.

Kamera må være bra, men for en som kommer fra en tre år gammel Nokia burde det meste i dag være bra, så jeg tror ikke N8-kvalitet er et must.

Personlig er jeg veldig glad i Sense UI, men det er ikke noe krav.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter mitt vett er det håpløst at Nokia fortsatt har sitt eget OS. Jeg liker det ikke, det er rotete og lite brukervennlig.

Jeg ville utelukket nokia.

iPhone 4 ser bra ut, er lett å bruke, lett og lære, og rask. Bra valg for en som er opptatt av utseende og respons.

HTC Sensation ser bra ut, og er meget rask. En av de to beste telefonene på markedet i dag, deler førsteplass med Galaxy S2. Den også ser bra ut, men er for stor om Desire er for stor. Sensation er ikke veldig mye større, og veldig god.

Dersom hun kan leve med en større telefon, er kanskje en hvit Galaxy S2 et bedre valg. Fantastisk skjerm, kraftig, og veldig godt design.

Det du sier om N8-kvalitet er bullshit. Du trenger ikke mange megapixler med mindre du skal tapetsere veggen din hjemme med bildene du tar. 5 Mp er mer enn bra nok (f.eks Desire), og 8 som du får på S2 og Sensation er "bedre".

8mp er nok. Dette kommer fra en fotograf. Ikke en bedreviter.

Sier det igjen, skal du tapetsere en vegg hjemme med bildene eller photoshoppe små detaljer er flere megapixler en fordel. De fleste skal ikke det, og skal du det kjøper du skikkelig kamera.

Designvinner delt 1. plass: Galaxy S2. Kraftig, meget bra skjerm, og fin. Litt for stor.

Designvinner delt 1. plass: HTC Sensation. Kraftig, bra skjerm, og fin. Sannsynligvis fin størrelse.

Konklusjon:

Jeg ville gått for Sensation om størrelsen er viktig. Den oppfyller alle kravene til kona di, utenom det med kameraet. Som sagt trenger du ikke bedre kamera enn du får på Sensation/ S2.

- Bjørn Kristian

Lenke til kommentar

Erfaringsmessig ville jeg faktisk ikke valgt Nokia N8. Jeg syntes den lagger/er for lite responsiv. iPhone 4 er jo ganske ok sånn sett, men har såklart noen begrensninger i form av kravene til Apple. Android er jeg ikke så godt kjent med, så det skal jeg ikke uttale meg om. Jeg tror alle dagens mobil-kameraer er gode nok ifht S40, som du sier. Jeg ville derfor se om man finner en Android-basert telefon som kona liker, eller en iPhone.

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Ingen har sagt at megapiksler er viktig :) N8 har jo fått mye skryt for kameraet, og jeg mener at jeg til og med leste at Nokia markedsfører med større brikke og ikke bare oppløsningen. Det vil i så fall være den første gangen et konsumentproduket faktisk har riktig fokus :p

Ellers trodde jeg Sensation var ganske stor. Tittet litt på Desire S i stedet, men får se på Sensation også :)

Endret av enden
Lenke til kommentar

Om hastighet, smooth opplevelse, MEGET bra på kamera og video / videoopptak, lett telefon, meget bra skjerm, masse minne og masse RAM og i å ha den beste surfeopplevelsen på en smartmobil, så er kun Samsung Galaxy S II valget.

Noen kan synes at den er litt stor, men til å ha en skjerm på 4.3 tommer, så er ikke telefonen noe særlig stor.

Om bra kamera er viktig for deg, så er ikke HTC Sensation noe bra valg siden kvaliteten der er dårlig.

Og om minst mulig lagg er viktig, så er også HTC Sensation et dårlig valg på grunn av at telefonen lagger i det meste på grunn av Sense 3.0 skallet. Og ikke nok med det, men nettleseren i Sensation blir grisebanket av nettleseren i Galaxy S II, siden nettleseren i Galaxy S II er GPU akslerert.

Er mange ting som er mye bedre på Galaxy S II over HTC Sensation og mange andre telefoner. Det eneste minuset den har er vel kanskje at den er laget av plast. Men dette er snakk om plast som er av meget høy kvalitet. Er jo bare å sjekke

, så kan du selv se hvor solid plasten er på telefonen.

Hvorfor gjøre telefonen mye større og tyngere bare fordi en telefon må være i alluminium?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Galaxy S II er tilhører gruppen jeg innledningsvis forklarte at var designmessig diskvalifisert. Da hjeler det ikke at den er god.

Og plastikk mot aluminium - er du morsom eller? Jeg tar gladelig vekta for å slippe å være redd for at jeg skal brekke telefonen. Det er tross alt ikke snakk om noen enorm reell økning selv om det kanskje er betydelig i prosent.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Galaxy S II er tilhører gruppen jeg innledningsvis forklarte at var designmessig diskvalifisert. Da hjeler det ikke at den er god.

Og plastikk mot aluminium - er du morsom eller? Jeg tar gladelig vekta for å slippe å være redd for at jeg skal brekke telefonen. Det er tross alt ikke snakk om noen enorm reell økning selv om det kanskje er betydelig i prosent.

Om du klarer å brekke en Galaxy S II, så tror jeg du ikke har vært uheldig, for da har du næmlig brutalt voldtatt telefonen.

Og jeg har også en Sony Ericsson XPERIA X1 som er ut av alluminium / stål, og selv til å være en 3 tommers skjerm på den med fysiskt tastatur, så veier telefonen 160 gram. Og jeg kan si med sikkerhet at du kjenner definitivt forskjellen på vekta i fra den til en mobil som veier 116 gram spesielt om du har den i bukselummen, eller om du går mye rundt om kring med telefonen i lommen.

Jeg har selv en bukse med småe lommer, og har ingen problem med å få min Galaxy S II ned i disse lommene.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Ok. Nå kan du gi deg. Han vil ikke ha S2, da kan vi slutte å snakke om S2. Dvs ikke krangle om, og i hvert fall ikke argumentere for S2.

Slutt og tull. Jeg ga han en anbefalning på de punktene jeg ga over på OM dette var viktig for han og at Galaxy S II da ville ha vært et bra valg om disse punktene er viktig. Det var alt.

Om de punktene ikke er viktige for han, så er det jo greit å kunne si at dem ikke er viktige og at den telefonen ikke er noe han trenger.

Også sa jeg også at man må voldta en Galaxy S II brutalt for å kunne knekke den. Og dette argumentet med at telefonene kan knekke med at dem er så tynn osv er bare tull.

Så var derfor jeg svarte han tilbake.

Men alikavel, så er det ingenting galt med å gi noen anbefalninger på en telefon.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Han sa fra begynnelsen at S2 var uaktuelt pga design og størrelse. Da hjelper det ikke å anbefale den.

Dette var noe han sa ETTER min post om Galaxy S II. Min andre post var en forklaring på dette med at man må brutalt voldta en Galaxy S II for å kunne knekke den. Og dette var ingen diskusjon på om han vil ha den eller ikke. Jeg bare poengterte fakta om noe enden sa.

EDIT: Og du snakket faktisk om Sensation som er enda tyngere og enda større enn Galaxy S II lengere opp, så du skal ikke snakke så alt for høyt da.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Kona trenger sårt en oppgradering fra en gammel S40 Nokia. Hun har veldig beskjedne krav, men er mer opptatt av utseende og respons. Kravet er en telefon "med sånn glass man kan ta på foran som kan brukes til internett og Facebook" (gjengitt fra hukommelse).

Da høres det ut som at iPhone faktisk er et bra valg.

Enkel smarttelefon, fungerer bra til din kones krav, god batteri tid for en smarttelefon, solid, lite dilldall.

Lenke til kommentar

*snip*

Ok. Lev i hvilken tro du bare vil. Når jeg tenker meg om, så bryr jeg meg egentlig ikke.

TS:

Jeg ville gått i butikken og sett litt med kona di på Sensation, Desire S, iPhone 4, kanskje Incredible S, og sett litt på størrelser, hva hun synes er behagelig å gå med, tyngde, og ikke minst design. Prøv å lese litt tester, og finne de negative sidene med de telefonene dere kunne tenke dere. Så sorterer dere bort de telefonene me de verste "negativene".

Lenke til kommentar

*snip*

Ok. Lev i hvilken tro du bare vil. Når jeg tenker meg om, så bryr jeg meg egentlig ikke.

TS:

Jeg ville gått i butikken og sett litt med kona di på Sensation, Desire S, iPhone 4, kanskje Incredible S, og sett litt på størrelser, hva hun synes er behagelig å gå med, tyngde, og ikke minst design. Prøv å lese litt tester, og finne de negative sidene med de telefonene dere kunne tenke dere. Så sorterer dere bort de telefonene me de verste "negativene".

Nei du bryr deg ikke nei, men at du fortsatt kan nevne Sensation selv etter du sa at jeg skulle holde kjeft om Galaxy S II sier meg jo litt da.

Om du nevner Sensation, så kan man like så greit bare nevne Galaxy S II også.

Men jeg vil uansett satse på HTC Desire S i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Det er nok Desire S det ligger an til ja. Den er kraftig nok, liten nok, billig nok og all over akseptabel. Ingen toppmodell, men treffer bra innenfor alle kriterier. Så får vi heller kjøpe den på Elkjøp og levere tilbake om den ikke skulle falle i smak :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...