Dufen Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) Heisann. Jeg har de 3 siste årene undergått omskolering/arbeidsavklaring og har da fått utbetalt stønad fra NAV på 100% av lønn første året og 66% de to siste årene. Nå er jeg ferdig med omskoleringen og skal søke jobb. Det i seg selv er ikke noe problem, jeg har gode kontakter og har ingen problemer med å få midlertidig jobb MEN!!! NAV gir meg ikke dagpenger på grunnlag av at jeg har vært ytt stønad fra NAV og dette ikke regnes som inntekt av NAV. Ligningen min sier noe annet, der regnes det jeg har fått som inntekt og det er skattet av men det er under posten for stønader. Stemmer dette eller har jeg bare snakket med en konsulent som ikke er ordentlig oppdatert på systemet? edit: ser her at det skal være ■Har fått utbetalt arbeidsinntekt . Faller mine utbetalte stønader utenfor den definisjonen kanskje? Endret 11. august 2011 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 De faller dessverre utenom. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Gratulerer, i motsetning til folk flest har du fått kastet masse penger etter deg for å ta utdannelse. Du kan jo kanskje prøve å være fornøyd med å sitte igjen uten 300 tusen i studielån slik som vanlige folk, og ikke bare være på konstant jakt etter måter å få samfunnet til å dekke ditt livsopphold. Hva med deltidsjobb, "ta det man kan få" osv, slik som alle andre må gjøre? Lenke til kommentar
abadotcom Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Heldigvis har NAV ca 14000 registrerte ledige stillinger for tiden. Dagpenger skulle dermed være unødig, for enhver. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 Gratulerer, i motsetning til folk flest har du fått kastet masse penger etter deg for å ta utdannelse. Du kan jo kanskje prøve å være fornøyd med å sitte igjen uten 300 tusen i studielån slik som vanlige folk, og ikke bare være på konstant jakt etter måter å få samfunnet til å dekke ditt livsopphold. Hva med deltidsjobb, "ta det man kan få" osv, slik som alle andre må gjøre? Gratulerer, du er uten evne til å forstå at 66% av tidligere inntekt gir en del økonomiske utfordringer... Jeg er mer enn villig til å "ta det man får", det er det at ytelser fra NAV ikke gir pensjonspoeng eller som tråden omhandler, dagpenger. Det er ikke bare fryd å gammen å måtte gå skole når man er vant til å jobbe og samtidig miste en del inntekt... Det går an å tenke mer nyansert når man poster svar til en tråd... Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Selvfølgelig er det ikke artig å klare seg på 66% av det man er vant til. Men realiteten er at folk flest i dette landet må klare seg på langt mindre enn dette under utdannelsen sin. Folk flest må klare seg på studielån og deltidsjobb/sommerjobb. Nøyaktig hva er det som er så utrolig spesielt med deg som gjør at du TRENGER noe mer enn vanlige folk? Det er ingen RETT å få lov til å bo over evne, forbruke over evne osv. Jeg blir rett og slett dårlig av denne blodrøde kravmentaliteten hele tiden. Brett opp armene og jobb for pengene, slik som alle andre må. Fra en som har klart å finansiere studiene selv så får du ingen ting mer enn verdens minste fiolin for dette "problemet". Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 (endret) Da kan du først prøve å jobbe i ti år å bygge opp et visst forhold til økonomi samt omstilling til skole og SÅ kan du komme med en ny rant... Jeg sier ikke at jeg TRENGER dagpenger, jeg er ikke så økonomisk skakkjørt. Men om jeg har mulighet for å få det, så tar jeg den muligheten mens jeg søker jobb... Det moralske aspektet kan man ta i andre omganger... edit: vil legge til at de som klarer seg på sommerjobb/deltid i tillegg til studielån som regel ikke har barn eller gjeld fra før av som skal betjenes mens skolering pågår... Endret 11. august 2011 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå