Gå til innhold

Hvor skal basskassen stå?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har kjøpt meg nytt 2.1 høyttalersett til min PC, men er usikker på hvor i rommet jeg skal plassere bassen.

Jeg leste på en nettside at den helst skal stå i front, men for å få plass til den der må jeg demontere deler av skrivepulten. En kompis av meg mente derimot at det ikke hadde noe å si hvor den sto i forhold til meg.

Håper noen her inne kan klare opp i spørsmålet.

(Forøvrig, er den nødt til å stå på golvet, eller kan den stå oppå noe (hylle)?)

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å gi noe klart svar på dette siden bassen vil gi forskjellig respons alt etter hvordan rommet er. Som regel bryr man seg ikke så mye om en slik liten sub så den settes ofte der det er plass til den, men som en generell regel er et hjørne best. Vil du virkelig finne den ideelle plasseringen kan du sette subben akkurat der du sitter (gjerne i øre-høyde) og deretter krabbe litt rundt om kring. Der du hører bassen høyest vil være den beste plasseringen ;)

Lenke til kommentar

Hva skjedde egentlig med det fantastiske Logitech Z-2300? Har det endelig kommet et like bra/bedre 2.1 sett i denne Corsair SP2500??

Skjønner ikke hvorfor Logitech sluttet å produsere Z-2300? Noen som veit.

Har fortsatt Z-2300 basskassen og en høyttaler andre er defekt.

Hvordan er Corsair SP2500? Er det bra ? Vurderer tilbudet til komplett.no på Harman Kardon Soundsticks II, men tror det er for pinglete.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=304887

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva skjedde egentlig med det fantastiske Logitech Z-2300? Har det endelig kommet et like bra/bedre 2.1 sett i denne Corsair SP2500??

Skjønner ikke hvorfor Logitech sluttet å produsere Z-2300? Noen som veit.

Har fortsatt Z-2300 basskassen og en høyttaler andre er defekt.

Hvordan er Corsair SP2500? Er det bra ? Vurderer tilbudet til komplett.no på Harman Kardon Soundsticks II, men tror det er for pinglete.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=304887

Z-2300 er blitt erstattet med et billigere sett, som i følge noen ikke lyder så alt for annerledes, men som inneholder billigere komponenter og tynnere kasse. Istedenfor et no-compromise system, er det nå et tjene-penger-system.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...