Gå til innhold

Knirkete stive analoger

Gitarhm

Anbefalte innlegg

Hei! Vet ikke om noen andre har/har hatt dette problemet, men jeg har det nå. Den ene kontrollen min sine analoger er veldig knirkete å stive. Hvis jeg slipper analogen mens den peker oppover så blir den der liksom. Er det en måte å gjøre den glattere? Tenkte å smøre den med noe, men aner ikke hva. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IMG_8164_1165017964-000.jpg

..hvis du ikke kan levere den tilbake til butikken -- fem stjerneskruer på baksiden av paden. En i hvert hjørne, og en i midten. Rykk alle sammen løse først, og så skru dem opp en etter en.

Da skal du ha noe slikt som på bildet. Under det hvite krysset står det en pinne ned i to pot-meter (x og y aksen). Tommel-tingen står oppå den pinnen. Hvis du ser under kanten på print-kortet så ser du to blanke bokser med mest sannsynlig en oransje eller rød runde i. Legg en bitteliten dråpe ned i hver av dem (ikke sløs, blir bare klin - sikt på plastikk-runden, skal veldig lite til). For å være sikker kan du jo snu paden før du sprayer eller pipler, så det ikke renner opp i plastikken og knappene.

Hvis motorene på sidene detter ut (dual shock tingen :D), bare legg dem tilbake. Vent i noen minutter, skru på dekselet igjen (se opp for usb-kontakten). Husk å legge dekselet ned, trykk litt frem og tilbake. Skru hver skrue lett til. Og så skru hardt til tilslutt.

Vips - varer noen år til.

Anbefaler ikke å skru løs print-kortet, fordi kabler spretter løs, knapper detter ut, osv. Så hvis du ikke er komfortabel med knøttsmå skruer, triks for å få ting på plass igjen, osv, så stopp med bakdekselet. Du kommer ikke egentlig noe bedre til uansett, siden pot-meter boksen er lukket. Men du kommer ihvertfall bedre til enn om du prøvde å spraye ned på kanten av tommelstikka.. det hjelper ikke i det hele tatt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...