sophieostli Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Har nå funnet ut at jeg skal skaffe meg et nytt objektiv. Hadde først planer om å spare til en lyssterk vidvinkel, men ønsker først å skaffe meg et ok objektiv jeg kan ha til hverdagsbruk. Til vanlig nå bruker jeg et rundt 15 år gammelt sigma-objektiv (28-80mm f/3,5-5,6) jeg arvet av min bestefar. Dette er ikke et av de skarpeste, i tillegg til at jeg ønsker litt mer vidvinkel og lysstyrke. Har da sett på blant annet dette, og lurer på om noen har noen erfaringer eller tips å komme med Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro OS HSM for Canon Eneste jeg ønsker er at det skal være noenlunde samme brennvidde som objektivet nevnt ovenfor (trenger ikke noe særlig mer enn 70 eller 80 mm i brennvidde da jeg også har 55-250mm). I tillegg er lysstyrken, IS og macro et pluss. Tar kun bilder for hobbybruk, så trenger ikke noe kjempeproft, og ser for meg at budsjettet mitt blir rundt 3000. Har forresten canon Lenke til kommentar
AndreasWB Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Jeg kjøpte selv dette objektivet i sommer og er veldig fornøyd. Det er litt soft på 70mm og blender f/4, men hvis man blender ned til f/5.6 så er det også skarpt på 70mm. Med de kriteriene du listet opp (ca samme kriterer som jeg hadde da jeg kjøpte dette), så er det vel ikke så mange andre alternativer. Canon EF-S 15-85mm er jo veldig bra, men en god del dyrere. Kan du klare deg med en maksimal brennvidde på 50mm, så ser jeg mange her anbefaler Tamron 17-50 f/2.8 (versjonen uten VR). Den ligger vel også på rundt 3000. Lenke til kommentar
sophieostli Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 takk, var vel et slikt svar jeg håpet på om dette objektivet er bra i forhold til prisen går jeg nok for det! er jo ikke for proft bruk, derfor jeg prøver å holde meg på en ok pris! Lenke til kommentar
sophieostli Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Fotovideo hadde 10% i studentrabatt, så da slo jeg til på nevnte objektiv! Er meget fornøyd! Absolutt å anbefale til andre som har planer om å kjøpe nytt objektiv med noenlunde samme brennvidde og blender som dette uten å betale skyhøye summer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå