Gå til innhold

ASRock Fatal1ty Z68 Professional Series Gen 3 Review

mago

Anbefalte innlegg

http://www.kitguru.net/components/motherboard/zardon/asrock-fatal1ty-z68-professional-series-gen-3-review/

digger PCi-e layouten, da dualslot gpu kort ikke beslaglegger pci-e spor(kunn gamle pci lanes som ikke brukes)har 2 capture kort + 1 encoding kort så eg trenger 5 pci-e lanes hvis eg vill kjøre sli/crossfire

denne layouten burde være standard på de fleste highend kort , og ikke eklusiv på Asrock, som har forstått hvordan det skal gjøres.

Når kommer dette for salg her til lands ? eg trenger det NÅ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er det gamle p67 kortet

Multicom har det nye 68z kortet for salg (i morrra//ubekrefta)

for 1913 kr http://www.multicom.no/Fatal1ty-Z68-Professional-Gen3-socket-1155--2-x-PCI-Express-30-x16-slots-ASRock/cat-p/c/p10608316

virker som Amentio skal melke det hotte/ferske produktet, og har prisa det til 2432 kr http://www.amentio.no/Mod-1155-ASROCK-Z68-Prof-GEN3-(Z68-ATX)-ASROCK/cat-p/c/p4151009.html

Eg tipper den nye 7000 serien til ATI PCIe 3,0 enabla

Såda er man vel ikke nødt til å plassere kortet klin opptil cpu kjøleren, da man kan benytte PCIe16x4 sporet (som har fått en dobling av båndbredda takket vere PCIe 3.0 og lvy prosessoren. Og yter nå tilsvarende 16x8 PCIe 2.0 båndbredde.

PCIe 3.0 korta er vel ikke fullt så avhengig av 2GB ram for å dra veldig høye oppløsninger/store textures, da kortet får hurtigere påfyll av data :rofl:

Lenke til kommentar

Eg tipper den nye 7000 serien til ATI PCIe 3,0 enabla

Såda er man vel ikke nødt til å plassere kortet klin opptil cpu kjøleren, da man kan benytte PCIe16x4 sporet (som har fått en dobling av båndbredda takket vere PCIe 3.0 og lvy prosessoren. Og yter nå tilsvarende 16x8 PCIe 2.0 båndbredde.

PCIe 3.0 korta er vel ikke fullt så avhengig av 2GB ram for å dra veldig høye oppløsninger/store textures, da kortet får hurtigere påfyll av data :rofl:

HD 6900 droppet PCIe 3.0 pga 40nm kontra 32nm, så PCIe 3.0 kan du regne med.

X4-sporet blir ikke PCIe 3.0 bare ved å slenge en Ivy Bridge inn, dette sporet får båndbredden sin fra chipsettet (Z68 her) og det vil fortsette å være 2.0 etter Ivy.

Båndbredde over PCIe 3.0 er kanskje høy, men det er latency inne i bildet, og PCIe-bussen er mer enn opptatt nok med andre data om man ikke skal begynne å bruke masse båndbredde og regnekraft på å sende flere teksturer frem og tilbake.

Lenke til kommentar

Asus maser om at PCIe 16x8 sporet han hemme/flaskehalse ytelsen

PCIe 2.0 korta er jo temmelig ubrukelige, da eg vil kjøre med crossfire + 3 tillegs kort (2 capture og 1 encoding kort)

Det dyraste asus Fm1 kortet F1A75-V_EVO har dette i manualen

xK58j.jpg

= 2 PCIe spor disablet

Endret av mago
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...