Gå til innhold

Hva skal du stemme ved kommunevalget?


Hva skal du stemme ved kommune valget?  

168 stemmer

  1. 1. Hva skal du stemme ved kommune valget?

    • Frp
      29
    • Høyre
      52
    • Venstre
      39
    • Krf
      4
    • Senterpartiet
      5
    • Arbeiderpartiet
      18
    • SV
      4
    • Rødt
      7
    • Lokale lister
      0
    • Annet
      10
  2. 2. Er du fornøyd med ditt partis første kandidat

    • Ja
      86
    • Nei
      15
    • Litt
      28
    • Vet ikke
      39


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det slår meg at det er betydelig flere venstrefolk på forumer enn i befolkningen generelt.

 

Ellers kommer jeg nok til å stemme Høyre her i Bergen. Men, hadde jeg bodd i nabokommunen Os hadde jeg jaggu stemt FrP, de har faktisk gjort en utmerket jobb der på alle områder.

Vel.. Jeg opplever motsatt. Men Bergen, er ikke det en typisk frepper-kommune da? Der alt handler om å ødelegge naturen, bygge veier, og privatisere alt som privatiseres kan? Bare for privatiseringens skyld? :D

 

Hvorfor er Høyre dårligere enn FrP i Os?

Lenke til kommentar

Vel.. Jeg opplever motsatt. Men Bergen, er ikke det en typisk frepper-kommune da? Der alt handler om å ødelegge naturen, bygge veier, og privatisere alt som privatiseres kan? Bare for privatiseringens skyld? :D

 

Bor du i Os?

 

I Bergen har ikke FrP gjort noe særlig ut av seg i det hele tatt.

Endret av Clarkson
Lenke til kommentar

Vel.. Jeg opplever motsatt. Men Bergen, er ikke det en typisk frepper-kommune da? Der alt handler om å ødelegge naturen, bygge veier, og privatisere alt som privatiseres kan? Bare for privatiseringens skyld? :D

 

Bor du i Os?

Nei. Det er derfor jeg spør.

 

I Bergen har ikke FrP gjort noe særlig ut av seg i det hele tatt.

Okei. Men i Os har de gjort det? :)

Det jeg kan se ut i fra Wikipedia, at Os er FrP-styrt, og da kan de jo gjøre noe ut av seg.. Mens i Bergen (igjen Wikipedia) kan jeg se at Bergen er Høyre-styrt. Da er det jo ikke så rart at det i Bergen, ikke blir ført FrP politikk, og at Os ikke får ført Høyre-politikk.

 

Hvilke av disse byene ville du ha bodd i dersom du hadde valget og muligheten? Er et høyrestyre bedre enn et FrP-styre, eller er det motsatt? Hva mener du? Det er jo en ganske stor forskjell på Høyre og FrP. Ganske stor også faktisk. =)

Lenke til kommentar

Os er betydelig bedre å bo i enn Bergen, fordi FrP styrer, men det lar seg ikke nødvedigvis overføre til andre kommuner. Jeg sier ikke annet enn at FrP i Os har gjort en utmerket jobb. Bergen lider ennå etter mange års vanstyre av AP, Høyre i Bergen har fått ryddet opp mye og derfor har jeg tillit til dem. FrP i Bergen kan heller ikke sammenlignes med FrP i Os, FrP i Bergen har ikke imponert spesielt og jeg tror ikke de ville gjort en like god jobb som FrP i Os.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha vært i "sentrum" i kommunen jeg bor i å sett på de forskjellige parti programmene og snakket med folk på boder som var satt opp har jeg bestemt meg for at alle partier i kommunen min er helt like og den eneste forskjellen er fargene og navnene deres. Ingen vits i å stemme.

 

Men fikk iallefall hatt en interessant samtale med ordføreren om Libertarianisme da!

Lenke til kommentar

Etter å ha vært i "sentrum" i kommunen jeg bor i å sett på de forskjellige parti programmene og snakket med folk på boder som var satt opp har jeg bestemt meg for at alle partier i kommunen min er helt like og den eneste forskjellen er fargene og navnene deres. Ingen vits i å stemme.

 

Men fikk iallefall hatt en interessant samtale med ordføreren om Libertarianisme da!

Får ofte den samme følelsen i forhold til lokapolitikken. De er veldig uenig på noen få punkter.

Stort sett tror jeg det viktigste i lokalpolitikk er å finne gode løsninger innenfor de rammene man blir gitt. Mindre prinsipprogram å se i alle fall!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...