N o r e n g Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Det hjelper vel med flere kjerner når man kjører sli , mulig Arni arresterer meg nå . Nå kan du leke deg litt med overklokking , klokka min coreI7 fra 3ghz til 4.2 ghz Fra to til fire kjerner ser du ikke store forskjellen. Saken her er at Sandy Bridge-arkitekturen er så ekstremt mye raskere enn Core 2-arkitekturen til spilling. Kan nevne at jeg også har et 560 ti (2GB Phantom). Kjører med en AMD 1090T (Hexacore) (H60 kjøler.. nei, den bråker ikke) , 8GB Corsair XMS3 minne. 1920x1200. Alt på max, ingen lag. 4v4 SC2 på extreme null stress. Trenger jeg mer juice senere er det jo mye å hente fra cpu og skjermkort som har en bedre kjøler enn gjennomsnitt H60 kjøleren holder 40 grader ved load. Setter pris på at AMD holder på sockets lengre, billigere i lengden + lettere å oppgradere. Hva skal jeg med høye benchmark scores så lenge jeg kan spille alt på max. Grunnen til at AMD ikke har byttet sockets på fem år har mer å gjøre med at de ikke har byttet arkitektur. Jeg vil tro at AM3+ blir den siste "bakoverkompatible" sokkelen. Det var planlagt at AMD skulle bytte til FM2-sokkelen med Bulldozer Enhanced, dette har blitt lagt på is foreløpig virker det som, men jeg tviler likevel sterkt på at vi vil se en "AM4"-sokkel som er bakoverkompatibel med AM3+hovedkort. Mye av grunnen til at jeg tror dette er fordi 940 pinner er veldig lite i dag. Intel bytter sokkel ofte fordi de bytter arkitektur ofte og fordi de har såpass mye bedre ytelse uansett. Ny sokkel kommer mest sannsnylig fordi det er billigere å produsere for OEMs, og vi som bygger PC er helt klart i mindretall. Hvor mange er det som åpner opp PCen sin og bytter prosessor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå