Gå til innhold

[Løst] elendig ytelse med GTX 560TI i SLI

firberblad

Anbefalte innlegg

Heisann.

Fikk mitt andre Asus GTX 560TI kort i dag. Satt det i og aktiverte SLI. Bruker siste driveren fra Nvidia. I noen benchmarker som Vantage, og unix heaven fikk jeg mellom 50-70% økning. Men, i spill registrerer jeg ingen økning i det hele tatt. går faktisk ned i fra tester som jeg foretok i går med bare et kort.

Har ikke gjort noen andre endringer enn å aktivere SLI.

Noen som har noen logisk forklaring? Skulle jo tro at det var mulig å spore en økning i spill siden benchmarkene gav et positivt resultat.

Har en E6850 @ 3.4 og er klar over at det er en flaskehals. Men, noen endringer i ytelse på spill burde det være.

All hjelp tas i mot med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har testet følgende:

Dawn of war 2

Arma 2

Shogun (gikk fra 35 fps til 42..nokså minimalt)

Testet The witcher 2, og med unntak av ubersamlping og motion blur så har jeg alt på aktivert. Det flyter glimrende. Noe det ikke gjorde med bare et kort.

Testet Vantage igjen, og får 14.700 på extreme setting. Fikk vel 15600 i går med et kort på performance så det ser da ut til at begge kortene "jobber".

Men det er godt mulig du har rett Audun med tanke på støtte for SLI.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Prosessoren din er for treg. Altfor treg. Den var for treg med et GTX 560 Ti tilogmed, derfor får du ingen økning.

Kanskje du klarer å få bedre ytelse i Aliens vs Predator eller Metro 2033, men ellers hadde du vært langt bedre tjent med å oppgradere til en i5-2500k.

Er i ferd med å innse det du påpeker her, og har satt opp en liten handleliste som jeg håper vil funke bra. Eneste jeg er usikker på er rammen.

HK: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=633060

CPU: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619272

RAM: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=517904

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Om du kun skal spille er en i5-2500k like god, forskjellen på disse to er hyperthreading og 2MB Cache, ingen av delene gir noe særlig bedre ytelse og få spill har nytte av mer enn fire kjerner/prosessortråder. I 3D-modellering og videoredigering kan du kanskje se 20% bedre ytelse, men det er ikke akkurat noe å hoppe i taket for det heller.

RAM var fint det, men du kan jo bytte til 2x 4GB moduler, så sparer du penger og får plass til 8GB ekstra senere om ønskelig.

Lenke til kommentar

Om du kun skal spille er en i5-2500k like god, forskjellen på disse to er hyperthreading og 2MB Cache, ingen av delene gir noe særlig bedre ytelse og få spill har nytte av mer enn fire kjerner/prosessortråder. I 3D-modellering og videoredigering kan du kanskje se 20% bedre ytelse, men det er ikke akkurat noe å hoppe i taket for det heller.

RAM var fint det, men du kan jo bytte til 2x 4GB moduler, så sparer du penger og får plass til 8GB ekstra senere om ønskelig.

Bruker kun pc til spill og noe fotoredigering.

Jeg ønsker å ha litt plass mellom skjermkortene. Vil dette HK gi det, eller vil kortene være klint opp til hverandre? Bruker to Asus GTX 560TI.

Har også sett litt på denne pakken. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622989

Kan det være noe?

Lenke til kommentar

En grei liste på ytelse forskjeller ved singel vs sli/cf i noen spill/bench

battle-of-the-gpus http://tbreak.com/tech/2011/06/amd-vs-nvidia-2nd-gen-directx-11-battle-of-the-gpus/

Så hovedkortet ditt er sli sertifisert og du bruker stor nok strømforsyning og du bruker sli bro.

Det kan være at du har en (dritt) pci-e spor 2 som kunn har 4x hastighet

da vil vel begge korta kun få 4x hastighet, da sli tilpasses laveste sporhastighet,i belive

Endret av mago
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Den eneste forklaringen er at du har en altfor svak prosessor. En E6850 på 3.4 GHz er i en flaskehals et GTX 560 Ti, når du legger på to og får null forbedring er det rett og slett fordi prosessoren er for treg til å forsyne nok informasjon for kortene å jobbe med.

Og dermed var det nye systemt i hus. Ble en I7, 8gb ram og et sabertooth HK fra Asus. Forskjellen er mildt sagt stooor.

Har ikke fått testa så mye enda, men registrerer at ytelsen er veldig bra på det jeg har testet av spill. Enda bedre er at det er dønn stabilt så langt.

Eneste minuset er at pumpa på Corsair H60 kjøleren høres ut som en sliten IDE HDD. Ser at flere har meldt om det samme så jeg vurderer en reklamasjon der med tid og stunder.

Sammenlignet med de benchmarkene jeg kjørte sist så økte Dawn of war fra noen og 40 FPS til 90 FPS på samme instillinger. Shogun 2 endte nå på nærmere 70 kontra 30-40.

Kan ikke klage på det.

Lenke til kommentar

Eneste minuset er at pumpa på Corsair H60 kjøleren høres ut som en sliten IDE HDD. Ser at flere har meldt om det samme så jeg vurderer en reklamasjon der med tid og stunder.

Da må det være noe riv ruskende galt ja , jeg har H70 , og det er totalt lydløst (ikke radiator viftene da , selv om de bråker minimalt de også med laveste hastighet)

Lenke til kommentar

^

Høres ut som kulelagret i viftene er ødelagt.

Hmm, mulig du har rett der. Jeg ser på corsair sitt forum at dette er et velkjent problem med kjøleren. Men, jeg skal la systemet gå seg til noen dager før jeg eventuelt tar kontakt med komplett. Er ikke akkurat så gira på å bruke stock kjøler i 2 uker. Så vi får se.

Men, jeg har jo funnet ut at det var min gamle E6850 og tilhørende som var problemet.

Med det nye systemet så har ytelsen gått rett til værs.

Lenke til kommentar

Kan nevne at jeg også har et 560 ti (2GB Phantom).

Kjører med en AMD 1090T (Hexacore) (H60 kjøler.. nei, den bråker ikke) , 8GB Corsair XMS3 minne.

1920x1200. Alt på max, ingen lag. 4v4 SC2 på extreme null stress.

Trenger jeg mer juice senere er det jo mye å hente fra cpu og skjermkort som har en bedre kjøler enn gjennomsnitt :)

H60 kjøleren holder 40 grader ved load.

Setter pris på at AMD holder på sockets lengre, billigere i lengden + lettere å oppgradere. Hva skal jeg med høye benchmark scores så lenge jeg kan spille alt på max.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...