Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'n oppførte seg rart,nå er den død...

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hadde et meget snodig problem med pc'n min i går.

Dagen før hadde jeg slått av og trekt ut ALT av kontakter til maskin og internett pga torden.

I går skulle jeg starte den opp igjen, og alt virket OK, men jeg fikk den ikke på nett. Ikke tale om.

Jeg prøvde feilsøking i hytt og gevær, men nei.. Så jeg tenkte å prøve systemgjenoppretting.

Men den klarte ikke det heller, stod bare å tenkte og tenkte og tenkte.. I unormalt lang tid.. Selv gamle XP var ikke så tregt.. Så jeg prøvde å restarte... Den ble fortsatt stående å tenke,tenke,tenke.. Greit, jeg får bruke knappen.. Som sagt, som gjort.. Så slo jeg den på igjen etter en kort stund, og det samme gjentok seg.. Ingen nettverk, ingen systemgjenoppretting, ville ikke slå seg av... Brukte knappen 2. gang og fikk av faenskapet.

Men 3. gang jeg skulle slå den på, så var det dødt... HELT dødt.. Ikke tegn til liv..

Tok ut strømmen, satte den i, slo på og den startet... Men skjermen var svart... Slo den av nok en gang.. Fikk den ikke på uten å ta ut strømmen først... Prøvde et par ganger før jeg ga opp..

Så kjørte jeg dama til flyplassen, og når jeg kom hjem, så hadde faenskapet slått seg på! Men skjermen var like jævlig svart..

Slo av, slo på.. Like svart.. Nå starter pc'n men skjermen er svart..

Så prøvde jeg å flytte skjermkortet, da kom det et rødt lys på HK, fortsatt like svart skjerm..

Prøvd annen skjerm, ingen forandring..

Jeg har prøvd å ta ut batteriet på HK også, uten resultat..

Skjermkortet var nytt i Mars..

Maskina er vel 6-7 år gammel..

W7 OS

Noen tips? Jeg har vel selv konkludert med at HK har tatt kveld, men vil høre andres synspunkter også..

Mange takk for oppklarende svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står WARN LED på den røde lysdioden..

Maskinvare ja.. Hmm.. Nå spør du jaggu godt..

En gammel 2,2Ghz AMD Prosessor, muligens sempron 3000+ eller noe i den duren

Hovedkortet er Asus A8N-SLI

Xgear 400W PSU

Minnebrikkene er 3 stk Kingston KVR400X64C3A/1G 2.6V (det som står på de)

Skjermkortet er et ASUS EAH4350 Silent/DI/512MD2(LP)

Endret av Rockeren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...