steff1232145 Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Hei Jeg er mitt oppi clutch bytte på min gamle volvo og lurer på hvordan jeg tar av det hydrauliske systemet for clutchen når jeg skal ta ut cluchen og girkassa? bare hvor jeg får løsna det ;p Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 Slavesylindern som sitter festa i girkassa sitter med en segring. Hvis den sitter fast så kan du enten; - Ta en rørtang og prøve å vri den ut. Sitter ofte no jævlig. - Ta en wisegrip tang, klem rundt slangen som går inn på den, og skru ut nippelen som sitter inn på sylindern. 13 eller 14mm Lenke til kommentar
steff1232145 Skrevet 11. august 2011 Forfatter Del Skrevet 11. august 2011 aha, fikk av den låseringen men den satt fremdeles fast så droppa heller å ta den av og satte bare girkassa til siden ;D Lenke til kommentar
steff1232145 Skrevet 12. august 2011 Forfatter Del Skrevet 12. august 2011 Jeg har fått byttet clutch og alt er på plass. Men da jeg skulle "teste" clutchen sprutet det mye bremsevæske fra slavesylinderen, pedalen ble helt slapp etterpå. Og utløser armen flytter seg bare 1/3 av det den skal gjøre. Har jeg greid å øddelegge slavesylinderen? eller trenger den bare lufting? ;D Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 (endret) Hvor kom det væske fra da? Endret 12. august 2011 av Henrikenn Lenke til kommentar
steff1232145 Skrevet 12. august 2011 Forfatter Del Skrevet 12. august 2011 vanskelig å si men det kom fra slavesylinderen. Men nå virker det greit bare at jeg har fullt av luft i systemet. Hvordan er det jeg skal lufte systemet? (det er en luftenippel i slavesylinderen) Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Jepp. Fyll bremsevæske fult, pump trøkk på clutchen, hold pedalen inne og åpne nippelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå